Διαχείριση Υδατικών Πόρων

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔιαχείριση Υδατικών Πόρων / Water Resources Management
ΚωδικόςRM102
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΓεωπονίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Παπαμιχαήλ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018812

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Διαχείριση Εδαφικών, Υδατικών, Ενεργειακών Πόρων και Αγροτικού Περιβάλλοντος

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 15
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό116

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔιαχείριση Υδατικών Πόρων
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600158286
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα: 1. μπορούν να υπολογίζουν τη ζήτηση νερού για διάφορες χρήσεις 2. μπορούν να εφαρμόζουν τεχνικές διαχείρισης και βελτιστοποίησης των διαθέσιμων υδατικών πόρων 3. μπορούν να εκπονούν μελέτες διαχείρισης υδατικών πόρων
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βασικές έννοιες διαχείρισης των υδατικών πόρων. Νομικό και θεσμικό πλαίσιο υδατικών πόρων. Ανάλυση των υδατικών διαμερισμάτων της χώρας. Χρήσεις νερού. Εκτίμηση υδατικών αναγκών. Υδατικό ισοζύγιο. Έργα αξιοποίησης υδατικών πόρων. Κλιματική αλλαγή και υδατικοί πόροι. Υδατικό αποτύπωμα. Στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης (SDGs) και διαχείριση υδατικών πόρων στη γεωργία. Τεχνικές εξοικονόμησης νερού. Υπολογιστικά εργαλεία προσομοίωσης και ολοκληρωμένης διαχείρισης υδατικών πόρων. Μεθοδολογικό πλαίσιο NEXUS προσέγγισης.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση powerpoint και e-learning.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις117
Εκπόνηση μελέτης (project)
Εξετάσεις
Σύνολο117
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
70% Γραπτές εξετάσεις 30% Εκπόνηση μελέτης
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Mays L.W., 1996. "Water Resources Handbook". McGraw-Hill, Inc. Louks, D.P., van Beek, E., Stedinger, J.R., Dijkman, J.P.M. and Villars, M.T., 2005. Water Resources Systems Planning and Management: An Introduction to Methods, Models and Applications. UNESCO and WL/Delft Hydarulics.
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-05-2020