ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ Ι / ACTING I
ΚωδικόςΥΑ0279
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΜιχαήλ Μαρμαρινός
Γνωστικό ΑντικείμενοΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000877

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΥποκριτικήΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν325

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2015-2018)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 15
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν324,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600156812
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΣ0101 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ
  • ΥΣ0107 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ (ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
-Γενικός στόχος του μαθήματος είναι η όσο γίνεται καλύτερη προετοιμασία των φοιτητών για το επάγγελμα του ηθοποιού. Ειδικοί στόχοι: εξοικείωση των ηθοποιών με τις βασικές αρχές της υποκριτικής διαδικασίας: έκθεση του ηθοποιού ενώπιον του κοινού, επικοινωνία με τους άλλους ηθοποιούς επί σκηνής, αντίληψη χώρου και χρόνου, απελευθέρωση της φαντασίας, προσδιορισμός και καθαρότητα του σκηνικού στόχου, του στόχου της δράσης του προς ερμηνεία προσώπου, ανάπτυξη των εκφραστικών του μέσων και εξέλιξη των υποκριτικών του ικανοτήτων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Ασκήσεις συνειδητοποίησης των σκηνικών «υποχρεώσεων» ενός ηθοποιού: γνώση του σώματός του και των τεχνικών δυσκολιών του, έκθεση μπροστά σε κοινό, ασκήσεις επικοινωνίας, απεύθυνσης, αντίληψης και δεκτικότητας, (δράση-αντίδραση), ασκήσεις στόχου, φαντασίας, αυτοσχεδιασμοί… 2. Ασκήσεις πάνω στο συναίσθημα και στη διαχείρισή του 3. Ομαδικές ασκήσεις χαλάρωσης, συγκέντρωσης, ετοιμότητας και αντανακλαστικών, ρυθμού, σχέσης με τον χώρο και τους άλλους…
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων251
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο602,4
Καλλιτεχνική δημιουργία271,1
Εξετάσεις100,4
Σύνολο1224,9
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Απαραίτητη προϋπόθεση η διαθεσιμότητα των φοιτητών στην διαδικασία της έρευνας, η ενεργή και συνεχής παρουσία στις τρέχουσες απαιτήσεις των μαθημάτων. Στο τέλος των μαθημάτων ακολουθεί δημόσια παρουσίαση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ντενίς Ντιντερό, Το παράδοξο με τον ηθοποιό, εκδ. Πόλις, 2009 Στέλλα Άντλερ, Η τέχνη του ηθοποιού, εκδ. Ίνδικτος, 2007
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Valère Novarina, Γράμμα στους ηθοποιούς / Υπέρ Λουί ντε Φυνές, εκδ. ΑΓΡΑ,2003
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-04-2020