ΘΕΩΡΙΕΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΕΩΡΙΕΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ / SECOND LANGUAGE ACQUISITION THEORIES
ΚωδικόςΓΔ1232
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280005669

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΕΩΡΙΕΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600158171
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτήσεις για το συγκεκριμένο μάθημα.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγραφή Στο μάθημα αυτό παρουσιάζονται αναλυτικά και συζητούνται θέματα που σχετίζονται και επηρεάζουν την απόκτηση της δεύτερης γλώσσας ως ανεξάρτητες μεταβλητές (είτε ως προς την επιτυχή απόκτηση είτε ως προς τον χρόνο απόκτησης). Με αυτήν την έννοια το μάθημα σχετίζεται με την ‘εισαγωγή στη διδακτική των γλωσσών’ καθώς συμπληρώνει την συζήτηση στην γλωσσική παιδεία και θα ήταν χρήσιμο οι φοιτητές να μπορούν να συνδυάσουν τις γνώσεις που προσφέρονται σε αυτό το μάθημα με αυτές που έχουν αποκτήσει από το εισαγωγικό στη διδακτική των γλωσσών. Αρχικά συγκρίνονται οι όροι μάθηση και απόκτηση, οι όροι δεύτερη και ξένη γλώσσα και στην συνέχεια συζητείται ο ρόλος της πρώτης γλώσσας κατά την απόκτηση της δεύτερης. Παρουσιάζονται αποτελέσματα ερευνών που αφορούν στη συγκριτική ρητορική. Στην συνέχεια συζητούνται θέματα όπως, η ανάλυση λαθών και η έννοια του input στην απόκτηση δεύτερης γλώσσας, η διαγλώσσα, η ανατροφοδότηση, οι προσωπικές διαφορές. Παρουσιάζονται παράμετροι που επηρεάζουν την απόκτηση δεύτερης γλώσσας όπως η ηλικία, η προδιάθεση, το γνωστικό και μαθησιακό στυλ. Συζητούνται ενδελεχώς ή έννοια της ανατροφοδότησης και του κινήτρου στην γλωσσική παιδεία. Τέλος, γίνονται συγκρίσεις ανάμεσα στις μεθόδους διδασκαλίας της ξένης γλώσσας και στις θεωρίες απόκτησης δεύτερης γλώσσας και συζητούνται διαφορετικές στρατηγικές μάθησης. Διδακτικές και μαθησιακές διαδικασίες ανάπτυξης των μαθημάτων Προτείνονται 4 διαφορετικές προσεγγίσεις για την παρακολούθηση του μαθήματος που οδηγούν σε τέσσερις διαφορετικές μεθόδους αξιολόγησης (βλ. παρακάτω): 1. Παρακολούθηση των μαθημάτων. Ο φοιτητής παρακολουθεί μία σειρά διαλέξεων, ενός σεμιναρίου και ενός εργαστηρίου τάξης σε διαφορετικά θέματα που σχετίζονται με το μάθημα. Επιπροσθέτως, υπάρχουν περίοδοι για αυτόνομη μάθηση για προετοιμασία σε συγκεκριμένα θέματα πριν το σεμινάριο ή το εργαστήριο τάξης στα οποία καλείται να συμμετέχει ενεργά ο φοιτητής. Το σεμινάριο προσφέρεται με πρόσκληση ειδικών - είτε συναδέλφων από την ίδια σχολή, πανεπιστήμιο, είτε από άλλο πανεπιστήμιο – μέσω ζωντανού κατά πρόσωπο μαθήματος ή μέσω skype, είτε μέσα από βιντεοσκοπημένο μάθημα που στέλνει ο συνάδελφος με ζωντανή παρουσία για ερωτήματα, είτε μέσω βίντεο που επιλέχθηκε από το UTUBE, είτε τέλος, με προσκεκλημένους ειδικούς από τον ιδιωτικό τομέα. Το εργαστήριο τάξης (workshop) λειτουργεί με την ενεργή συμμετοχή των φοιτητών και οργανώνεται μετά από αυτόνομη μελέτη των φοιτητών σε ένα θέμα κατόπιν συνεννόησης. Οι φοιτητές μελετούν αυτόνομα (οι σε ομάδες κοινής πρακτικής και ενδιαφερόντων) καταλήγουν σε συμπεράσματα τα οποία παρουσιάζουν και διαπραγματεύονται μέσα στην τάξη. Τέλος, και σε αυτά τα εργαστήρια καλούνται για ζωντανή ή από απόσταση συνεργασία ειδικοί στο θέμα, ακαδημαϊκοί ή ιδιώτες. Τα μαθήματα εξελίσσονται σε μία περίοδο 13 εβδομάδων με 3ωρα μαθήματα ανά εβδομάδα, σύνολο 39 ώρες και αφορούν σε: α) θεωρία 12 ώρες, β) αυτόνομη μάθηση, 9 ώρες, γ) εργαστήριο τάξης για κατανόηση ερευνητικών εργασιών 3 ώρες, δ) σεμινάριο, 3 ώρες, και γ) εισαγωγικές για το μάθημα και τις εξετάσεις 6 ώρες. Επιπρόσθετα προσφέρονται 26 συμβουλευτικές ώρες κατά την διάρκεια των μαθημάτων για tutorials. Τα μαθήματα γίνονται κάθε Τρίτη 18:00 με 21:00 στην αίθουσα 15 στο υπόγειο του παλαιού κτιρίου της ΦΛΣ. Οι συμβουλευτικές ώρες προσφέρονται στις 09.00 με 11.00 ή 13.00 με 15.00 κάθε Τρίτη και Πέμπτη αντίστοιχα, είτε κατά πρόσωπο είτε μέσω skype αλλά και μετά από συνεννόηση μεταξύ του διδάσκοντα και των φοιτητών. 2. Αυτόνομη μάθηση (μελέτη) με επιστασία. Ο φοιτητής μελετάει το μαθησιακό υλικό μόνος του και έρχεται σε κατά πρόσωπο επαφή με τον διδάσκοντα είτε μέσω του skype κάθε εβδομάδα (tutorials), ατομικά ή σε ομάδες έως τεσσάρων ατόμων. Επίσης καλείται να παρακολουθήσει μέσω skype τα σεμινάρια που προσφέρονται κατά την διάρκεια των μαθημάτων. Η επίβλεψη μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω εξωτερικού συνεργάτη ειδικού στο θέμα. Αυτή η επιλογή έχει σχεδιαστεί κυρίως για φοιτητές που δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στο ΑΠΘ λόγω αναπηρίας ή εργασίας. 3. Αυτόνομη πρωτογενής εμπειρική έρευνα. Ο φοιτητής μελετάει το υλικό που προσφέρεται (με δική του δευτερογενή έρευνα) στο θέμα με το οποίο επιθυμεί να ασχοληθεί και στην συνέχεια διερευνά μία υπόθεση σε συνεχή επαφή με τον διδάσκοντα κατά πρόσωπο είτε μέσω skype. Αυτή η προσέγγιση τους μαθήματος προσφέρεται για όσους φοιτητές διδάσκουν σε μεγάλες ομάδες μαθητών σε σχολεία ή φροντιστήρια. Η εργασία που συντάσσεται στο τέλος του εξαμήνου προτείνεται για παρουσίαση σε διεθνή συνέδρια και δημοσίευση. Επίσης καλείται ο φοιτητής να παρακολουθήσει μέσω skype τα σεμινάρια που προσφέρονται κατά την διάρκεια των μαθημάτων. 4. Αυτόνομη δευτερογενής έρευνα. Ο φοιτητής προσεγγίζει ένα θέμα μέσω δευτερογενούς έρευνας μελετώντας τις απόψεις άλλων ερευνητών στο ζήτημα καταλήγοντας σε συγκεκριμένα συμπεράσματα. Κατά την διάρκεια του εξαμήνου υπάρχει συνεχής κατά πρόσωπο ή μέσω skype επαφή με τον διδάσκοντα. Επίσης καλείται να παρακολουθήσει μέσω skype τα σεμινάρια που προσφέρονται κατά την διάρκεια των μαθημάτων. Οι παραπάνω επιλογές που προσφέρονται δεν σχετίζονται με τις νοητικές ικανότητες των φοιτητών ή με τις εν γένει δεξιότητές των (που είμαι σίγουρος ότι θα ήταν ικανοποιητικές για οποιαδήποτε εργασία) αλλά με βάση τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους στο αντικείμενο, τις διαθέσεις τους και τις προσωπικές τους υποχρεώσεις την εποχή της διδασκαλίας του μαθήματος. Απώτερος στόχος είναι η υποστήριξη των φοιτητών για την επιτυχή ολοκλήρωση της ενότητας με τα μεγαλύτερα για αυτούς επιστημονικά οφέλη. Τέλος, οι συζητήσεις μέσω skype ηχογραφούνται και αποστέλλονται στους φοιτητές μετά το πέρας της συνομιλίας ως υποστηρικτικό υλικό για την μάθησή τους. Αντικειμενικοί στόχοι του μαθήματος / επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα Στόχοι του μαθήματος είναι να διερευνήσουν και να κατανοήσουν οι φοιτητές θέματα σχετικά με την απόκτηση δεύτερης γλώσσας που θα τους βοηθήσουν να κατανοήσουν την διαδικασία της απόκτησης καλύτερα, τις παραμέτρους που εμπλέκονται και τα πιθανά λάθη των μαθητών τους και ως συνέπεια να βελτιώσουν την ποιότητα της διδασκαλίας τους. Παράλληλα, θα ασχοληθούν με ευρήματα που προέρχονται από εμπειρική έρευνα στα συγκεκριμένα θέματα. Βασικός στόχος του μαθήματος είναι η ερευνητική διάσταση σε θέματα απόκτησης δεύτερης γλώσσας. Στο τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές θα πρέπει να μπορούν: • Να κατανοούν την διαδικασία της απόκτησης • Να κατανοούν φαινόμενα που σχετίζονται με την απόκτηση δεύτερης γλώσσας • Να συζητούν παραμέτρους που επηρεάζουν τη γλωσσική απόκτηση χρησιμοποιώντας την σωστή ορολογία • Να διερευνούν και να λαμβάνουν υπόψη τις προσωπικές διαφορές των μαθητών τους • Να κατανοούν τη διαφορετικότητα των μαθητών τους σε σχέση με το μαθησιακό και το γνωστικό τους στυλ • Να διδάσκουν και να εμπλουτίζουν με νέες στρατηγικές μάθησης στους μαθητές τους
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα χωρίζεται σε 3 ενότητες. Σε κάθε ενότητα παρουσιάζεται και ολοκληρώνεται ένας κύκλος με διαφορετικά θέματα: 1. Η πρώτη ενότητα περιέχει δύο μαθήματα που είναι αφιερωμένα στην αρχική εισήγηση για το θέμα, στην αρχή του εξαμήνου και στην τελική με αναφορά στις εξετάσεις, στο τέλος τους εξαμήνου. 2. Η δεύτερη ενότητα προσφέρει μία αρχική συζήτηση στην σχετική ορολογία και σε παραδοσιακά θέματα, όπως η διαγλώσσα, η ανάλυση λαθών και οι προσωπικές διαφορές στην απόκτηση δεύτερης γλώσσας. 3. Η τρίτη ενότητα είναι αφιερωμένη σε θέματα της τρέχουσας σύγχρονης βιβλιογραφίας, όπως το γνωστικό και μαθησιακό στιλ ή το κίνητρο και η ανατροφοδότηση. Η δεύτερη και τρίτη ενότητα, που αποτελούν και τον πυρήνα του μαθήματος αφορούν σε διαλέξεις πάνω σε γνωστικά θέματα, εργαστήριο τάξης, σεμινάρια και πρακτική άσκηση. Δ= Διάλεξη, Ε/Τ= Εργαστήριο Τάξης. Στις διαλέξεις ο διδάσκων παρουσιάζει και συζητά θέματα σχετικά με το αντικείμενο ενώ στο εργαστήριο τάξης και στο σεμινάριο οι φοιτητές συμμετέχουν ενεργά, αφού έχουν προετοιμασθεί στο θέμα με πρότερη αυτόνομη μάθηση (σημειώνονται στο παραπάνω σχήμα ως Δ, Ε/Τ). Όπως διαφαίνεται και στο σχεδιάγραμμα παραπάνω, αλλά και στο πλαίσιο παρακάτω, κατά την διάρκεια του εξαμήνου προσφέρονται τέσσερις διαλέξεις, τρείς εβδομάδες αυτόνομης μάθησης, ένα σεμινάριο, τρία κουίζ, και δύο μαθήματα πληροφόρησης εκ των οποίων το ένα εισαγωγικό και το άλλο με θέμα τις τελικές εξετάσεις. Αναλυτικότερα τα θέματα που εξετάζονται κατά την διάρκεια των μαθημάτων είναι τα παρακάτω: ΕΒΔΟ ΜΑΔΑ ΕΝΟΤΗΤΑ ΘΕΜΑ ΧΩΡΟΣ 1η Εισαγωγή 1η Περιγραφή του μαθήματος, στόχοι, αξιολόγηση, εργασίες, μέθοδοι συνεργασίας ΑΙΘΟΥΣΑ 15 ΠΑΛΑΙΟ ΚΤΙΡΙΟ 2η Διάλεξη 2η ΟΙ ΟΡΟΙ, Σύγκριση των όρων Απόκτηση και Μάθηση, Ξένη και Δεύτερη Γλώσσα ΑΙΘΟΥΣΑ 15 ΠΑΛΑΙΟ ΚΤΙΡΙΟ 3η ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΜΑΘΗΣΗ 4η Εργαστήριο Τάξης Ο ρόλος της πρώτης γλώσσας στην απόκτηση της δεύτερης ΑΙΘΟΥΣΑ 15 ΠΑΛΑΙΟ ΚΤΙΡΙΟ 5η 1ο ΚΟΥΙΖ ΑΙΘΟΥΣΑ 15 ΠΑΛΑΙΟ ΚΤΙΡΙΟ 6η 3η ΔΙΑΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΑΘΩΝ ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΜΑΘΗΣΗ 7η ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΜΑΘΗΣΗ 8η Διάλεξη - Τα στάδια της γλωσσικής απόκτησης - Προέλευση λαθών και ανάλυση λαθών ΑΙΘΟΥΣΑ 15 ΠΑΛΑΙΟ ΚΤΙΡΙΟ 9η 2ο ΚΟΥΙΖ ΑΙΘΟΥΣΑ 15 ΠΑΛΑΙΟ ΚΤΙΡΙΟ 10η Διάλεξη 4η ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ -Ηλικία, Διάθεση, Κίνητρο, και ανατροφοδότηση στην γλωσσική απόκτηση ΑΙΘΟΥΣΑ 15 ΠΑΛΑΙΟ ΚΤΙΡΙΟ 11η Διάλεξη -ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΣΤΙΛ -Το γνωστικό και μαθησιακό στιλ και μέθοδοι και εργαλεία διερεύνησης -Στρατηγικές μάθησης ΑΙΘΟΥΣΑ 15 ΠΑΛΑΙΟ ΚΤΙΡΙΟ 12η ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ 13η 5η 3ο ΚΟΥΙΖ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Ανάλυση θεμάτων για τις τελικές εξετάσεις. ΑΙΘΟΥΣΑ 15 ΠΑΛΑΙΟ ΚΤΙΡΙΟ
Λέξεις Κλειδιά
Θεωρίες Απόκτησης Δεύτερης Γλώσσας, Ανατροφοδότηση, Κίνητρο, Ηλικία, Γνωστικό και μαθησιακό στιλ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • Αυτόνομη μάθηση
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Από απόσταση διαλέξεις και σεμινάρια
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις15
Σεμινάρια15
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων60
Πρακτική (Τοποθέτηση)60
Αυτόνομη Μάθηση με επιστασία
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
ΜέΜέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης Προτείνονται 4 διαφορετικές προσεγγίσεις για την αξιολόγηση του μαθήματος ανάλογα με τον τρόπο παρακολούθησης: 1. Για την περίπτωση 1, κατά πρόσωπο παρακολούθησης μαθημάτων, ο φοιτητής δύναται να λάβει μέρος σε τρία κουίζ που πραγματοποιούνται κατά την διάρκεια του εξαμήνου, ο μέσος όρος των οποίων θα αποτελέσει και την τελική του βαθμολόγηση. Αποτελεί απαράβατο όρο η συνεχής και αδιάλειπτη παρακολούθηση των μαθημάτων και σεμιναρίων με δύο (2) μόνον απουσίες. Στην περίπτωση αποτυχίας στα κουίζ οδηγείται στις τελικές εξετάσεις. 2. Για την περίπτωση δύο ο φοιτητής οδηγείται στις τελικές εξετάσεις. 3. Για τις περιπτώσεις 3 και 4 οι εργασίες είναι απαλλακτικές. Οι τελικές εξετάσεις αφορούν σε παραμέτρους που επηρεάζουν την απόκτηση δεύτερης γλώσσας. Βαθμολόγηση Ένα άριστο γραπτό θα πρέπει να διαθέτει: α) περιεχόμενο σχετικό με το ερώτημα. Περιττά στοιχεία δείχνουν ανικανότητα επιλογής των σχετικών πληροφοριών που απαιτούνται για την ανάπτυξη του κειμένου ενώ αντίθετα δημιουργούν μία αρνητική διάθεση στον εξεταστή. 50% του τελικού βαθμού. β) σωστή χρήση της σχετικής ορολογίας. Προτιμάται η σωστή χρήση των όρων που αναφέρονται στην βιβλιογραφία παρά η επεξήγηση με λόγια του συγγραφέα. 15% του τελικού βαθμού. γ) συνοχή ως προς την ανάπτυξη του κειμένου. Το κείμενο ανάπτυξης από τον μαθητή απαιτεί υψηλή συνοχή. Πρέπει να γίνεται κατανοητό στον εξεταστή με ποιόν τρόπο φτάνει στα συμπεράσματα που αναφέρει ο εξεταζόμενος, από το Α στο Β και μετά στο Γ, κλπ. 15% του τελικού βαθμού. δ) κριτική άποψη. Η κριτική διάθεση του φοιτητή στην παρουσίαση της σχετικής με το θέμα βιβλιογραφίας αποτελεί επιπλέον προσόν. 10% ε) αναφορά βιβλιογραφίας. Η αναφορά σε άρθρα και απόψεις άλλων συγγραφέων δείχνει μελέτη της βιβλιογραφίας στο θέμα. 10%
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Rod Ellis (1985) Understanding Second Language Acquisition OUP Eli Hinkel (1999) Culture in Second Language Teaching and Learning CUP Dörnyei Z. (2005). The Psychology of the Language Learner Lawrence Erlbaum Associates Doughty, C.J. and Long, M.H. (2003). The Handbook of Second Language Acquisition Blackwell Publishing Dulay, H., Burt, M., and Krashen, S. (1982). La seconda Lingua Il Mulino pp. 117-141 ‘personalita, eta’, 143-169 ‘ruolo della prima lingua’, 191-258 ‘gli errori’ Το βιβλίο αυτό καλύπτει τους γενικούς όρους του μαθήματος. Είναι καλό να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με το βιβλίο του Rod Ellis. O’Malley, J.M., Chamot, A.U. (1990). Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge University Press Titore, R. (1977) Insegnare oggi le lingue Societa editrice internazionale pp. 37-48 ‘linguistice contrastiva, 51-70 aspetti psicologici e socio-educative, 75-96 varieta linguistiche
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Recommended basic reading This course uses extensive bibliography. The ultimate goal is for students to study the views of many writers on the same topic. The method of approaching a topic is to initially identify the relevant pages in a book either the contents or the index. It seems not necessary to read the entire book unless it is an introductory book on the subject. Undoubtedly, finding new literature and new views (either of other authors or personal) is perfectly acceptable and desirable, provided it is supported by coherent arguments (personal or from the literature). The following books and articles are in the departmental library or in other libraries. Supplementary material is distributed in class. Rod Ellis (1985) Understanding Second Language Acquisition OUP Eli Hinkel (1999) Culture in Second Language Teaching and Learning CUP Dörnyei Z. (2005). The Psychology of the Language Learner Lawrence Erlbaum Associates Doughty, C.J. and Long, M.H. (2003). The Handbook of Second Language Acquisition Blackwell Publishing Dulay, H., Burt, M., and Krashen, S. (1982). La seconda Lingua Il Mulino pp. 117-141 ‘personalita, eta’, 143-169 ‘ruolo della prima lingua’, 191-258 ‘gli errori’ Το βιβλίο αυτό καλύπτει τους γενικούς όρους του μαθήματος. Είναι καλό να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με το βιβλίο του Rod Ellis. O’Malley, J.M., Chamot, A.U. (1990). Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge University Press Titore, R. (1977) Insegnare oggi le lingue Societa editrice internazionale pp. 37-48 ‘linguistice contrastiva, 51-70 aspetti psicologici e socio-educative, 75-96 varieta linguistiche
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-07-2015