ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΜΟΥΣΕΙΑ, ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΕΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΜΟΥΣΕΙΑ, ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΕΣ / LEARNING ΤΗΕ CURRICULUM THROUGH VISUAL ARTS AND MUSEUM EDUCATION. PRACTICUM IN SCHOOLS,MUSEUMS AND GALLERIES
ΚωδικόςΥΕΜΠ11
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΜάρθα Ιωαννίδου
Γνωστικό ΑντικείμενοΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017638

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΚΑΤΕΠΙΛΟΓΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΜΟΥΣΕΙΑ, ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΕΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600155817

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΛΥΟΜΕΝΟ 1 (172)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 12:00 έως 15:00
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές/ φοιτήτριες θα: • εξοικειωθούν με τη μέθοδο της διδασκαλίας των μαθημάτων μέσω των Τεχνών και των πολιτισμικών αγαθών • πειραματιστούν με τη δημιουργία δικών τους προγραμμάτων, στο πλαίσιο της διαθεματικότητας στη σχολική πράξη • συνεργαστούν μεταξύ τους αλλά και με μαθητές σε σχολικές αίθουσες και σε μουσεία • κατανοήσουν εμπράκτως τη δύναμη της Τέχνης ως εργαλείο κοινωνικής εξισορρόπησης και διαπολιτισμικής επαφής
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η Τέχνη μια "άλλη γλώσσα"  Διδασκαλία των μαθημάτων μέσω των τεχνών και των πολιτισμικών αγαθών: Μέθοδοι, καλές πρακτικές, θεωρητικές προσεγγίσεις  Εκπαιδευτικά προγράμματα διαθεματικής προσέγγισης στο σχολείο, με κεντρικό άξονα τις Τέχνες. Σύνταξη εκπαιδευτικών προτάσεων για προσέγγιση των γνωστικών πεδίων στο σχολείο μέσω των Τεχνών. Οργάνωση και προετοιμασία του εκπαιδευτικού.  Ορισμός του ‘μουσείου’, σύντομη παρουσίαση της ιστορικής του εξέλιξης και ερμηνεία των στόχων της μουσειακής εκπαίδευσης  Διδασκαλία των μαθημάτων μέσω των συλλογών και των εκθέσεων. Εκπαιδευτικά προγράμματα σε συνεργασία με πολιτιστικούς οργανισμούς (μουσεία, πινακοθήκες κ.ά.). Δημιουργώντας «Το μουσείο του σχολείου»  Προτάσεις για διαπολιτισμικές ανταλλαγές, σχολικές εκθέσεις και άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις
Λέξεις Κλειδιά
Πολιτισμική εκπαίδευση, Μουσειακή Εκπαίδευση, Διδασκαλία των μαθημάτων μέσω των Τεχνών, Μουσείο, Τέχνες, Πολιτισμός, Κοινωνία, Διάδραση, Ενεργοποιήση, Κριτική Ικανότητα.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις481,6
Άσκηση Πεδίου120,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων150,5
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων301
Εκπόνηση μελέτης (project)150,5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εργαστηριακές ασκήσεις-παρουσιάσεις-project 40% Τελική Γραπτή Εργασία 60%
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Εκπαίδευση μέσα από τις Τέχνες Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12282019 Έκδοση: 1/2011 Συγγραφείς: Αλέξης Κόκκος και συνεργάτες ISBN: 978-960-501-219-9 Τύπος: Σύγγραμμα Διαθέτης (Εκδότης): ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε. Διεπιστημονικές προσεγγίσεις στη μουσειακή αγωγή Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 24038 Έκδοση: 1η έκδ./2002 Συγγραφείς: Κόκκινος Γιώργος, Αλεξάκη Ευγενία ISBN: 978-960-375-310-0 Τύπος: Σύγγραμμα Διαθέτης (Εκδότης): ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αναρτημένο το υλικό στο Elearning
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-02-2020