ΣΕΝΑΡΙΑΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΕΝΑΡΙΑΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ / CREATIVE WRITING EXERCISES
Κωδικός6ΣΕ4
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΚλεονίκη Δρούγκα
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018759

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 63
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής Υποχρεωτικό635

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΕΝΑΡΙΑΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600158366
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • 1ΣΕ1 ΣΕΝΑΡΙΟ
  • 4ΣΕ1 ΣΕΝΑΡΙΟ IV
  • 2ΣΕ2 ΣΕΝΑΡΙΟ ΙΙ
  • 3ΣΕ2 ΣΕΝΑΡΙΟ ΙΙΙ
Γενικές Προαπαιτήσεις
1. Κατανόηση των ιδιαίτερων αφηγηματικών επιλογών που προσιδιάζουν στη διαδικασία της γραφής 2. Γνώση και εφαρμογή τεχνικών συγγραφής 3. Ενίσχυση διεπιστημονικότητας
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα μπορούν να: 1.εφαρμόσουν τη γνώση στην πράξη 2. παράγουν αυτόνομη εργασία 3. ασκήσουν κριτική και αυτοκριτική 4. προάγουν την ελεύθερη, δημιουργική και επαγωγική σκέψη και συγγραφή
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αφηγηματικές τεχνικές, συγγραφή ιστοριών μικρής φόρμας, διηγημάτων, διαλόγων, σκηνών. Δημιουργία Χαρακτήρων Προσέγγιση κειμένων ελληνικής και παγκόσμιας λογοτεχνίας. Ασκήσεις ύφους Κινηματογραφική γραφή Στη διάρκεια του μαθήματος θα γίνονται ασκήσεις, παρουσιάσεις, αναλύσεις και θα υπάρχει ανατροφοδότηση. Άλλωστε, «αν δεν έχεις μια καλή ιστορία να αφηγηθείς, η τεχνολογία το κάνει ακόμα πιο προφανές». Ohler (2008)
Λέξεις Κλειδιά
δημιουργικότητα, γραφή, αφήγηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301
Συγγραφή εργασίας / εργασιών602
Καλλιτεχνική δημιουργία301
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνεται σε όλη τη διάρκεια του εξαμήνου. Ο βαθμός αποτελεί συνισταμένη τεσσάρων παραμέτρων: 1. της ενεργής συμμετοχής των φοιτητών στο μάθημα 2. των εργασιών/ προόδων κατά τη διάρκεια του εξαμήνου 3. της ανταπόκρισης στις ασκήσεις δημιουργικής γραφής που θα γίνονται κατά τη διάρκεια του εξαμήνου μέσα στα μαθήματα 4. της τελικής παρουσίασης του παραγόμενου έργου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Παπαντωνάκης, Γ., Κωτόπουλος, Τ.Η. (2011). Σκηνικό, Χαρακτήρες, Πλοκή. Αθήνα: Ίων Τριαντάφυλλος Η. Κωτόπουλος, Νίκος Φωτόπουλος, Μιλώντας για την τέχνη, τον πολιτισμό, τη δημιουργική γραφή... με τον Θάνο Μικρούτσικο. Αθήνα, Πατάκης 2017
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Κωτόπουλος, Τ.Η. (2012). Η "νομιμοποίηση" της Δημιουργικής Γραφής. Keimena, 15. Ανακτήθηκε στις 29-9-2012 από http://keimena.ece.uth.gr/main/t15/03-kotopoulos.pdf Κωτόπουλος, Τ.Η. (2014). Η Δημιουργική Γραφή ως γνωστικό αντικείμενο: οι ιδιαιτερότητες του Εργαστηρίου. Πολύδρομο, 7, 37-42. Κωτόπουλος, Τ.Η.& Παναγιωτίδης, Γ. (2013). Διατριβή σαν μυθιστόρημα. Συγγραφική Πρακτική και Λογοτεχνική Θεωρία. Στο Πρακτικά 1ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου «Δημιουργική Γραφή», Αθήνα, 4-6 Οκτωβρίου 2013 (ISBN 978-618-81047-1-6). Ανακτήθηκε στις 01/09/2016 από http://cwconference.web.uowm.gr/index.php/conference2013-proceedings Κωτόπουλος, Τ.Η. (2014). Πράξη και διδασκαλία της Δημιουργικής Γραφής στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Στο Πρακτικά Ε’ Επιστημονικού Συνεδρίου «Συνέχειες, ασυνέχειες, ρήξεις στον ελληνικό κόσμο (1204-2014), οικονομία, κοινωνία, ιστορία, λογοτεχνία», Θεσσαλονίκη, 2-5 Οκτωβρίου 2014, Α, σελ. 801-822. Αθήνα: Ευρωπαϊκή Εταιρεία Νεοελληνικών Σπουδών (European Society of Modern Greek Studies) Ανακτήθηκε στις 01-09-2016 από http://www.eens.org/EENS_congresses/2014/kotopoulos_triantafyllos.pdf Κωτόπουλος, Τ.Η. (2011). Από την ανάγνωση στη λογοτεχνική ανάγνωση και την παιγνιώδη διάθεση της δημιουργικής γραφής. Στο Κωτόπουλος, Τ.Η.& Παπαντωνάκης, Γ. (επιμ.).*Τα Ετεροθαλή*. 2011: Ίων.
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-06-2020