ΟΡΙΑ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΟΡΙΑ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ / LIMITS OF HUMAN PERFORMANCE
ΚωδικόςΕΠ0161/4
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΑθανασιος Μανδρουκας
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΜη Ενεργό
Course ID600001356

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΟΡΙΑ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600155902
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν να κατανοήσουν και να διαχειριστούν στην πράξη τα σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα που αφορούν τις ανώτατες βιολογικές προσαρμογές με την άσκηση, και καθορίζουν τα όρια της λειτουργίας των οργανικών συστημάτων των αθλητών.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Περιεχόμενο Μαθήματος
Απόδοση και βιολογικές προσαρμογές. Γενετικά προκαθορισμένα όρια. Μυϊκές ίνες και κληρονομικότητα. Προσδιοριστικοί και περιοριστικοί παράγοντες της VO2max. Όρια αναερόβιας απόδοσης. Όρια της αναπνευστικής λειτουργίας. Όρια του καρδιαγγειακού συστήματος - αθλητική καρδιά. Όρια στη νευρομυϊκή λειτουργία και απόδοση. Όρια της ανθρώπινης απόδοσης σε ακραίες περιβαλλοντικές συνθήκες. Ψυχοκοινωνική προσέγγιση των ορίων της αθλητικής απόδοσης. Όρια της απόδοσης στη μέση και τρίτη ηλικία. Ντόπινγκ: πέρα από τα όρια.
Λέξεις Κλειδιά
Όρια, αθλητική απόδοση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις251
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων251
Σύνολο502
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελική γραπτή εξέταση με συνδυασμό ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών και ανάπτυξης.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. ΕΡΓΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ, Β. Κλεισούρα, Εκδόσεις Πασχαλιδη, Αθήνα 2004. 2. Φυσιολογία της Άσκησης: Μία Ολιστική Προσέγγιση”, Peter B. Raven, David H. Wasserman, William G. Squires, Jr&Tinker D. Murray, Ιατρικές Εκδόσεις Λαγός Δημήτριος, Αθήνα 2016. 3. Σημειώσεις του μαθήματος
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. McArdle W.D., Katch F.I., Katch V.L. (2001). Φυσιολογία της Άσκησης, 2η έκδοση. Επιστημονική επιμέλεια Κλεισούρας Β. Εκδόσεις Πασχαλίδη, Αθήνα. 2. Åstrand P.O., Rodhal K., Dahl A.H., Stromme S.B. (2003). Text-book of work physiology: Physiological bases of exercise. Champaign, Il: Human Kinetics.
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-07-2019