ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ / INTRODUCTION TO DIRECTING
ΚωδικόςΥΣ0200
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΓλυκερία Κουκουρίκου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000716

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό535

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600161222
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/ριες θα έχουν: – εξοικειωθεί στις διαφορετικές «γλώσσες» της σκηνής – γνωρίσει τις ιδιαιτερότητες της σκηνικής αφήγησης – μάθει να επιλύουν σκηνικά προβλήματα – μάθει να διαχειρίζονται το σκηνικό χώρο και χρόνο – μάθει να συνεργάζονται δημιουργικά
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οι φοιτητές καλούνται να αντιδράσουν υπεύθυνα και δημιουργικά σε ένα θεατρικό έργο που τους προτείνεται, πραγματώνοντας σύντομα δικά τους «σκίτσα» σκηνικών προτάσεων, καθοδηγώντας τους ηθοποιούς και επιμελούμενοι οι ίδιοι των σκηνικών, των φωτισμών, της μουσικής. Όλες οι παρουσιάσεις συζητούνται εξαντλητικά μέσα την τάξη. 40-50 φοιτητές παρουσιάζουν δικές τους σκηνές στο πλαίσιο του μαθήματος-εργαστηρίου. Στο τέλος του εξαμήνου οι σκηνές συγκεντρώνονται σε μια κοινή δημόσια παρουσίαση. Όσοι φοιτητές δεν παρουσιάσουν δική τους σκηνή, πρέπει να παραδώσουν έναν φάκελλο «σκηνοθεσίας στο χαρτί».
Λέξεις Κλειδιά
σκηνοθεσία, θεατρική εμψύχωση, Θέατρο στην Εκπαίδευση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων140,6
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο542,2
Εκπόνηση μελέτης (project)220,9
Συγγραφή εργασίας / εργασιών100,4
Καλλιτεχνική δημιουργία251
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η συζήτηση-αξιολόγηση των σκηνοθετικών «προτάσεων» των φοιτητών γίνεται μπροστά σε όλη την τάξη. Η τελική παρουσίαση είναι δημόσια. Στο τέλος του εξαμήνου απαιτείται από όλους γραπτή εργασία: Φάκελλος σκημοθετικής προσέγγισης (περιγραφή/στόχοι/απολογισμός) για όσους παρουσίασαν σκηνή. Σκηνοθεσία "στο χαρτί", για όσους δεν παρουσίασαν σκηνή.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [22921661]: "Οι διάλογοι από την αγορά χαλκού", Μπέρτολτ Μπρέχτ. Βιβλίο [22921664]: "ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ, Κείμενα των Αρτώ, Πιραντέλλο, Σόου, Μπρέχτ, Πισκάτορ, Μπέργκμαν, Τοκβίλ, 'Απια, Γκρέηγκ". Βιβλίο [1362]: Σαίξπηρ ο σύγχρονός μας, Γιαν Κοττ Λεπτομέρειες Βιβλίο [1362]: Γιαν Κοττ, "Σαίξπηρ ο σύγχρονός μας".
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Jindrich Honzl, «Η κινητικότητα του θεατρικού σημείου», σκηνή τχ. 1 (2010), σ. 7-26 - http://ejournals.lib.auth.gr/skene/article/view/233/211.
Τελευταία Επικαιροποίηση
06-11-2020