ΕΘΝΟΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΘΝΟΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ETHNIC GROUPS AND INTERCULTURAL EDUCATION
ΚωδικόςΣΤ.1.244
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΕπιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΚωνσταντίνος Τσιούμης
Γνωστικό ΑντικείμενοΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID80000306

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΘΝΟΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
  • Μαρια Βλαχακη
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600159743
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ανάπτυξη κριτικής ικανότητας, ανάπτυξη σεβασμού για το διαφορετικό.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα ενημερωθούν για τις βασικές εξελίξεις σε σχέση με τη διαχείριση της πολιτισμικής ετερότητας στην εκπαίδευση κατά τη διάρκεια των τελευταίων 4 δεκαετιών σε διεθνές και εθνικό επίπεδο, θα ασχοληθούν περαιτέρω με την προβληματική της μετανάστευσης, θα προσεγγίσουν τη λογική εκπόνησηςκαι άσκησης της σχετικής εκπαιδευτικής πολιτικής.Στα πλαίσια του μαθήματος θα αποκτήσουν γνώσεις σε σχέση με τα μοντέλα εκπαίδευσης μεταναστών και μειονοτήτων και τη σχέση τους με την εκπαιδευτική πράξη. Τέλος, θα ενημερωθούν για τη διαχείριση των γνωστικών αντικειμένων του σχολείου στα πλαίσια μιας διαπολιτισμικής λογικής, θα προσεγγίσουν και θα συζητήσουν τη διαμόρφωση και τη διαχείριση των ανσαλυτικών προγραμμάτων, καθώς και τις νέες προσεγγίσεις γι' αυτά τα ζητήματα και την εμπλοκή σημαντικών παραγόντων για τα παιδιά, όπως η οικογένεια και η κοινότητα.
Λέξεις Κλειδιά
διαπολιτισμική εκπαίδευση, Εκπαιδευτική Πολιτική, Διαχείριση της Πολυπολιτισμικότητας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση Power Point κατά το μάθημα και προβολή οπτικοακουστικού υλικού σχετικά με το θέμα του μαθήματος. Χρήση e-mail για επικοινωνία με φοιτήτριες.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις26
Σεμινάρια19
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων40
Σύνολο85
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητριών πραγματοποιείται με γραπτή ή προφορική εξέταση ή με συγγραφή συνθετικής εργασίας. Οι πρώτες δύο αποσκοπούν στη μελέτη και εμπέδωση της πληθώρας και της συνθετότητας των παραγόντων που εμπέκονται στη διαχείση της πολυπολιτισμικότητας στην κοινωνία και στην τάξη , ενώβ η τρίτη στη διερεύνηση σε μεγαλύτερο βάθος μιας συγκεκριμένης πτυχής αυτής της πραγματικότητας.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γ.Π.Μάρκου, Εισαγωγή στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, εκδ.ΚΕΔΑ, Αθήνα 2001 Γ.Νικολάου, Διαπολιτισμική Διδακτική ,Πεδίο, Αθήνα 2011.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Γ.Νικολάου, Εκπάίδευση και Ένταξη Αλλοδαπών Μαθητών σο Δημοτικό Σχολείο,Πεδίο Αθήνα 2011. Οδ.Ευαγγέλου, Διαπολιτισμικά Αναλυτικά Προγράμματα Τυπωθήτω , Αθήνα 2007. El.Coelho, Διδασκαλία και Μάθηση στα Πολυπολιτισμικά Σχολεία, Επίκεντρο, Αθήνα 2007
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-09-2013