ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΝΕΟΤΕΡΩΝ ΧΡΟΝΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΝΕΟΤΕΡΩΝ ΧΡΟΝΩΝ / INTRODUCTION TO MODERN HISTORY
ΚωδικόςΙΝΧ101
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙστορίας και Αρχαιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΟΤΕΡΩΝ ΧΡΟΝΩΝ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280004690

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 249
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-4

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΝΕΟΤΕΡΩΝ ΧΡΟΝΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600161304

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοPhilosophy (new)
ΌροφοςFloor 1
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 112 (132)
ΗμερολόγιοWednesday 08:30 to 11:00
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τα βασικά χαρακτηριστικά της περιόδου, τις τομές και τις συνέχειές της, μέσα από την αναφορά στις σημαντικότερες πολιτικές, κοινωνικές, οικονομικές και ιδεολογικές εξελίξεις. Να ξεπεράσουν δηλαδή τη λογική της αποστήθισης, δίνοντας έμφαση όχι σε προσωπικότητες και χρονολογίες και μεμονωμένα γεγονότα, αλλά σε γενικότερα ιστορικά φαινόμενα και τάσεις. Επιπλέον, να ξεπεράσουν την ελληνοκεντρική οπτική της ιστορίας εντάσσοντας την πορεία του ελληνικού κόσμου στο ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί για τους φοιτητές του Τμήματος αλλά και άλλων τμημάτων της Φιλοσοφικής Σχολής μία εισαγωγή στη νεότερη ιστορία του ευρωπαϊκού κόσμου. 1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Ο ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΧΩΡΟΣ.ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΧΡΌΝΟΥΣ 2. ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ, ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ, ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ 3. Η ΕΥΡΩΠΗ ΤΟΝ 17ο ΚΑΙ 18ο ΑΙΩΝΑ: ΠΟΛΙΤΙΚΗ, ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ, ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ 4. Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΝΑΠΟΛΕΟΝΤΕΙΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ 5. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ (18ος -19ος αι.) 6. ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΟΥ 19ου ΑΙΩΝΑ 7. ΤΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ, 1815-1914 8. ΠΟΛΙΤΙΚΟ-ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ 9. O Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ: ΑΙΤΙΑ, ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ 10. ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΣ 11. O Β΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ: ΑΙΤΙΑ, ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ 12. Ο ΨΥΧΡΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 13. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Η διδασκαλία του μαθήματος γίνεται με διαλέξεις και με τη χρήση εποπτικού υλικού (αποσπάσματα από χάρτες, πίνακες ζωγραφικής, στατιστικούς πίνακες κλπ σε Power-point), τα οποία σχολιάζονται από τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις652,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων52.51,8
Εξετάσεις2.50,1
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή Εξέταση: 100%. Στις γραπτές εξετάσεις θα διερευνηθεί όχι τόσο η έκταση των γνώσεων όσο η κατανόησή τους. Ο έλεγχος της κατανόησης μπορεί να γίνει είτε με τη μέθοδο των πολλαπλών ερωτήσεων είτε με το σχολιασμό χαρτών, κειμένων και εικόνων ή, τέλος, με την ανάπτυξη απόψεων σε ελεύθερη γραφή.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Burns, Ε., Ευρωπαϊκή ιστορία. Ο δυτικός πολιτισμός: Νεότεροι Χρόνοι (μτφρ. Τ. Δαρβέρης), Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο, 2006. ή Roberts, J. M., Παγκόσμια ιστορία (μτφρ. Ντ. Τριανταφυλλοπούλου), Β΄ τόμος, Αθήνα: Οδυσσέας, 2002.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Bernstein, S. – Milza, P., Ιστορία της Ευρώπης (μτφρ.), 3 τόμοι, Αθήνα: Αλεξάνδρεια, 1997. • Karmen, Henry, Πρώιμη νεότερη ευρωπαϊκή ιστορία (μτφρ.), Αθήνα: Μεταίχμιο, 2002. • Κολιόπουλος, Ι., Νεώτερη Ευρωπαϊκή Ιστορία 1789-1945, Θεσσαλονίκη: Βάνιας, 1987 • Τσακαλογιάννης, Π., Σύγχρονη Ευρωπαϊκή Ιστορία. Από τη Βαστίλλη στο Τείχος του Βερολίνου (1789-1989), 2 τόμοι, Αθήνα: Εστία, 2000. • Τσιρπανλής, Ζ., Η Ευρώπη και ο κόσμος, 1814-1914, Θεσσαλονίκη: Βάνιας, 1993. • Ψαράς, Ι., Ιστορία της Νεότερης Ευρώπης, 1492-1815. Από την ανακάλυψη της Αμερικής ως το συνέδριο της Βιέννης, Θεσσαλονίκη: Βάνιας 2003.
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-02-2020