Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές/τριες μέσω σεμιναρίων να προσεγγίσουν θέματα που σχετίζονται με πρακτικές διδασκαλίας που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν κατά την τοποθέτησή τους σε φορέα υποδοχής. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζονται θέματα που σχετίζονται με τη διαχείριση τάξης, τον σχεδιασμό μαθημάτων, την αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών, το γλωσσικό εισαγόμενο στη διδασκαλία, τη χρήση λογοτεχνικών κειμένων, τη διδασκαλία της προφοράς, τη χρήση διδακτικών βοηθημάτων/υλικού, και την αξιολόγηση μαθητών/ριών.
Με το τέλος του μαθήματος προσδοκάται ότι οι εκπαιδευόμενοι/ες φοιτητές/ριες θα μπορούν να κάνουν τα παρακάτω:
• να διαμορφώνουν σχέδια δραστηριοτήτων
• να επιλέγουν εποπτικό υλικό και μέσα αναγκαία για την εφαρμογή σχεδίων δραστηριοτήτων
• να προσαρμόζουν διδακτικό υλικό για διαφοροποιημένη διδασκαλία
• να δημιουργούν δοκιμασίες αξιολόγησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων που αναμένονται μετά τη διδασκαλία των δραστηριοτήτων που σχεδίασαν
• να αξιολογούν προτεινόμενες δραστηριότητες και δοκιμασίες των μελών της ομάδας τους
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των εκπαιδευόμενων φοιτητών/ριών με πρακτικά θέματα που αφορούν τη διδασκαλία της αγγλικής ως ξένης γλώσσας σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες και τους προετοιμάζουν για το μάθημα Γλ3-459 Πρακτική Άσκηση ΙΙ. Το μάθημα προσφέρεται με τη μορφή σεμιναρίων που αφορούν τις παρακάτω θεματικές ενότητες:
• Διαχείριση τάξης: Οργάνωση του υλικού περιβάλλοντος της μάθησης (χώρος – διδασκαλία – επικοινωνία), πρόληψη και αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς
• Σχεδιασμός διδασκαλίας δραστηριοτήτων και μαθημάτων
• Αντιμετώπιση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών
• Γλωσσικό εισαγόμενο στη διδασκαλία: Είδη ερωτήσεων για την κατανόηση και την παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου, τρόποι ανατροφοδότησης στα λάθη των μαθητών/ριών, ανεύρεση/προσαρμογή κειμένων κατάλληλων για το εκάστοτε επίπεδο γλωσσομάθειας
• Χρήση λογοτεχνικών κειμένων στη γλωσσοδιδασκαλία
• Διδασκαλία της προφοράς
• Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών στη γλωσσοδιδασκαλία
• Χρήση διδακτικών βοηθημάτων/υλικού στην τάξη
• Δραματική τέχνη στη διδασκαλία
• Αξιολόγηση μαθητών/ριών
Λέξεις Κλειδιά
διδασκαλία, ανατροφοδότηση, σχεδιασμός μαθήματος, ανακλαστική σκέψη, ανάπτυξη διδακτικού υλικού
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Cohen, L. Manion, L. and Morrison, K. 2002. A Guide to Teaching Practice. London; RoutledgeFalmer (pp. 186-219 and 281-357).
Gower, R., Phillips, D. and Walters, S. 2005. Teaching Practice: A Handbook for Teachers in Training. Oxford: Macmillan
Sougari, A,-M. 2006. Teaching English in the Primary Classroom: A Guide for Teaching Practice. Thessaloniki: University Studio Press.
Background
Convery, A. and Coyle, D. 1999. Differentiation and Individual Learners: A Guide for Classroom Practice. London: CILT.
Davis, P. and Rinvolucri, M. 1988. Dictation: New Methods, New Possibilities. Cambridge: Cambridge University Press.
Harmer, J. 1998. How to Teach English. Harlow: Longman.
Harmer, J. 2010. The Practice of English Language Teaching. Pearson Longman.
Prodromou, L. 1992. Mixed-ability Classes. London: Macmillan Publishers.
Puchta, H. and Schratz, M. 1993. Teaching Teenagers. England: Longman.
Richards, J. and Lockhart, C. 1996. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge: Cambridge University Press.
Scrivener, J. 2005. Learning Teaching: A Guidebook for English Language Teachers. Oxford: Heinemann ELT.
Ur, P. 1996. A Course in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.