ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ / SEMINAR ON MODERN HISTORY
ΚωδικόςΙΝΕ603
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙστορίας και Αρχαιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280004644

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600154712
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΚΟΤΖΑΓΕΩΡΓΗΣΦωκίων Κοτζαγεώργης
2. ΑΝΤΩΝΙΟΥΓεώργιος Αντωνίου
3. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣΓεώργιος Αγγελόπουλος

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοPhilosophy (new)
ΌροφοςFloor 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 110 Β (129)
ΗμερολόγιοTuesday 16:00 to 18:30
ΚτίριοPhilosophy (new)
ΌροφοςFloor 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 104 (121)
ΗμερολόγιοWednesday 11:00 to 13:30
ΚτίριοPhilosophy (new)
ΌροφοςFloor 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 104 (121)
ΗμερολόγιοMonday 08:30 to 11:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Συνιστάται να επιλέγεται κατά το τελευταίο έτος των σπουδών.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση των μαθημάτων οι φοιτητές αναμένεται να: Γνωρίζουν τις βασικές αρχές της επιστήμης της Ιστορίας και της ιστορικής μεθοδολογίας. Γνωρίζουν την τεχνική συγγραφής επιστημονικών εργασιών και της οργάνωσης ατομικών ή ομαδικών εργασιών (projects) ως μέρους της διδασκαλίας της Ιστορίας στην Εκπαίδευση. Αναγνωρίζουν και να αξιοποιούν τις πηγές της Ιστορίας (γραπτές, εικονιστικό υλικό κ.λπ.) για τη συγγραφή εργασιών με ιστορικά θέματα και για τη διδασκαλία της Ιστορίας στη δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εξοικείωση και προβληματισμός σχετικά με τους στόχους και τις μεθόδους της επιστήμης της Ιστορίας. Μεταξύ των ζητημάτων που εξετάζονται: Η ιστορία της Ιστορίας• Πηγές και Τεκμήρια• Τεχνική Ανάλυση των Πηγών• Ιστορική Ερμηνεία• Η φύση της ιστορικής γνώσης• Αιτιότητα• Κοινωνία και προσωπικότητα• Η αντικειμενικότητα και τα όριά της• Αρχές και τεχνικές έρευνας και συγγραφής επιστημονικών ιστορικών εργασιών
Λέξεις Κλειδιά
Ιστορικές σχολές, μεθοδολογία ιστορικής επιστήμης, ερευνητικές ιστορικές εργασίες, πηγές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Σεμινάριο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1173,9
Συγγραφή εργασίας / εργασιών1234,1
Σύνολο2408
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εργασίες
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
R. Evans, Για την υπεράσπιση της Ιστορίας (2009).
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
E.H. Carr, Τι είναι Ιστορία (1999). M. Bloch, Απολογία για την Ιστορία (1994). Θ. Βέικος, Θεωρία και Μεθοδολογία της Ιστορίας (1987). J.L. Gaddis, The Landscape of History: How Historians Map the Past (2002).
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-11-2019