Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του συγκεκριμένου μαθήματος είναι οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν περαιτέρω γνώσεις για τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες της εκπαιδευτικής πολιτικής και το περιεχόμενο και τη διαχείριση των εκπαιδευτικών μεταθρρυθμίσεων, να αντιληφθούν καλύτερα το ρόλο και τη λειτουργία των Διεθνών Οργανισμών, τα χαρακτηριστικά και τη λειτουργία της εκπαιδευτικής ηγεσίας και τη σημασία της για την εκπαίδευση. Η προσέγγιση σημαντικών γεγονότων της ελληνικής εκπαιδευτικής πολιτικής μπορεί να συμβάλλει στην απόκτηση ικανοτήτων καλύτερης ανάλυσης και κριτικής προσέγγισής της και αρτιότερης διαχείρισης πολιτικών για την εκπαίδευση.
Περιεχόμενο Μαθήματος
-Εισαγωγή στο αντικείμενο-Κατανομή Εργασιών -Εννοιολογικές Οριοθετήσεις
-Παράγοντες που προσδιορίζουν τη διαχείριση της εκπαιδευτικής πολιτικής
-Εκπαιδευτική Πολιτική και Σχολική Ηγεσία
-Ο ρόλος των διεθνών οργανισμών στην εκπαιδευτική πολιτική
-Εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα και εκπαιδευτική μεταρρυθμιση 1913-1934
-Δικτατορίς και εκπαιδευτική ποολιτική:Η εκπαιδευτική πολιτικής της δκατορίας Μεταξά και οι επιδράσεις της
-Μετεμφυλιακή εκπαιδευτική πολιτική και οι επιρροές της
-Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις μετά από τη μεταπολίτευση (1974)και το ζήτημα της μεταφορά πολιτικής από τους διεθνείς οργανισμούς
-Αναλυτικά Προγράμματα και ιδεολογία, σχολικά εγχειρίδια και εκπαιδευτική πολιτική
-Τυπική και άτυπη εκπαίδευση , από το διεθνές στο εθνικό πλαίσιο
-Μετανάστες , πρόσφυγες και εκπαιδευτική πολιτική
-Παραγωγή εκπαιδευτικής πολιτικής από δασκάλους
-Μελέτς Περίπτωσης, Παρουσιάσεις εργασιών.
-
Λέξεις Κλειδιά
Εκπαιδευτική πολιτική, εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, εκπαιδευτική ηγεσία, εθνικες και διεθνείς εκπαιδευτικές πολιτικές
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Βεργίδης, Δ. & Υφαντή, Α. (επιμ.) (2011). Θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής. Θεωρητικές αφετηρίες και εκπαιδευτικά προγράμματα για τη βελτίωση του σχολείου. Αθήνα: Ύψιλον.
Γουβιάς, Δ. & Θεριανός, Κ. (2014). Εκπαιδευτική Πολιτική. Αθήνα: Gutenberg.
Δημαράς, Αλ. (2013). Ιστορία της νεοελληνικής εκπαίδευσης. Το “ανακοπτόμενο άλμα”: Τάσεις και αντιστάσεις στην ελληνική εκπαίδευση 1833-2000. Β. Βασιλού-Παπαγεωργίου (επιμ.). Αθήνα: Μεταίχμιο.
Ζαμπέτα, Ε. (1994). Η εκπαιδευτική πολιτική στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 1974-1989. Αθήνα: Θεμέλιο.
Κάτσικας Χ.-Θεριανός Κ. (2007), Η Ιστορία της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης, Αθήνα :Σαββάλας
Κυπριανός, Π. (2004). Συγκριτική ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης. Αθήνα: Βιβλιόραμα.
Μπουζάκης, Σ. (2001). Εκπαιδευτική πολιτική και συγκριτική επιχειρηματολογία στο παράδειγμα των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων της γενικής και τεχνικο-επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα: Μεταρρυθμιστικά επεισόδια 1913, 1929, 1959, 1964, 1976/77, 1985 και 1997/98. Αθήνα: Gutenberg.
Τσιούμης, Κ. & Κυρίδης, Α. (2016). Εκπαιδευτικές πολιτικές και εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα της κρίσης. Στο: Μπίκος, Κ. & Ταρατόρη, Ελ. (επιμ.). Μελετήματα και ερωτήματα της Παιδαγωγικής Επιστήμης. (σσ. 315-328). Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης.