ΘΕΜΑΤΑ ΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΕΜΑΤΑ ΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ / Issues of structure and usage of the Italian language
Τίτλος στα ΙταλικάTemi di struttura ed uso della lingua italiana / Issues of structure and usage of the italian language
Κωδικός11416
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΓλώσσα
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018468

Πρόγραμμα Σπουδών: Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 19
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ιταλική Γλώσσα και ΦιλολογίαΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΕΜΑΤΑ ΔΟΜΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600155242

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 15 (106)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 13:00 έως 17:00
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων θα μπορούν να: • κατανοήσουν προφορικά και γραπτά κείμενα σχετικά μεγάλης έκτασης και υψηλού βαθμού δυσκολίας • παραγάγουν γραπτό/προφορικό λόγο σχετικά με διάφορα θέματα ακολουθώντας τεχνικές παραγωγής • εκφραστούν με ευχέρεια σε ποικιλία περιστάσεων επικοινωνίας, επιλέγοντας το κατάλληλο ύφος και τα κατάλληλα λεκτικά σχήματα • χρησιμοποιήσουν τη γλώσσα με ευχέρεια, συνοχή και συνεκτικότητα, λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματολογικές απαιτήσεις που τίθενται κάθε φορά • αιτιολογήσουν τις γλωσσικές επιλογές τους με βάση τις γνώσεις που αποκτήθηκαν γύρω από θεωρητικά ζητήματα γραμματικοσυντακτικής ανάλυσης της Ιταλικής γλώσσας
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα απευθύνεται σε σπουδαστές Ιταλικής ως ξένη γλώσσα (επιπέδου γλωσσομάθειας B2, Β2+) και στοχεύει στην εξοικείωση των φοιτητών με θεωρητικά γλωσσικά θέματα, ώστε να κατανοήσουν τη ‘βαθύτερη’ δομική συγκρότηση της ιταλικής γλώσσας και τη λειτουργία της σε διαφορετικές κοινωνικές συνθήκες και περιστάσεις επικοινωνίας καθώς και σε διαφορετικά κείμενα γραπτού/προφορικού λόγου. Η διάρθρωση του μαθήματος με συγκεκριμένο γραμματικοσυντακτικό προσανατολισμό στοχεύει στο να βοηθήσει το φοιτητή: α) να καλλιεργήσει και να αναπτύξει τεχνικές γραπτού/προφορικού λόγου, β) να μάθει να διαχειρίζεται πλήρως τις ποικιλομορφίες της ιταλικής γλώσσας, γ) να είναι σε θέση να αναλύσει εις βάθος θεωρητικά γραμματικοσυντακτικά και πραγματολογικά φαινόμενα της Ιταλικής. Στο τέλος του κύκλου των μαθημάτων ο φοιτητής καλείται να είναι σε θέση να επιδεικνύει επικοινωνιακή γλωσσική ικανότητα ανάλογη με τις περιστάσεις καθώς και να εκφράζεται επιλέγοντας την κατάλληλη για την περίπτωση δομή κειμένου/λόγου, το κατάλληλο ύφος και τα κατάλληλα λεκτικά σχήματα, χρησιμοποιώντας την ιταλική γλώσσα με ευχέρεια, συνοχή και συνεκτικότητα, λαμβάνοντας υπόψη τις κοινωνικές, εκπαιδευτικές ή επαγγελματικές απαιτήσεις που τίθενται κάθε φορά. Ταυτόχρονα να μπορεί να αιτιολογήσει τη χρήση ή μη συγκεκριμένων γλωσσικών επιλογών με βάση τις γραμματικοσυντακτικές/πραγματολογικές γνώσεις που έχει αποκτήσει σε θεωρητικό επίπεδο γύρω από το δομικό σύστημα της Ιταλικής.
Λέξεις Κλειδιά
Μορφολογικές διαδικασίες, δομικά συστατικά, συντακτικοί κανόνες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Διαδίκτυο, ηλεκτρονικές πηγές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις753
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων753
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελική γραπτή εξέταση. Όλα τα κριτήρια αναφέρονται ρητά στην ηλεκτρονική σελίδα του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Bonomi I., Masini A., Morgana S., Piotti M. 2010. Elementi di linguistica italiana. Editore Carocci, Roma
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Dardano M., Trifone P. 2001. La nuova grammatica della lingua italiana. Editore Zanichelli, Milano • Crocco Galèas, Grazia. 2007. Introduzione alla morfologia dell'Italiano. Θεσσαλονίκη: Υπηρεσία Δημοσιευμάτων Α.Π.Θ. • Crocco Galèas, Grazia. 2011. Lezioni di morfologia II. Morfema e parola. Salonicco: University Studio Press • Graffi G., Scalise S., 2013. Le lingue e il linguaggio, Introduzione alla linguistica. Editore Il Mulino, Bologna • Graffi, G. 1994. Sintassi. Editore Il Mulino, Bologna • Graffi, G. 1991. La sintassi tra Ottocento e Novecento. Editore Il Mulino, Bologna • Serianni, L. 2015. Leggere, scrivere, argomentare. Prove ragionate di scrittura. Editore Laterza, Roma-Bari
Τελευταία Επικαιροποίηση
19-11-2019