ΣΧΕΔΙΟ-ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΚΙΤΣΑ 1

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ-ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΚΙΤΣΑ 1 / Drawing -Plastic Maqette Ι
ΚωδικόςΥΚΣΠΣ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΆρης Κατσιλάκης
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠΠΔΕ 2
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600002266

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 5
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΓΛΥΠΤΙΚΗΣΚαλλιτεχνικό115

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΟ-ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΣΚΙΤΣΑ 1
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600157778
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση: 1. Να αναπτύξουν την ικανότητα σχεδιαστικής απόδοσης όγκων, επίπεδων και περιβάλλοντα χώρου από ανθρώπινο μοντέλο με διαφορετικό φωτισμό και αντικείμενα που τοποθετούνται συνθετικά στο εργαστήριο. 2. Να αποδώσουν σχεδιαστικά την ανθρώπινη μορφή και τις τοποθετημένες συνθέσεις των αντικειμένων με υλικά όπως κάρβουνο, ακρυλικά, μολύβι και μελάνι, κ.α. 3. Να αντιλαμβάνονται έννοιες όπως φόρμα, χώρος, ρυθμός, ένταση, δυναμική, αντίθεση, ισορροπία, και αφαιρετική σύνθεση. 4. Να διερευνήσουν την κίνηση του ανθρώπινου σώματος και την ανάπτυξη του στο χώρο. 5. Να εντρυφήσουν στη σπουδή και την απόδοση του ανθρώπινου σώματος από περίοπτο ανθρώπινο μοντέλο, μέσω της δημιουργίας τρισδιάστατων πλαστικών σκίτσων με πηλό (terracotta) και με τη μελέτη εισαγωγικών στοιχείων για την ανατομία. 6. Να αποδώσουν σχεδιαστικά, τα επίπεδα, τους όγκους, τον αρνητικό και θετικό χώρο στην ανθρώπινη φιγούρα. 7. Nα μπορούν να προσαρμόσουν την ιδέα για ένα μεγάλο γλυπτό σε μακέτα μικρής κλίμακας, μέσω του σχεδίου και των πλαστικών σκίτσων (bozzetto/terracotta). 8. Να κατανοήσουν την εξελικτική πορεία της απόδοσης την ανθρώπινης φιγούρας στην ιστορία της γλυπτικής, με έμφαση στη σύγχρονη γλυπτική.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Περιλαμβάνει σχεδιαστικές ασκήσεις παρατήρησης από συνθέσεις αντικειμένων στο χώρο και ανθρώπινο μοντέλο με φυσικό, τεχνητό, και πολυεστιακό φωτισμό. Οι ασκήσεις πραγματοποιούνται με διάφορα υλικά, όπως κάρβουνο, μελάνι, ακρυλικά, μολύβι, κ.α. σε διαφορετικά μεγέθη σχεδιαστικής επιφάνειας. Δίνεται έμφαση στην παρατήρηση των τρισδιάστατων μορφών στο χώρο και στην κατανόηση εννοιών όπως φόρμα, χώρος, ρυθμός, ένταση, δυναμική, αντίθεση, ισορροπία, και αφαιρετική σύνθεση. Σχεδιαστική διερεύνηση της κίνησης της ανθρώπινης φιγούρας και της αλληλεπίδρασης της στο χώρο. Σεμινάρια εισαγωγής στην ανατομία του ανθρώπινου σώματος και ασκήσεις πλαστικών σκίτσων από περίοπτο ανθρώπινο μοντέλο με πηλό (teracotta). Ασκήσεις πλαστικών σκίτσων για την απόδοση των επίπεδων, των όγκων, τον αρνητικό και θετικό χώρο στην ανθρώπινη φιγούρα. Εφαρμογές του σχεδίου και των πλαστικών σκίτσων (bozetto/terracotta) για την αποτύπωση και επεξεργασία μιας ιδέας για γλυπτό σε μακέτα μικρής κλίμακας. Σεμινάρια που αφορούν την απόδοση της ανθρώπινης μορφής στην ιστορία της τέχνης με έμφαση στη σύγχρονη γλυπτική.
Λέξεις Κλειδιά
Σχέδιο, Πλαστικά σκίτσα, πηλός (teracotta), μακέτα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Πραγματοποιούνται προβολές για την διδασκαλία του μαθήματος. Χρήση λογισμικών επεξεργασίας εικόνας και πολυμέσων από τους φοιτητές/τριες. Προτείνονται διαδικτυακές επισκέψεις σε μουσεία, βιβλιοθήκες, ιστοσελίδες καλλιτεχνών και γκαλερί, με τη χρήση των υπολογιστών του εργαστηρίου και της βιβλιοθήκης. Πρόσβαση στις ανακοινώσεις του εργαστηρίου που αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Τμήματος και επικοινωνία μεταξύ διδασκόντων, φοιτητών/τριών διαμέσου του ακαδημαϊκού ηλεκτρονικού.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Εργαστηριακή Άσκηση602
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο301
Καλλιτεχνική δημιουργία602
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Πρόοδος εντός του εργαστηρίου (ενδιάμεση εξέταση, καθημερινή εξέταση). Προσωπική εργασία εκτός εργαστηρίου. Προφορική παρουσίαση εργασίας. Εργαστήριο και πρακτικές ασκήσεις. Τελική εξέταση και έκθεση του καλλιτεχνικού έργου των φοιτητών στο εργαστήριο στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [10345]: Μελέτες Εικονολογίας, Έρβιν Πανόφσκι Βιβλίο [13933]: ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ, MIKE ASHBY, KARA JOHNSON Βιβλίο [8852]: Ο μηχανικός του χαμένου χρόνου, Ντυσάν Μαρσέλ Βιβλίο [39216]: Art Book, Συλλογικό
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Νικόλαος Καλτσάς Art and Anatomy in Renaissance Italy - Images from a scientific revolution, Laurenza Domenico Drawing lessons from the great masters, Robert Beverly Hale Rodin's Art, Albert E. Elsen
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-11-2020