ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ / LANGUAGE AND CULTURE
ΚωδικόςΙΓ1101
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280005707

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600158185
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία)
  • Ιταλικά (Διδασκαλία)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός Το μάθημα αφορά: • στην εξέταση θεμάτων του ιταλικού πολιτισμού (επίσημος πολιτισμός, καθημερινός τρόπος ζωής) και • στην παραγωγή διδακτικού υλικού για τη βελτίωση της πολιτισμικής γνώσης και δεξιότητας. Ο φοιτητής καλείται να καλλιεργήσει δύο (πιθανούς) μελλοντικούς ρόλους: ερευνητή ή/και δασκάλου ιταλικής γλώσσας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Περιεχόμενο Μαθήματος
Α’ Εξέταση θέματος ιταλικού πολιτισμού (δίνονται διευκρινήσεις στη διάρκεια του εξαμήνου) Στόχος: • η συγγραφή εργασίας για ένα θέμα του ιταλικού πολιτισμού. Θέματα προς επιλογή για την συγγραφή της εργασίας (δίνονται επιπλέον ερευνητικοί άξονες, βιβλιογραφία και άλλες πληροφορίες για κάθε θέμα) • Γιορτές-Φεστιβάλ-Καρναβάλι-Εκδηλώσεις-Πάλιο • Γλώσσα-διάλεκτοι • Διατροφή • Ελεύθερος χρόνος • Θέατρο • Κινηματογράφος • Λογοτεχνία • Μόδα • Μουσική-Συναυλίες-χορός-μπαλέτα • Σπορ • Τέχνη • Μουσεία-εκθέσεις • Μνημεία • ΜΜΕ (τηλεόραση-ραδιόφωνο-τύπος) • Τουρισμός • Κοινωνικά θέματα (πολιτική οργάνωση, εκπαιδευτικό σύστημα, οργανισμοί, στρατιωτική οργάνωση, υγιεινομική περίθαλψη, μαφία, σχέση βορρά-νότου κ./ά) • Γεωγραφία (μορφολογία-περιβάλλον-οικολογία) • Κοινωνικές σχέσεις (άνδρας-γυναίκα, εργασία, κ.ά) • Δημογραφία (σύνθεση, μεταβολές, δυναμική πληθυσμού) • Ιστορία • Θρησκεία • Τεχνολογία • Μετανάστευση • Άλλα: ήθη έθιμα, προλήψεις, προκαταλήψεις, στερεότυπα, συνήθειες, λαϊκός πολιτισμός, ανέκδοτα, παροιμίες, μη γλωσσική επικοινωνία (κινήσεις, χειρονομίες, κ.ά.). Β’ Παραγωγή διδακτικού υλικού (δίνονται διευκρινήσεις στη διάρκεια του εξαμήνου) Σκοπός: • Να ερευνά και να δίνει στοιχεία για ένα εγχειρίδιο γλώσσας (μέθοδος ιταλικής) ως μελλοντικός δάσκαλος γλώσσας δίνοντας έμφαση σε ορισμένες παραμέτρους • Να παραγάγει διδακτικό για μία ενότητα, η θεματική της οποίας θα έχει σχέση με το θέμα της εργασίας που έχει επιλέξει (π.χ. εάν επιλέξει τον κινηματογράφο, η διδακτική ενότητα θα αφορά στον κινηματογράφο)
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις12
Σεμινάρια12
Πρακτική (Τοποθέτηση)12
Σύνολο36
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση γίνεται με γραπτή εργασία, και την υποχρεωτική παρουσίαση της στην αίθουσα διδασκαλίας την τελευταία εβδομάδα του εξαμήνου (πριν αρχίσει η εξεταστική περίοδος). Αξιολογείται επίσης η συμμετοχή και η συνεργασία για την ολοκλήρωση των στόχων του μαθήματος. Η εργασία γίνεται μόνο από ένα άτομο και κατατίθεται σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Χριστοδούλου Α. (2004). Σημειωτική και πολιτισμός. University Studio Press, Θεσσαλονίκη.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Διευκρινήσεις Στη διάρκεια του εξαμήνου δίνονται συμπληρωματικές πληροφορίες για όλα τα θέματα, π.χ.: • Πρόσβαση στις πηγές πληροφόρησης για τον εντοπισμό της βιβλιογραφίας (βιβλιογραφία, βάσεις δεδομένων, ηλεκτρονικές πηγές) • Συγγραφή εργασίας (μεθοδολογία έρευνας) • Μοντέλο περιγραφής εγχειριδίου • Μοντέλο παραγωγής διδακτικού υλικού (διάφορες παράμετροι) • Πληροφορίες για τη μορφοποίηση κειμένου • Συμπληρωματική βιβλιογραφία κ./α.
Τελευταία Επικαιροποίηση
30-01-2013