ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΝΟΗΤΙΚΗΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΝΟΗΤΙΚΗΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ / INCLUSIVE EDUCATION AND CHILDREN WITH MENTAL DIFFICULTIES
ΚωδικόςΕΜ81
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΠαναγιώτα Καραγιάννη
Γνωστικό ΑντικείμενοΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017649

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής844

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΝΟΗΤΙΚΗΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600155823
Τύπος Μαθήματος
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται να : -σκέφτονται κριτικά τα ζητήματα που αφορούν στη νοημοσύνη και στη διάγνωση της νοητικής καθυστέρησης -εξοικειωθούν με εργαλεία μέτρησης της νοημοσύνης και να κατανοήσουν τον τρόπο που προκύπτει ο δείκτης νοημοσύνης -εξασκηθούν στη λογική της "Ανάλυσης Έργου" ως εκπαιδευτικού εργαλείου
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Αντικείμενο του μαθήματος αποτελούν η κοινωνική, γνωστική και εκπαιδευτική διάσταση της νοητικής καθυστέρησης καθώς επίσης και ο προσδιορισμός και η ταξινόμησή της. Εξετάζονται οι βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις (Εξελικτική, Αναπτυξιακή, «Ποιοτικής Διαφοράς») και οι θέσεις των επιστημονικών κλάδων που ασχολούνται με τη συγκεκριμένη αναπηρία - Οι διαλέξεις οργανώνονται ως εξής: - -Η πολυπλοκότητα προσδιορισμού και οριοθέτησης της νοητικής καθυστέρησης - -Ψυχομετρικές θεωρίες - -Σύγχρονες θεωρίες (Zigler, Sternberg, Gardner, Cole) - -Νοητικός παράγοντας - -Δείκτης Νοημοσύνης, Νοομετρικοί Έλεγχοι - -Δυνητική διανοητικότητα, προσαρμοστική συμπεριφορά - -Βασικές διδακτικές αρχές - -Κριτική ανάλυση του επίσημου Διαφοροποιημένου Αναλυτικού προγράμματος για την εκπαίδευση των μαθητών με νοητική καθυστέρηση.
Λέξεις Κλειδιά
Νοητική Καθυστέρηση, Νοημοσύνη, Ομαλοποίηση, Ανάλυση Έργου
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις401,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100,3
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301
Εξετάσεις401,3
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση πραγματοποιείται με ατομική ή ομαδική γραπτή εργασία και ατομική γραπτή εξέταση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Hodapp, R. (2005). Αναπτυξιακές θεωρίες και αναπηρία. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Τόρ, Μ. (1993). Ο Δείκτης Νοημοσύνης.Αθήνα:Ράππας COMPULSORY Hodapp, R. (2005). Αναπτυξιακές θεωρίες και αναπηρία. Αθήνα: Μεταίχμιο. Brantlinger, E. (2001). Poverty, class, and disability: A historical, social, and political perspective. Focus on Exceptional Children, 33 (7), 1. Τoρ, Μ. (1993). Ο Δείκτης Νοημοσύνης. Αθήνα:Ράππας SUGGESTED Zigler, E. F. & Hodapp, R. M. (1986). Understanding mental retardation. Cambridge University Press. Hodapp, R. M., Burack, J. A., & Zigler, E. D. W. A. R. D. (1998). Developmental approaches to mental retardation: A short introduction. Handbook of mental retardation and development, 3-19. Wehmeyer, M. L. (2002). Teaching students with mental retardation: Providing access to the general curriculum. Paul H. Brookes Publishing: Baltimore. Byrne, B. (1993). Learning to read in the absence of phonemic awareness? A comment on Cossu, Rossini, and Marshall (1993). Cognition, 48(3), 285–288. Byrne, A., MacDonald, J., & Buckley, S. (2002). Reading, language and memory skills: A comparative longitudinal study of children with Down syndrome and their mainstream peers. British Journal of Educational Psychology, 72(4), 513-529. Butler, F. M., Miller, S. P., Lee, K. H., & Pierce, T. (2001). Teaching mathematics to students with mild-to-moderate mental retardation: A review of the literature. Mental retardation, 39(1), 20-31.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-03-2020