ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΦΩΝΟΛΟΓΙΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΖΗΤΗΜΑΤΑ ΦΩΝΟΛΟΓΙΑΣ / TOPICS IN PHONOLOGY
ΚωδικόςΓΛΩ812
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280010876

Πρόγραμμα Σπουδών: Μεταπτυχιακό τμήματος Φιλολογίας 2014

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Θεωρητική ΓλωσσολογίαΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-15
Εφαρμοσμένη ΓλωσσολογίαΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-15

Πρόγραμμα Σπουδών: Μεταπτυχιακό τμήματος Φιλολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Θεωρητική ΓλωσσολογίαΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-15

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΖΗΤΗΜΑΤΑ ΦΩΝΟΛΟΓΙΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600156788
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Αναλυτική σκέψη, ικανότητα στην επεξεργασία και ανάλυση (γλωσσικών) δεδομένων
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Κάποιοι από τους βασικούς μαθησιακούς στόχους του μαθήματος είναι: • να παρουσιάσει τις γενικές αρχές του επιστημονικού πεδίου της Φωνολογίας και τα βασικά μεθοδολογικά και αναλυτικά εργαλεία των επιμέρους κλάδων της, • να φέρει τους φοιτητές/τριες σε επαφή με τα βασικά φωνολογικά χαρακτηριστικά και τα φθογγικά συστήματα διαφόρων γλωσσών και να τους/τις εξοικειώσει με τις ιδιαίτερες φωνολογικές δομές τους, • να προσφέρει τα απαραίτητα θεωρητικά εργαλεία που απαιτούνται για τη φωνολογική περιγραφή και ανάλυση των φυσικών γλωσσών, Επιπλέον, για την καλύτερη ερευνητική και επαγγελματική ένταξη των αποφοίτων στην αγορά εργασίας, μέσω της οργανικής σύνδεσης των σπουδών με τις τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας, ενσωματώνονται στο μάθημα μεθοδολογικά εργαλεία που έχουν ως στόχο: • να εμβαθύνουν σε θεωρητικά και μεθοδολογικά ζητήματα διδασκαλίας των γλωσσών, • να αναδείξουν νέα πεδία σύνδεσης της Φωνητικής και Φωνολογίας με τη Φυσική Επεξεργασία Φωνής. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα: • να περιγράφουν και να αναλύουν τις βασικές φωνολογικές δομές της Ελληνικής αλλά και άλλων γλωσσών, • να διαχειρίζονται και να επεξεργάζονται μεγάλη ποικιλία φωνολογικών δεδομένων, • να εφαρμόζουν συγκεκριμένα μοντέλα ανάλυσης βάσει γενετικών φωνολογικών θεωριών, • να κατασκευάζουν ειδικές ασκήσεις για (α) τη διδασκαλία της φωνολογίας της Ελληνικής και (β) την εκμάθηση της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Προσωδιακή δομή στο διεπίπεδο εβδ 1 & 2 Προσωδιακή φωνολογία: Συλλαβή και μετρικός πόδας εβδ 3 & 4 Φωνολογική λέξη (λέξεις, κλιτικά, σύνθετα, σύνθετες εκφράσεις) εβδ 5 Φωνολογική φράση Τονισμός στο διεπίπεδο εβδ 6 Εισαγωγή στη Μετρική Φωνολογία και τον τονισμό στο διεπίπεδο εβδ 7 Μορφολογικά καθορισμένος τονισμός: Εμπλουτισμένες λεξικές αντιπροσωπεύσεις ή parochial περιορισμοί? (Ισπανική, Τουρκική) εβδ 8 & 9 Λεξικός τονισμός υπό το πρίσμα της Λεξικής Φωολογίας και της Κυκλικής Φωνολογίας (Σανσκριτική, Ρωσική, British Columbia Salish) εβδ 10 Λεξικός τονισμός και cophonologies (Ελληνική, Hausa) εβδ 11 Λεξικός τονισμός και Transderivational Antifaithfulness (Ρωσική) εβδ 12 Λεξικός τονισμός και Head Dominance (Ελληνική, Ρωσική) εβδ 13 Επανάληψη και συμπεράσματα
Λέξεις Κλειδιά
μετρική φωνολογία, προσωδιακή φωνολογία, προσωδιακή ιεαρχία, διεπίπεδο φωνολογίας-μορφολογίας & φωνολογίας-σύνταξης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Οι διαλέξεις γίνονται με υποστήριξη οπτικοακουστικού υλικού (διαφάνειες, ηχητικά αρχεία, βίντεο, κ.λπ.) και τη χρήση εξειδικευμένων λογισμικών ανάλυσης φωνής (PRAAT). To μάθημα απαιτεί εργαστήριο Φωνητικής και Φωνολογίας, το οποίο δε διαθέτει ο Τομέας Γλωσσολογίας και το Τμήμα Φιλολογίας.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων1204,1
Εκπόνηση μελέτης (project)1505,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών1264,3
Σύνολο43515
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Πρόοδος (30%) 2. Συμμετοχή στο μάθημα (10%) 3. Εργασίες/Ασκήσεις/Παρουσίαση/ Γραπτή εργασία (60%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
___
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Δίνεται στο τέλος κάθε μαθήματος (συλλογή από άρθρα, κεφάλαια βιβλίων, κ.λπ.)
Τελευταία Επικαιροποίηση
31-01-2020