Θεωρία Λογοτεχνίας και Μέθοδοι Έρευνας

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘεωρία Λογοτεχνίας και Μέθοδοι Έρευνας / Literary Theory and Research Methods
ΚωδικόςΛογ 590
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015378

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Αγγλικές και Αμερικανικές Σπουδές

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 15
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό1115

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘεωρία Λογοτεχνίας και Μέθοδοι Έρευνας
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600155282
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα: • Έχουν κατανοήσει τους βασικούς θεωρητικούς άξονες που δομούν την κριτική προσέγγιση κειμένων και πολιτισμικών φαινομένων • Μπορούν να συνδέσουν τη θεωρία με την πράξη μέσα από ασκήσεις κριτικής ανάλυσης • Έχουν εξοικειωθεί με την οργάνωση και παρουσίαση ιδεών με τη χρήση νέων τεχνολογιών • Έχουν κατανοήσει τους παράγοντες που στοιχειοθετούν το μεθοδολογικό πλαίσιο για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας ερευνητικής διαδικασίας • Μπορούν να αναπτύξουν επαρκώς μια ερευνητική εργασία
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με βασικούς κριτικούς άξονες της λογοτεχνικής και πολιτισμικής θεωρίας. Το μάθημα εξετάζει συγκεκριμένες θεωρίες όπως την ψυχαναλυτική λογοτεχνική θεωρία, τον δομισμό, τον μετα-δομισμό, τη μετα-αποικιακή θεωρία, τις πολιτισμικές σπουδές, αντλώντας ταυτόχρονα υλικό από συναφείς επιστημονικούς κλάδους (γλωσσολογία, ανθρωπολογία, ψυχολογία, πολιτική θεωρία, κοινωνιολογία, και φιλοσοφία). Το μάθημα επίσης στοχεύει στην εξοικείωση των φοιτητών με μεθοδολογίες έρευνας και συγγραφής ερευνητικών εργασιών. Μελετώνται οι κανόνες ακαδημαϊκής γραφής και τα στάδια της ερευνητικής εργασίας, και οι φοιτητές εξασκούνται στην ακαδημαϊκή ανάλυση κειμένων με συγκεκριμένα θεωρητικά εργαλεία.
Λέξεις Κλειδιά
Λογοτεχνική θεωρία, Πολιτισμικές Σπουδές, Σπουδές φύλου, Φυλετικές Σπουδές, Διεπιστημονική κριτική, Μεθοδολογία Έρευνας, Ερευνητική Εργασία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων1254,5
Εκπόνηση μελέτης (project)903,3
Συγγραφή εργασίας / εργασιών1585,7
Σύνολο41215,0
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η μέθοδος αξιολόγησης των φοιτητών καθίσταται σαφής κατά την πρώτη συνάντηση με τους φοιτητές. Δίδονται γραπτές οδηγίες στους φοιτητές μαζί με μια προ-επισκόπηση των θεματικών που θα καλυφθούν κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Επίσης γίνεται μια γενικότερη ανάλυση των απαιτήσεων και στόχων του συγκεκριμένου μεταπτυχιακού σεμιναρίου. Οι οδηγίες αυτές αναρτώνται και στην e-learning πλατφόρμα του μαθήματος. Τα κριτήρια αξιολόγησης διαμορφώνονται ως εξής: 1. Ενεργή συμμετοχή στις συζητήσεις που καταδεικνύει ότι ο/η φοιτήτρια έχει μελετήσει τα κείμενα που έχουν οριστεί κάθε φορά (20%) 2. Παρουσιάσεις με χρήση νέων τεχνολογιών (2 παρουσιάσεις για κάθε φοιτητή/τρια) 20% 3. Τελική ερευνητική εργασία (60%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία/ Suggested bibliography Agamben, Giorgio. The coming community. Edited by S. Buckley, M. Hardt and B. Massumi. Vol. 1, Theory out of bounds, 1993. Anzaldua, Gloria. Borderlands/La Frontera: The New Mestiza, 1987. Chapter 2. Badmington, Neil. “Theorizing Posthumanism,” Cultural Critique 53, 2003. Barthes, Roland. “The Death of the Author.” In David Lodge (ed) Modern criticism and Theory, 2000. Benhabib, Seyla. “Feminism and postmodernism: an uneasy alliance,” in Benhabib, Seyla, Judith Butler, Drucilla Cornell and Nancy Fraser eds. Feminist contentions: a philosophical exchange, 1995 Bhabha, Homi. “DissemiNation: Time, Narrative and the Margins of the modern Nation” in Homi Bhabha (ed). Nation and Narration, 1990. Butler, Judith. Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity, 1990. Chapter One, and part iv of Chapter Three. Derrida, Jacques, “Structure, sign and play in the discourse of the Human Sciences” (1970). Jameson, Fredric. Postmodernism, or, The Cultural Logic of Late Capitalism, 1991. Lacan, Jacques. “The Mirror Stage as Formative of the I Function as Revealed in Psychoanalytic Experience,” in Jacques Lacan, Ecrits: The First Complete Edition in English, (reprint 2006). Okin, Susan Moller. “Feminism and multiculturalism: some tensions.” Ethics 108 (4): 1998. Said, Edward. “Introduction,” Orientalism, 1978 (reprint 2003). Spivak, Gayatri Chakravorty. “Can the Subaltern Speak?” in Patrick Williams and Laura Chrisman, Colonial Discourse and Postcolonial Theory: A Reader, 1993 (reprint 2015). Taylor, Charles. “The politics of recognition”, in Taylor, Gutmann et. al, Multiculturalism: Examining the Politics of Recognition, 1994.
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-11-2020