ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ / MOTOR LEARNING AND DEVELOPMENT
ΚωδικόςΕΠ0253/4
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Τζέτζης
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017227

Πρόγραμμα Σπουδών: Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών ΤΕΦΑΑ 2014-2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 14
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΘεωρητικά Ελεύθερης Επιλογής422

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600155929
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχοι του μαθήματος: Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στο συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές/τριες θα είναι ικανοί να: • Γνωρίζουν τις βασικές διαφορές μεταξύ της κινητικής συμπεριφοράς, του κινητικού ελέγχου της κινητικής μάθησης και της κινητικής ανάπτυξης. • Να κατανοούν τις βασικές έννοιες της κινητικής μάθησης και ανάπτυξης. • Να μπορούν να αναλύουν το εκάστοτε μαθησιακό ή αναπτυξιακό πρόβλημα. • Να μπορούν να συνθέτουν τις πληροφορίες που λαμβάνουν από τις θεωρητικές προσεγγίσεις και τα συμπεράσματα των ερευνών. • Να μπορούν να εφαρμόζουν τις θεωρίες που αποκτήθηκαν στην πράξη προκειμένου να καθοδηγήσουν και να διδάξουν με στόχο τη βελτίωση και τη μάθηση της ανθρώπινης απόδοσης. • Να αξιολογούν τη μάθηση των κινητικών αντιληπτικών και γνωστικών και ψυχολογικών δεξιοτήτων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΕΝΤΥΠΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Μάθημα: ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΙΝΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Κωδικός: ΕΠΟ 127 Εξάμηνο: Χειμερινό - Εαρινό Ημέρα διεξαγωγής: Δευτέρα, Ώρα:16:45 – 18:15 μμ, Χώρος: Αίθουσα συνεδριάσεων Θέρμης Υπεύθυνος Μαθήματος: Γιώργος Τζέτζης, Αναπληρωτής Καθηγητής Τηλ: 2310 992193, Ε-mail: tzetzis@phed.auth.gr Ημέρα επικοινωνίας φοιτητών/τριών:Τρίτη 12:00-14:00 (Κτήριο Α, Θέρμη, 2ος όροφος) Στόχοι του μαθήματος: Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στο συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές/τριες θα είναι ικανοί να: • Γνωρίζουν τις βασικές διαφορές μεταξύ της κινητικής συμπεριφοράς, του κινητικού ελέγχου της κινητικής μάθησης και της κινητικής ανάπτυξης. • Να κατανοούν τις βασικές έννοιες της κινητικής μάθησης και ανάπτυξης. • Να μπορούν να αναλύουν το εκάστοτε μαθησιακό ή αναπτυξιακό πρόβλημα. • Να μπορούν να συνθέτουν τις πληροφορίες που λαμβάνουν από τις θεωρητικές προσεγγίσεις και τα συμπεράσματα των ερευνών • Να μπορούν να εφαρμόζουν τις θεωρίες που αποκτήθηκαν στην πράξη προκειμένου να καθοδηγήσουν και να διδάξουν με στόχο τη βελτίωση και τη μάθηση της ανθρώπινης απόδοσης. • Να αξιολογούν τη μάθηση των κινητικών αντιληπτικών και γνωστικών και ψυχολογικών δεξιοτήτων. ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΥΛΗΣ: Τίτλος μαθήματος Είδος Εισηγ. 1 Εισαγωγή στην ανθρώπινη κίνηση και ανάπτυξη Διάλεξη Γ. Τζέτζης 2 Υποστηρικτικές επιστήμες και θεωρίες της κινητικής συμπεριφοράς Διάλεξη Γ. Τζέτζης 3 Στάδια της μάθησης Διάλεξη Γ. Τζέτζης 4 Δείκτες και καμπύλες μάθησης Διάλεξη Γ. Τζέτζης 5 Ταξινόμηση δεξιοτήτων αθλημάτων Διάλεξη Γ. Τζέτζης 6 Μεταφορά μάθησης Διάλεξη Γ. Τζέτζης 7 Θεωρίες κινητικής ανάπτυξης Διάλεξη Γ. Τζέτζης 8 Δομικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά της ανάπτυξης Διάλεξη Γ. Τζέτζης 9 Ατομικές διαφορές και ανίχνευση ταλέντων Διάλεξη Γ. Τζέτζης 10 Μαθησιακή εμπειρία. Φυσικοί, αντιληπτικοί και οργανωτικοί παράγοντες Διάλεξη Γ. Τζέτζης 11 Αναπτυξιακά χαρακτηριστικά και εξάσκηση Διάλεξη Β. Χατζητάκη 12 Προετοιμασία και οργάνωση της εξάσκησης Διάλεξη Γ. Τζέτζης 13 Αποτελεσματικότητα της εξάσκησης και της ανατροφοδότησης Διάλεξη Γ. Τζέτζης Αξιολόγηση: 1. Ενεργή συμμετοχή στο μάθημα (10%). Αναμένεται ο/η φοιτητής/τρια να συμμετέχει κατά τη διάρκεια του μαθήματος. 2. Συλλογή άρθρων από τη βιβλιογραφία (Ατομική εργασία 20%). Οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να συλλέξουν 3 ερευνητικά άρθρα από το διαδίκτυο και να τα παραδώσουν μέσω e-mail στη διεύθυνση: tzetzis@phed.auth.gr σχετικά με το μάθημα σε μορφή (pdf ή word). 3. Σύντομα τεστ (Quiz) (30%). Κατά την διάρκεια των μαθημάτων θα γίνουν 5 σύντομα τεστ (quiz) των 15 λεπτών που θα αφορούν την κατανόηση των εννοιών του μαθήματος. 4. Ατομική εργασία ενσωμάτωσης θεωριών (40%). Θα γίνει μια ατομική εργασία μέσα στο μάθημα που θα αφορά τον σχεδιασμό ενός προγράμματος εξάσκησης σύμφωνα με τις θεωρίες που αναπτύχθηκαν στο μάθημα. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Βασική βιβλιογραφία μαθήματος Τζέτζης, Γ., Λόλα, Α., 2015. Κινητική μάθηση και ανάπτυξη. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/329 Επιπρόσθετη βιβλιογραφία Pamela Haibach, Greg Reid, Douglas Collier, (2011). Motor Learning and Development Champaign, IL: Human Kinetics Όλο το υλικό του μαθήματος βρίσκεται στο elearning.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Όλο το υλικό είναι τοποθετημένο στο elearning. Χρησιμοποιούνται όργανα βιντεοπροβολής και Η/Υ κατά τη διδασκαλία με την παρουσίαση διαλέξεων και quiz σε powerpoint. Όλα αποθηκεύονται στο blackboard και η αλληλογραφία με τον διδάσκοντα γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Τα αποτελέσματα των εξετάσεων παρουσιάζονται επίσης στο elearning.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301,2
Εργαστηριακή Άσκηση100,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100,4
Εξετάσεις502
Σύνολο1004
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Ενεργή συμμετοχή στο μάθημα (10%). Αναμένεται ο/η φοιτητής/τρια να συμμετέχει κατά τη διάρκεια του μαθήματος. 2. Συλλογή άρθρων από τη βιβλιογραφία (Ατομική εργασία 10%). Οι φοιτητές/τριες θα πρέπει να συλλέξουν 3 ερευνητικά άρθρα από το διαδίκτυο και να τα παραδώσουν μέσω e-mail. 3. Σύντομα τεστ (Quiz) (10%). Κατά την διάρκεια των μαθημάτων γίνονται 5 σύντομα τεστ (quiz) των 15 λεπτών που αφορούν την κατανόηση των εννοιών του μαθήματος. 4. Ατομική εργασία ενσωμάτωσης θεωριών (20%). Γίνεται μια ατομική εργασία μέσα στο μάθημα που αφορά το σχεδιασμό ενός προγράμματος εξάσκησης σύμφωνα με τις θεωρίες που αναπτύχθηκαν στο μάθημα. 5. Τελικές εξετάσεις (50%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Τζέτζης, Γ., Λόλα, Α., 2015. Κινητική μάθηση και ανάπτυξη. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα:Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/329
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Pamela Haibach, Greg Reid, Douglas Collier, (2011). Motor Learning and Development Champaign, IL: Human Kinetics.
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-10-2019