Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές/τριες, με την ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται να:
• Έχουν κατανοήσει τις βασικές αισθητικές και πλαστικές αξίες της λευκής, μαύρης, περιγραμματικής και τονικής χάραξης σε επιφάνειες ξύλου ή λινόλεουμ ή συναφούς υλικού.
• Μπορούν να πραγματοποιήσουν σειρά τυπωμάτων σε χειροποίητα χαρτιά, μεταξύ αυτών, και χρωματικής διατύπωσης δια μέσου πολλαπλών μητρών και εκτυπώσεων στην ίδια επιφάνεια.
• Έχουν εξοικειωθεί με το χαρακτικό βλέμμα, δηλαδή της κάθετης ανάπτυξης μιας εικόνας/σύνθεσης.
• Έχουν εξοικειωθεί με την διαδικασία των εκτυπωτικών διαδικασιών και να γνωρίσουν την ορθή χρήση σχετικού εξοπλισμού και εργαλείων του εργαστηρίου.
• Εννοήσουν τη δυνατότητα αλλά και την έννοια του αντιτύπου και τη σημασία της αναπαραγωγής της εικόνας μέσα στα πλαίσια παραγωγής μικρών τιράζ.
• Έχουν εξοικειωθεί, δια μέσου παρουσιάσεων, με την ιστορία της ανάγλυφης χάραξης στις εικαστικές τέχνες προκειμένου να μπορέσουν να αξιολογήσουν τις εκφραστικές προτεραιότητες της κάθε εποχής.
• Έχουν εκπαιδευτεί σε θέματα προσωπικής ασφάλειας, προστασίας και κανόνων σε σχέση με την χρήση σχετικού εργαστηριακού εξοπλισμού και εργαλείων.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στην Χαρακτική και εκμάθηση των βασικών μεθόδων της Ανάγλυφης Χάραξης μέσω προγραμματισμένων εργαστηριακών ασκήσεων με βάση την μελέτη από παρατήρηση ή από μνήμη. Σε αυτή τη φάση είναι σημαντικό οι φοιτητές να εξοικειωθούν με την ιστορία της ανάγλυφης χάραξης στην Δύση από την εποχή του Γουτεμβέργιου μέχρι και τον 20ο αιώνα μέσω παραδειγμάτων και να ενισχύσουν την σχεδιαστική τους αντίληψη μέσω συνεπούς εργαστηριακής πρακτικής, η οποία έρχεται να ενδυναμώσει, να αποδομήσει και να μεταπλάσει τις ήδη κεκτημένες σχεδιαστικές ικανότητες του κάθε φοιτητή/τριας. Η έρευνα τεκμηριώνεται και θεμελιώνεται συλλογικά κάτω από την «σκέπη του εργαστηρίου» σε ένα κλίμα συνεργασίας και ανταλλαγής απόψεων με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.