ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ ΙΙ-ΒΥΖΑΝΤΙΟ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ ΙΙ-ΒΥΖΑΝΤΙΟ / History of Art - Byzantine Art
ΚωδικόςΥΘΒ2
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΣτέλλα Λάββα
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600001181

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 183
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΘεωρητικό212

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ ΙΙ-ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Ώρες Συνολικά26
Class ID
600157745
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Εξέταση)
  • Γαλλικά (Εξέταση)
  • Γερμανικά (Εξέταση)
  • Ιταλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΘΘΧ1 ΘΕΩΡΙΑ ΧΩΡΟΥ - ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ 1
  • ΥΘΑ1 ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΧΝΗΣ Ι-ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
  • GRL-A1S Νέα Ελληνική Γλώσσα Erasmus Semester A1
  • GRL-A2S Νέα Ελληνική Γλώσσα Erasmus Semester A2
Γενικές Προαπαιτήσεις
1.Γενικές γνώσεις Λυκείου στα γνωστικά αντικείμενα "Βυζαντινή Ιστορία" και "Βυζαντινή Τέχνη" 2.Πρόσβαση σε υπολογιστή 3.Επιτυχής εξέταση στο μάθημα του Α’ εξαμήνου «Ιστορία της Τέχνης 1-Αρχαιότητα (ΥΘΑ 1)» του α΄εξαμήνου
Μαθησιακά Αποτελέσματα
► Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να: 1.Γνωρίζουν το ιστορικό χρονοδιάγραμμα των σημαντικότερων γεγονότων του πρώϊμου χριστιανικού και βυζαντινού κόσμου 2.Αναγνωρίζουν τους βασικούς σταθμούς της πρώϊμης χριστιανικής και βυζαντινής τέχνης 3.Αναλύουν έργα της βυζαντινής τέχνης χρησιμοποιώντας την κατάλληλη ορολογία 4.Αναγνωρίζουν στυλιστικά σημαντικά έργα και δημιουργούς 5.Αποτιμούν επιλεγμένα έργα της βυζαντινής τέχνης σε ένα ευρύτερο ιστορικό και πολιτισμικό περιβάλλον
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
► Eισαγωγικό μάθημα γενικών γνώσεων και υποδομής. Εξοικείωση με τον κόσμο του Βυζαντίου (κοινωνία και τέχνη) από την παλαιοχριστιανική εποχή ως την πτώση της Κωνσταντινούπολης (330-1453 μ.Χ.) Ειδικότερα: 1. Κωνσταντίνος Α’ και η «βασιλίς των πόλεων» 2. Η Τέχνη πριν από την εικονομαχία 3. Μνημειακή Τέχνη στη Ρώμη, Κωνσταντινούπολη και Ραβέννα 4. Αντικείμενα πολυτελείας: ελεφαντοστό, χειρόγραφα κ.ά. 5. Βυζαντινή Τέχνη στην Ιταλία 6. Υστεροβυζαντινή τέχνη Το μάθημα στηρίζεται σε: 1. παραδόσεις, που εμπλουτίζονται με παρουσιάσεις σε powerpoints και εκπαιδευτικές ταινίες 2. Ανάπτυξη προβληματισμών στην τάξη και με τη χρήση πρόσθετου επιστημονικού υλικού 3. Εκπαιδευτικές εκδρομές και ασκήσεις όπου αυτό είναι δυνατόν και 4. Ατομική υποστήριξη του/της διδάσκοντος/διδάσκουσας σε φοιτητές/τριες σε προκαθορισμένες ώρες συνεργασίας.
Λέξεις Κλειδιά
Βυζαντινή Τέχνη, Αρχιτεκτονική, Ζωγραφική, Ψηφιδωτά, Τοιχογραφίες, Χειρόγραφα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
A.Χρήση του προγράμματος PowerPoint και βιντεοπροβολών στις διαλέξεις/σεμινάρια του μαθήματος και του elearning για την παροχή εκπαιδευτικού υλικού και την επικοινωνία με τους φοιτητές/τριες. B. DVD's με εκπαιδευτικό περιεχόμενο: 1.«ΑGORA» (2009) σε παραγωγή Fernando Bovaira/Álvaro Augustin, σκηνοθεσία Αlejandro Amenábar και σενάριο Αlejandro Amenábar και Mateo Gil. Ιστορική μυθοπλασία με επίκεντρο τις σχέσεις θρησκείας και επιστήμης την εποχής της πτώσης του ελληνορωμαϊκού πανθέου και του εκχριστιανισμού της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου στα τέλη του 4ου αιώνα μ.Χ. 2.«ΒYZANTIO. Η χαμένη αυτοκρατορία» (2004). Κείμενα και αφήγηση: Τζών Ρόμερ
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις260,9
Σεμινάρια40,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων180,6
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων100,3
Εξετάσεις20,1
Σύνολο602
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Oι φοιτητές/τριες οφείλουν να παρακολουθούν τα μαθήματα (13 μαθήματα/εξάμηνο) και να συμβάλλουν σε αυτά, να ανταποκρίνονται σε όσα τους ανατίθενται σε εβδομαδιαία βάση και να μελετούν τις εικόνες στις παρουσιάσεις με powerpoints. Η αξιολόγηση γίνεται με γραπτές τελικές εξετάσεις (80%)και με την παρουσία/συμμετοχή των φοιτητών/τριών στο μάθημα (20%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. N.Πανσελήνου, Βυζαντινή Ζωγραφική. Η βυζαντινή κοινωνία και οι εικόνες της,"Καστανιώτη Α.Ε.", Αθήνα 2000
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Τζών Λόουντεν, Πρώϊμη Χριστιανική και Βυζαντινή Τέχνη, Εκδόσεις "Καστανιώτη Α.Ε.", Αθήνα 1999 2. Χ.Μπακιρζής,κ.ά.(συλλ.έργο), Ψηφιδωτά της Θεσσαλονίκης, 4ος - 14ος αιώνας, Εκδόσεις "Καπόν", Αθήνα 2012 3. Μαρία Βασιλάκη (επιμ.), Το πορτραίτο του καλλιτέχνη στο Βυζάντιο, εκδόσεις "Π.Ε.Κ.",Ηράκλειο 1997 4. Παναγιώτα Ασημακοπούλου-Ατζακά, Το επάγγελμα του ψηφοθέτη, 4ος - 8ος αιώνας, Εκδόσεις "Άγρα", Αθήνα 2011 5. Διονυσίου του εκ Φουρνά, Ερμηνεία της βυζαντινής ζωγραφικής τέχνης, Ρωσική Αρχαιολογική Σχολή,Αγία Πετρούπολη 1909, ανατύπωση από εκδόσεις 'Σπανός', Αθήνα 1997
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-11-2020