ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ / TEACHING SCIENCES CONCEPTS IN PRIMARY SCHOOL
ΚωδικόςΕΜ72
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΝικόλαος Λαμπρινός
Γνωστικό ΑντικείμενοΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017627

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής744

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600155822

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠαιδαγωγικό Μπλε
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΛΥΟΜΕΝΟ 1 (172)
ΗμερολόγιοΤρίτη 15:00 έως 18:00
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν τις γνώσεις που απαιτούνται για τη διδασκαλία εννοιών των Φυσικών Επιστημών στο δημοτικό σχολείο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί εισαγωγή σε βασικές έννοιες που συνήθως περιλαμβάνονται στα αναλυτικά προγράμματα του δημοτικού σχολείου. Η εισαγωγή των εννοιών συνοδεύεται από την παρουσίαση της εξέλιξης στο χρόνο των εννοιών των Φυσικών Επιστημών, από την αδιαμόρφωτη έννοια της «Δύναμης» του 17ου αιώνα στις έννοιες της Δύναμης, Ορμής, Πίεσης, Ενέργειας και Ισχύος του 19ου αιώνα. Στη διδασκαλία αναδεικνύονται οι υπάρχουσες απόψεις των φοιτητών για τις διδασκόμενες έννοιες και την ερμηνεία φαινομένων των Φυσικών Επιστημών που σχετίζονται με αυτές. Δείχνεται ότι η γραμμική αιτιότητα είναι κοινό γενεσιουργό αίτιο πολλών από τις καταγραμμένες απόψεις μαθητών και φοιτητών. Γίνεται σύγκριση των απόψεων αυτών με τις απόψεις που υπήρχαν στην Ιστορία της Φυσικής. Παρουσιάζεται η αιτιότητα ως το κυρίαρχο ερμηνευτικό σχήμα των αρχικών απόψεων των φοιτητών. Στη διδασκαλία αναδεικνύεται η ανάγκη εισαγωγής της κάθε έννοιας και η διαφοροποίησή της από άλλες σχετιζόμενες με αυτήν καθώς και ο τρόπος που συνδέονται μεταξύ τους. Οι βασικές Ενότητες που διδάσκονται είναι: • Δύναμη, • Δύναμη και κίνηση, • Ορμή , • Σχέση ορμής και δύναμης • Πίεση • Σχέση δύναμης και πίεσης • Ενέργεια • Ισχύς • σχέση ενέργειας και ισχύος.
Λέξεις Κλειδιά
Έννοιες φυσικής, Ιστορική εξέλιξη εννοιών, εναλλακτικές απόψεις παιδιών.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις782,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων391,3
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές • απαντούν σε ερωτήσεις Φυσικής για τις οποίες έρευνες έχουν αναδείξει ότι υπάρχουν ανθεκτικές εναλλακτικές απαντήσεις • Σε φωτοτυπημένες σελίδες βιβλίων Φυσικών Επιστημών του Δημοτικού αναγνωρίζουν λάθη Φυσικής
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κουμαράς, Π.(2015). Μονοπάτια της σκέψης στον κόσμο της Φυσικής. Αθήνα. Gutenberg
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Driver, R., Squires, A., Rushworth, P., & Wood-Robinson, V. (1998).Οικοδομώντας τις Έννοιες των Φυσικών Επιστημών: Μια Παγκόσμια Σύνοψη των Ιδεών των Μαθητών. Αθήνα: Τυπωθήτω - Γιώργος Δαρδανός Hewitt, P. (2004). Οι Έννοιες των Φυσικών Επιστημών. Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-09-2019