ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ / IMPLEMENTATION OF SUSTAINABILITY PROJECTS IN PRIMARY SCHOOL
ΚωδικόςΥΕΜΠ10
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Μαλανδράκης
Γνωστικό ΑντικείμενοΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017608

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΚΑΤΕΠΙΛΟΓΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 745

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600155816

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγική Σχολή (Πύργος)
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 202 (179)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 18:00 έως 21:00
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές/τριες, μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος, να είναι σε θέση, μόνοι τους ή/και σε συνεργασία με άλλους εκπαιδευτικούς, να σχεδιάζουν, οργανώνουν, πραγματοποιούν και αξιολογούν προγράμματα αειφορίας στο δημοτικό σχολείο με βάση το εκάστοτε σχετικό Πρόγραμμα Σπουδών και τις διεθνείς τάσεις, και με την ενσωμάτωση μη τυπικών περιβαλλόντων μάθησης (επισκέψεις πεδίου). Έμφαση δίνεται στη επίτευξη στόχων αειφορίας και στην υιοθέτηση μοντέρνων και συνεργατικών μεθόδων διδασκαλίας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βασικές αρχές αειφορίας και εκπαίδευσης για την αειφορία (ΕΑ) * ΔΕΠΠΣ, ΑΠΣ, Νέα Προγράμματα Σπουδών για την αειφορία * Στόχοι UNESCO για την αειφορία * Διδακτικές προσεγγίσεις στην ΕΑ (project, μελέτη περίπτωσης, κτλ) * Διδασκαλία με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα * Σχεδιασμός και πραγματοποίηση, σε δημοτικό σχολείο, προγράμματος αειφορίας από ομάδες φοιτητριών/τών * Χρήση χαρτών εννοιών * Παιχνίδι ρόλων * Επισκέψεις πεδίου * Χρήση νέων τεχνολογιών * Πρακτική άσκηση * Αξιολόγηση διδασκαλιών * Παιχνίδια εσωτερικού και εξωτερικού χώρου για τη διδασκαλία εννοιών στην αειφορίας * Οργάνωση και πραγματοποίηση διδακτικών μαθησιακών ακολουθιών (ΔΜΑ) σε χώρους κοινωνικού, επιστημονικού, οικονομικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος όπου θα αναδεικνύονται χαρακτηριστικά αειφορία.
Λέξεις Κλειδιά
Εκπαίδευση για την αειφορία, Πρακτική άσκηση, Επισκέψεις πεδίου
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις270,9
Άσκηση Πεδίου60,2
Πρακτική (Τοποθέτηση)120,4
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο60,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών280,9
Εξετάσεις10,0
Προετοιμασία διδασκαλιών702,3
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
i.Συμμετοχή στο μάθημα (20%), ii.Παραδοτέα εργασιών κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (40%), iii.Πραγματοποίηση διδασκαλίας (40%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ταρατόρη-Τσαλκατίδου Ελένη (2015). Η Μέθοδος Project στη Θεωρία και στην Πράξη. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη. ISBN: 978-960-602-023-0 (Εύδοξος: 50662946) Σέμογλου, Κ. και Τζάνη, Β. (2014). Παίζω και Μαθαίνω ...Μελέτη Περιβάλλοντος. ΙΩΝ. (Εύδοξος: 41964019)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Shallcross Tony, Robinson John, Pace Paul, Wals Arjen, Bezzina Christopher, Niiranen - Niittya Hanna, McDonnell Pat, Almeida Fatima Matos (2009). Δημιουργώντας βιώσιμα σχολικά περιβάλλοντα, Αθήνα, Επίκεντρο Α.Ε.. (κωδικός στον Εύδοξο: 14921). UNESCO (2006). Education for Sustainable Development Toolkit. Available at http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001524/152453eo.pdf. UNESCO (2012). Education for Sustainable Development Sourcebook. Available at http://unesdoc.unesco.org/images/0021/002163/216383e.pdf. UNESCO. Teaching and learning for a sustainable future. A multimedia teacher education programme. Available at http://www.unesco.org/education/tlsf. Δημητρίου, Α. (2009). Η περιβαλλοντική Εκπαίδευση: περιβάλλον αειφορία, Επίκεντρο, ISBN: 978-960-458-214-3. (κωδικός στον Εύδοξο: 15129) Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (2011). Νέο πρόγραμμα Σπουδών για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη. Διαθέσιμο στο http://ebooks.edu.gr/new/ps.php (2. ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΙΣΧΥΟΝΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ, Επιστημονικό Πεδίο: Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη), προσπελάθηκε 1 Σεπεμβρίου 2018. Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (2011). Νέο πρόγραμμα Σπουδών για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη – Οδηγός ΕΚπαιδευτικού. Διαθέσιμο στο http://ebooks.edu.gr/new/ps.php, (2. ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΙΣΧΥΟΝΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Β. Οδηγοί για τον Εκπαιδευτικό, Επιστημονικό Πεδίο: Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη), προσπελάθηκε 1 Σεπτεμβρίου 2018. Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (2002). ΔΕΠΠΣ - Προγράμματα σχεδιασμού και ανάπτυξης διαθεματικών δραστηριοτήτων – Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Διαθέσιμο στο http://ebooks.edu.gr/info/cps/31depps_Peribalontikis.pdf, προσπελάθηκε 1 Σεπτεμβρίου 2018. Περιοδικό ΄Για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση’. Διαθέσιμο στο http://www.peekpemagazine.gr/ Πύλη Παιδαγωγικού Υλικού Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Διαθέσιμο στο http://www.env-edu.gr/, προσπελάθηκε 1 Σεπτεμβρίου 2018. Πύλη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Διαθέσιμη στο http://www.kpe.gr.
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-09-2019