Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει μια εποπτεία των βασικών «σταθμών» της νεωτερικότητας. Θα έχουν γνωρίσει βασικούς εκπροσώπους και αντιπροσωπευτικά έργα και τις αισθητικές αντιλήψεις που κυριαρχούν στο εκάστοτε ρεύμα. Θα έχουν μάθει να αναγνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά των κινημάτων στα εκάστοτε λογοτεχνικά και εικαστικά έργα
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα συνδυάζει την Ιστορία της λογοτεχνίας με την Ιστορία των Ιδεών εστιάζοντας σε βασικούς «σταθμούς» της νεωτερικής εποχής. Συγκεκριμένα, θα ασχοληθούμε με τα κινήματα του Διαφωτισμού, του Κλασσικισμού, του Ρομαντισμού, του Ρεαλισμού και του Μοντερνισμού. Θα εξετάσουμε λογοτεχνικά και εικαστικά παραδείγματα, εντάσσοντάς τα στα εκάστοτε φιλοσοφικά και αισθητικά συμφραζόμενα.
Λέξεις Κλειδιά
Νεωτερικότητα, Διαφωτισμός, Κλασσικισμός, του Ρομαντισμός, Ρεαλισμός, Μοντερνισμός, Ιστορία λογοτεχνίας, Ιστορία Ιδεών
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
LITERATUR Best, Otto F. / Schmitt, Hans-Jürgen: Die deutsche Literatur in Text und Darstellung. Stuttgart: Reclam 2003. Beutin, Wolfgang / Ehlert, Klaus / Emmerich, Wolfgang / Kanz, Christine / Lutz, Bernd / Meid, Volker / Opitz, Michael / Opitz-Wiemers, Carola / Schnell, Ralph / Stein, Peter / Stephan, Inge: Deutsche Literaturgeschichte: von den Anfängen bis zur Gegenwart. Stuttgart; Weimar: Metzler 2001. Madsen, Rainer: Geschichte der deutschen Literatur in Beispielen. Paderborn: Ferdinand Schöningh 1999. Metzler Autoren Lexikon: Deutschsprachige Dichter und Schriftsteller vom Mittelalter bis zur Gegenwart. Stuttgart: Metzler 1986. Nünning, Ansgar (Hg.): Metzler Lexikon: Literatur und Kulturtheorie. Stuttgart; Weimar: Metzler 2004. Parry, Christoph: Menschen, Werke, Epochen. Eine Einführung in die deutsche Kulturgeschichte. Ismaning: Hueber 1993. Piereth, Wolfgang (Hrsg.): Das 19. Jahrhundert. Ein Lesebuch zur deutschen Geschichte 1815-1918. München: Beck 1997.