Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές-τριες θα είναι σε θέση να:
1. αναπτύξουν κριτική ικανότητα και αντίληψη των νοηματοδοτικών διαδικασιών που σχετίζονται με την εκτεταμένη χρήση του σχεδίου σε διάφορα πεδία
2. να ενισχύσουν τις αντικειμενικές προϋποθέσεις για τη δημιουργία στέρεου εικαστικού έργου
3. αντιληφθούν την ανανεωμένη σήμερα σημασία του σχεδίου ως αυτόνομου εικαστικού έργου
4. έρθουν σε επαφή με την προηγμένη σημερινή καλλιτεχνική έρευνα στο πεδίο
5. αποκτήσουν ικανότητες εποπτείας της εξατομικευμένης εικαστικής τους έρευνας
6 να διαχειριστούν ικανοποιητικά την γνώση που προκύπτει από την εφαρμογή του εμπρόθετου σχεδιασμού ως κατασκευαστικής αρχής του έργου τέχνης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αναπαραστατικό-αναλογικό και Εννοιολογικό Σχέδιο: Εντάσεις και ιστορικότητα.
Πότε ένα σχέδιο γίνεται αντικείμενο πλέον και όχι εικόνα; Πώς μπορεί μια γραμμή να εγκαταλείψει το χαρτί και να γίνει «δράση»; Μπορεί ένα σχέδιο να πει μια ιστορία; Αυτά τα ερωτήματα και πολλά άλλα θα καθοδηγήσουν την πορεία των εργασιών των φοιτητών–τριών. Ο κύκλος των δραστηριοτήτων του μαθήματος στοχεύει στην κατανόηση της ιστορίας του σχεδίου ως θεμελίου της καλλιτεχνικής- και όχι μόνο- εκπαίδευσης την περίοδο της Νεωτερικότητας αλλά και της σύγχρονης κατάστασής του ως της πληρέστερης κωδικοποιημένης δυνατότητας παρουσίασης προσωπικών ιδεών και καινοτόμων νέων μορφών.
Τα ιστορικά παραδείγματα, ο «εγκυκλοπαιδισμός» των πολλών παραπροϊόντων του σχεδίου, η τυπογραφία και τα μη ισότιμα με την τέχνη προϊόντα όπως είναι π.χ οι χάρτες, τα εκπαιδευτικά διαγράμματα, τα γραφικά των υπολογιστών καθώς και τα πάσης φύσεως αστικά σχήματα και μορφότυπα (σήματα- κώδικες) θα εισαχθούν ως πρότυπα για εβδομαδιαίες αναθέσεις και μεσοπρόθεσμες εργασίες. Περαιτέρω επιδιώκεται η εξοικείωση με την ειδική ορολογία των εικαστικών τεχνών σε τεχνικό και θεωρητικό επίπεδο με αφορμή το σχέδιο και τις ποικίλες εφαρμογές του. Στο στούντιο δίνονται ασκήσεις που στοχεύουν στην ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας των φοιτητών-τριων με όχημα απλές λύσεις τεχνικής εφαρμογής εικαστικών λύσεων πάνω στο έργο τους. Η εξατομικευμένη διδασκαλία και η εργαστηριακή έρευνα πάνω στη δυνατότητα επεξεργασίας μίας εικαστικής ιδέας ή αποτύπωσης της πραγματικότητας με απλά μέσα προκρίνονται καθώς και οι συνδυαστικές ασκήσεις πάνω στην δυνατότητα ενοποίησης μορφής και περιεχομένου του καλλιτεχνικού προϊόντος των φοιτητών-τριών, ώστε αυτό να ενέχει αξιώσεις έργου τέχνης.