ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ / MULTIMEDIA SYSTEMS
ΚωδικόςNET-06-02
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΠληροφορικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΘρασύβουλος-Κωνσταντίνος Τσιάτσος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40002950

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Πληροφορικής (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 43
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΚΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗ635

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600155640
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνωστικά: Κατανόηση θεωρητικών θεμάτων πολυμεσικών τεχνολογιών. Δεξιότητες: Χρήση εφαρμογών πολυμέσων για επεξεργασία εικόνας, ήχου, βίντεο, σχεδιοκίνησης, 3D γραφικών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Επικοινωνία: μοντέλο Shannon-Weaver & μοντέλο Gerbner. Εντροπία, Πλεονασμός. Πολυ-μέσα: Δειγματοληψία, θεώρημα Nyquist, κβάντωση, κωδικοποίηση, διαδραστικά πολυμέσα, μέθοδοι συμπίεσης πληροφορίας πολυμέσων. Υπερμέσα: δομή & βασικά χαρακτηριστικά, ιστορική εξέλιξη, προσαρμοστικά υπερμέσα. Ψηφιακή Εικόνα: ανάλυση & βάθος χρώματος, μορφοποιήσεις αρχείων εικόνας, συμπίεση κατά JPEG, τεχνολογία CCD, σάρωση, εκτύπω-ση, τεχνολογία οθονών. Ψηφιακός Ήχος: μορφοποιήσεις αρχείων εικόνας, κωδικοποίηση mp3. Ψηφιακό Video: τεχνολογία αναλογικού & ψηφιακού video, υποδειγματοληψία σήμα-τος video, συμπίεση κατά MPEG, τεχνική motion compensation. Τεχνικές παραγωγής σχεδι-οκίνησης (animation). Τεχνολογία ροής (streaming media). Τεχνολογία οπτικών ψηφιακών δίσκων (CD, CD-R, CD-RW, DVD).
Λέξεις Κλειδιά
Πολυμέσα, Ψηφιακός ήχος, Ψηφιακό βίντεο, Εικόνα, Σχεδιοκίνηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Συνεχής και εκτεταμένη: γίνεται χρήση ιστοχώρου για την επικοινωνία και διαμοίραση μαθησιακού υλικού, καθώς και υποστήριξη για την εκμάθηση ειδκών τεχνικών προγραμματισμού σε εργαλεία ανάπτυξης εφαρμογών πολυμέσων και διαδικτύου (χρησιμοποιούνται οπτικοακουστικά βοηθήματα διαδικτύου - web video tutorials).
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Σεμινάρια13
Συγγραφή εργασίας / εργασιών56
Εξετάσεις3
Μελετη βιβλιογραφίας39
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
(1) Γραπτές εξετάσεις. (70%): Αξιολογείται η επάρκεια βασικών θεωρητικών γνώσεων των φοιτητών σχετικά με τη δημιουργία και την λειτουργία πολυμεσικών εφαρμογών. Χρησιμοποιούνται ερωτήσεις κλειστού τύπου (πολλαπλών επιλογών, αντιστοίχισης, κλπ.) και ανοικτού τύπου (σύντομης απάντησης και ανάπτυξης). (2) Ανάπτυξη έργου (30%). Οι φοιτητές εργάζονται μεμονωμένα για να υλοποιήσουν πολυμεσικό περιεχόμενο χρησιμοποιώντας κατάλληλα εργαλεία.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ, ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ Σ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ, Α. ΠΟΜΠΟΡΤΣΗΣ, Ε. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΖΙΟΛΑ, 2004, ΘΕΣ/ΝΙΚΗ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
https://opencourses.auth.gr/courses/OCRS469/
Τελευταία Επικαιροποίηση
31-01-2020