ΣΥΝΔΕΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΝΔΕΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟΥ / FAMILY AND SCHOOL CONNECTION
ΚωδικόςΕΜ41
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΙωάννα Μπίμπου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017585

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΝΔΕΣΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600155805

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγική Σχολή (Πύργος)
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 202 (179)
ΗμερολόγιοΤρίτη 18:00 έως 21:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
α)αναγνωρίζουν τις συγκλίσεις και τις αποκλίσεις μεταξύ των συστημάτων της οικογένειας και του σχολείου, καθώς και του σχολείου με φορείς ψυχικής υγείας και κοινωνικής πολιτικής β)οργανώνουν σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο με επίβλεψη σχέδια ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης για τους μαθητές και τις οικογένειές τους γ)στηρίζουν ατομικά και ομαδικά (με προγράμματα πρόληψης πχ κατά της ενδοσχολικής βίας ή υπερ της αναγνώρισης της πολυπολιτισμικότητας) παιδιά, σχολεία και οικογένειες σε συνεργασία με δομές στην κοινότητα (πχ Παιδικό χωριό ΣΟΣ, Αρσις, συμβουλευτικοί σταθμοί δήμων, σχολεία που διατυπώνουν αιτήματα πχ Χαριλάου, Πειραματικό Αρχαιολογικού Μουσείου, ιατροπαιδαγωγικά κέντρα κλπ)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο παρόν μάθημα μας ενδιαφέρουν οι τρόποι με τους οποίους η οικογένεια και το σχολείο συνεργάζεται με υπηρεσίες κοινωνικής πολιτικής και ψυχικής υγείας για τα παιδιά/ τους νέους που αντιμετωπίζουν ψυχοκοινωνικές δυσκολίες και προβλήματα ψυχικής υγείας. Ο στόχος μας έγκειται στην ανάδυση νέων επαγγελματικών πρακτικών στον χώρο της ψυχικής υγείας που συνεργάζεται με την εκπαίδευση. Οι πρακτικές αυτές χρειάζεται να αντιστέκονται τόσο στην κουλτούρα της εξατομικευμένης ενοχοποίησης, όσο και στην δημιουργία ηθικού πανικού και την περιθωριοποίηση των νέων που φοιτούν στο σχολείο και των οικογενειών τους. Στο μάθημα παρουσιάζονται οι συγκεκριμένοι θεωρητικοί, ιστορικοί και πολιτισμικοί παράγοντες που επηρεάζουν τα μοντέλα παρέμβασης στο εκπαιδευτικό σύστημα και διαμορφώνουν τα πλαίσια αλλά και το περιεχόμενο της διεπαγγελματικής συνεργασίας.
Λέξεις Κλειδιά
συνεργασία οικογένειας και σχολείου, διεπαγγελματική συνεργασία.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις78
Εργαστηριακή Άσκηση39
Εξετάσεις3
Σύνολο120
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές/τριες αξιολογούνται με βάση την ενεργητική συμμετοχή τους σε ομαδικές εργασίες, βιωματικές δράσεις κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. Επιπλέον, υπάρχει τελική αξιολόγηση με γραπτές εξετάσεις, μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1) Μπίμπου-Νάκου, Ι., & Στογιαννίδου, Α (2006). Πλαίσια συνεργασίας ψυχολόγων και εκπαιδευτικών για την οικογένεια και το σχολείο. Εκδόσεις Τυπωθήτω, Δαρδανός. (31965) 2) Dowling, E. & Osborne, E. (2001) Η Οικογένεια και το σχολείο. Εκδόσεις Gutenberg. GUTENBERG (32312)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
V. Satir (1989).Πλάθοντας ανθρώπους, Αθήνα: Κέδρος. Jeanne Van Den Brouck (1999). Εγχειρίδιο για παιδιά με δύσκολους γονείς. Αθήνα: Καστανιώτη. Μακρυνιώτη (2003). Κόσμοι της Παιδικής ηλικίας. Αθήνα: Νήσος τοπικά δ C. Chiland Το παιδί, η οικογένεια, το σχολείο, εκδόσεις Πατάκη B. Mayall (1995). Children's Childhoods: Observed and experienced. Blackwell. Κωτσάκης, Μουρελλή, Μπίμπου και συνεργάτες (2010).Αναστοχαστική πράξη. Ο αποκλεισμός στο σχολείο. Εκδόσεις Νήσος
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-09-2019