ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ: ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ: ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ / ISSUES IN DIDACTIC OF MATHEMATICS: PROBLEM SOLVING
ΚωδικόςΕΜ70
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΙωάννης Παπαδόπουλος
Γνωστικό ΑντικείμενοΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017625

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής634

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ: ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600155809

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγική Σχολή (Πύργος)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΜΕΓΑΛΗ 1ου ΟΡ. (177)
ΗμερολόγιοΤρίτη 18:00 έως 21:00
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές: • Θα έχουν κατανοήσει τη θεωρία τη σχετική με την επίλυση προβλήματος όπως αυτή εδραιώθηκε από τον Polya, • Θα είναι σε θέση να επιλέξουν και να εφαρμόζουν τεχνικές επίλυσης προβλήματος, • Θα διατυπώνουν και θα ελέγχουν εικασίες • Θα αναπτύξουν δεξιότητες στη μαθηματική επιχειρηματολογία, • Θα συνδυάζουν όλες τις πιο πάνω ιδέες προκειμένου να δημιουργούν δικά τους προβλήματα • Θα είναι σε θέση να καλλιεργούν ένα ανακαλυπτικό πνεύμα στους μαθητές τους μέσα από την επίλυση κατάλληλα σχεδιασμένων προβλημάτων
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στα πλαίσια του μαθήματος θα διαπραγματευτούν οι πιο κάτω έννοιες: • Η έννοια του προβλήματος. Κατηγοριοποίηση προβλημάτων. Ασκήσεις vs Προβλήματα. • Closed vs Open ended problems. • Βήματα Επίλυσης Polya. • Ευρετικές στην Επίλυση Προβλήματος. • Μαθηματική Μοντελοποίηση. • Μαθηματική Επιχειρηματολογία – Απόδειξη. • Ο Πειραματισμός στην επίλυση προβλήματος. • Το θέμα του ελέγχου στην επίλυση προβλήματος. • Problem Posing (Δημιουργία Προβλήματος). • Δημιουργικότητα στη μαθηματική σκέψη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Γίνεται χρήση ΤΠΕ στη διδασκαλία (α) σε επίπεδο παρουσίασης της ύλης της παράδοσης και (β) σε επίπεδο απόκτησης δεξιοτήτων σχετικά με συγκεκριμένα λογισμικά που συνδέονται με τη διδασκαλία των μαθηματικών. Το υλικό είναι προσβάσιμο μέσω του E-learning και η ίδια πλατφόρμα χρησιμοποιείται για επικοινωνία με το σύνολο των φοιτητών του μαθήματος (πχ ανακοινώσεις σχετικές με το μάθημα)
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις782,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων230,8
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων80,3
Συγγραφή εργασίας / εργασιών80,3
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση είναι συμπερασματική και πραγματοποιείται μέσω γραπτής τελικής εξέτασης. Η εξέταση περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής,σύντομων απαντήσεων, ανάπτυξης αλλά και επίλυσηπροβλημάτων. Οι φοιτητές γνωρίζουν τον τρόπο και τα κριτήρια εξέτασης τόσο μέσα από την ενημέρωση στα πλαίσια των παραδόσεων όσο και από τη σελίδα του μαθήματος στο E-learning.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Επίλυση Προβλήματος στα Μαθηματικά (Γ. Μαμωνά-Downs & I. Παπαδόπουλος), Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2017, Ηράκλειο. ISBN: 978-960-524-483-5
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Aufmann, R. N., Lockwood, J., Nation, R. D., &Clegg, D. K. (2012).Mathematical Excursions. Brooks/Cole Publishing Company. Bello, I., Britton, J. R., & Kaul, A. (2009). Topics in contemporary mathematics. Brooks/Cole Publishing Company. Brodie, K. (2010). Teaching mathematical reasoning in secondary schools. New York: Springer. Brown, S. & Walter, M. (2005, 3rd edition). The Art of Problem Posing. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates Publishers. Fosnot, C. T., & Dolk, M. (2002). Young Mathematicians at Work: Constructing Fractions, Decimals and Percents. Portsmouth, N. H.: Heinemann Press. Hopkins, C., Pope, S., & Pepperell, S. (2006). Understanding primary mathematics. London: David Fulton Publishers. Kaur, B., & Har, Y. B. (2009). Mathematical Problem Solving Yearbook 2009, Association of Mathematics Educators. Singapura: World Scientific Publishing Co. Pte. Ltd. Kennedy, L. M., Tipps, S., & Johnson, A. (2008). Guiding children’s learning of mathematics. Wadsworth Publishing Company. Koshy, V., Ernest, P., & Casey, R. (Eds.) (2000). Mathematics for primary teachers. New York: Routlege. Krantz, S. G. (1997). Techniques of problem solving. Providence, Rhode Island: American Mathematical Society. Mason, J., Burton, L., & Stacey, K. (1982). Thinking Mathematically. London: Addison Wesley. Mink, D., & Earlene, J. (2009). Strategies for Teaching Mathematics. Shell EducationPub. Polya, G. (1945). How to solve it. Princeton University Press. Polya, G. (1981). Mathematical Discovery: on understanding, learning, and teaching problem solving. Academic Press: New York. Polya, G. (1990). Mathematics and plausible reasoning, Volume 1: Induction and analogy in mathematics. Princeton University Press. Polya, G. (1990). Mathematics and plausible reasoning, Volume 2: Patterns of Plausible Inference. Princeton University Press. Smith, K. (2012, 12thedition). The Nature of Mathematics. CA: Brooks/Cole, Thomson Learning Inc. Silver, E. A. (1985). Teaching and learning problem solving: Multiple research perspectives. L. Erlbaum Associates. Wickelgren, W. A. (1995). How to solve mathematical problems. New York: Dover Publications. Zeits, P. (1999). The art and craft of problem solving. New York: John Wiley Συναφήεπιστημονικάπεριοδικά: Educational Studies in Mathematics Journal for Research in Mathematics Education Journal of Mathematical Behavior Mathematics Education Research Journal Mathematical Thinking and Learning International Journal of Mathematical Education in Science and Technology International Journal of Science and Mathematics Education Journal of Mathematics Teacher Education Science & Education Mediterranean Journal for Research in Mathematics Education For the Learning of Mathematics The International Journal for Technology in Mathematics Education ZDM Technology, Knowledge and learning
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-02-2020