ΦΥΤΩΡΙΑ-ΑΝΑΔΑΣΩΣΕΙΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΦΥΤΩΡΙΑ-ΑΝΑΔΑΣΩΣΕΙΣ / Nurseries - Reforestations
Κωδικός062Υ
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΔασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID420000071

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος (2009-2019)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 187
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό844

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΦΥΤΩΡΙΑ-ΑΝΑΔΑΣΩΣΕΙΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600159528
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι ικανοί: 1). Να σχεδιάζουν, ιδρύουν και διαχειρίζονται σύγχρονα δασικά φυτώρια. 2). Να οργανώνουν και να παράγουν υψηλής ποιότητας δασικό πολλαπλασιαστικό υλικό, κατάλληλο για αναδασώσεις και αστικές χρήσεις. 3). Να εμπορεύονται και να ταυτοποιούν πολλαπλασιαστικό υλικό δασικών ειδών. 4). Να εκπονούν μελέτες δάσωσης και αναδάσωσης, και να πραγματοποιούν έργα αναδάσωσης. 5). Να εκπονούν μελέτες ίδρυσης και καλλιέργειας φυτειών δασοπονικών ειδών .
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός αναδασώσεων. Βασικές αρχές τηρούμενες κατά τις αναδασώσεις. Εκλογή και έλεγχος του υλικού σποράς. Μέθοδοι τεχνητής ίδρυσης συστάδων. Τεχνητή ίδρυση συστάδων δια σποράς. Τεχνητή ίδρυση συστάδων δια φυτεύσεως. Παραγωγή φυταρίων-Δασικά φυτώρια. Εκλογή θέσης ιδρύσεως δασικού φυτωρίου. Σχέδιο δασικού φυτωρίου. Παραγωγή γυμνορρίζων φυταρίων. Άρδευση δασικών φυτωριών. Περιποίηση και προστασία των φυταρίων. Εξαγωγή, συσκευασία και μεταφορά των φυταρίων. Εξαγωγή, συσκευασία και μεταφορά των φυταρίων. Διαφύλαξη φυταρίων. Παραγωγή φυταρίων μετά ριζοχώματος. Παραγωγή φυταρίων και δενδρυλλίων αγενώς. Λίπανση των φυτωρίων. Σχέδιο αναδασώσεων.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις260,9
Εργαστηριακή Άσκηση260,9
Άσκηση Πεδίου240,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων411,4
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η επίτευξη των μαθησιακών στόχων θα αξιολογηθούν με βάση την γραπτή εξέταση του μαθήματος στο τέλος του εξαμήνου. Για την εξασφάλιση προβιβάσιμου βαθμού (τουλάχιστον 5) απαιτείται η επίτευξη προβιβάσιμου βαθμού της τελικής εξέτασηςπου περιλαμβάνει: -Ερωτήσεις σύντομης απάντησης από όλη την ύλη του μαθήματος -Επίλυση ασκήσεων σχετικών με το αντικείμενο του μαθήματος
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΧΑΤΖΗΣΤΑΘΗΣ Α., ΝΤΑΦΗΣ ΣΠ., 2000. ΦΥΤΩΡΙΑ – ΑΝΑΔΑΣΩΣΕΙΣ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΓΙΑΧΟΥΔΓ-ΔΙΑΠΟΥΛΗ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-06-2020