ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ / RESEARCH METHODS IN EDUCATION
ΚωδικόςΥΜ19
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΑθανάσιος Αϊδίνης
Γνωστικό ΑντικείμενοΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017633

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 142
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό114

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600155768

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό (Αρχ. Μουσείου 29, A)
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ (322)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 09:00 έως 12:00
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση: Να διατυπώνουν ερευνητικά ερωτήματα, υποθέσεις και προβλέψεις. Να επιδεικνύουν έμπρακτη κατανόηση ποικίλων ζητημάτων σχετικών με τον σχεδιασμό μιας εκπαιδευτικής έρευνας. Να περιγράφουν διάφορες μεθόδους και τεχνικές δειγματοληψίας Να αξιοποιούν βασικές μεθόδους συλλογής εμπειρικών δεδομένων Να περιγράφουν βασικές μεθόδους ανάλυσης ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος: Η θεωρητική μελέτη και πρακτική προσέγγιση των βασικών μεθόδων έρευνας στο χώρο των κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών. Ειδικότερα, το μάθημα επιχειρεί να προσεγγίσει γενικά ζητήματα που αφορούν στο σχεδιασμό μιας διερεύνησης, στις μεθόδους συλλογής ερευνητικών δεδομένων, καθώς και στις βασικές τεχνικές επεξεργασίας και ανάλυσης ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων. Στη διάρκεια των ενοτήτων του μαθήματος θα αξιοποιηθούν πρακτικά παραδείγματα, προερχόμενα από τον ευρύτερο χώρο της εκπαιδευτικής έρευνας. Περιεχόμενα - ενότητες: . Σχεδιασμός και διατύπωση ερευνητικών ερωτημάτων, υποθέσεων, προβλέψεων. . Τεχνικές δειγματοληψίας (τυχαία, συστηματική, διαστρωματωμένη κλπ) . Γενικά ζητήματα σχεδιασμού της έρευνας (Διαχρονική, Συγχρονική, Συσχετιστική, Πειραματική κλπ) . Η Έρευνα δράσης και ο εκπαιδευτικός ως ερευνητής . Μέθοδοι συλλογής ερευνητικών δεδομένων: Δειγματοληπτικές έρευνες και ερωτηματολόγια. . Μέθοδοι συλλογής ερευνητικών δεδομένων: Η συνέντευξη. . Μέθοδοι συλλογής ερευνητικών δεδομένων: Η παρατήρηση. . Μέθοδοι συλλογής ερευνητικών δεδομένων: Κωδικοποίηση δεδομένων και βασικοί περιγραφικοί δείκτες. . Μέθοδοι ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων: Παραμετρικές και μη παραμετρικές δοκιμασίες. . Μέθοδοι ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων: Ποιοτική ανάλυση. . Μέθοδοι ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων: Εφαρμογή και αξιοποίηση αποτελεσμάτων Έρευνας δράσης
Λέξεις Κλειδιά
Εκπαιδευτική έρευνα, δειγματοληψία, συλλογή και ανάλυση ερευνητικών δεδομένων
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις782,6
Εργαστηριακή Άσκηση100,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων190,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών100,3
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση πραγματοποιείται με ατομική ή ομαδική γραπτή εργασία και ατομική γραπτή εξέταση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Bryman, A. (2016). Μέθοδοι Κοινωνικής Έρευνας. Αθήνα: Gutenberg.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Altrichter, H., Posch, P. & Somekh, B. ( 2001) ΟΙ εκπαιδευτικοί ερευνούν το έργο τους, Αθήνα: Μεταίχμιο., Κατσαρού, Ε., Τσάφος, Θ. (2003) Από την Έρευνα στη Διδασκαλία, Αθήνα: Σαββάλας. Cohen,L. Manion, L. & Morison, K. (2008). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Αθήνα: Μεταίχμιο. Robson, C. (2007). Η έρευνα του πραγματικού κόσμου. Αθήνα: Gutenberg.
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-09-2019