ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ / HISTORY OF MINORITY EDUCATION
ΚωδικόςΕΜΜ1
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΑθανάσιος Αϊδίνης
Γνωστικό ΑντικείμενοΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017680

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ214

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600161358
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του συγκεκριμένου μαθήματος είναι όσοι συμμετέχουν, να αποκτήσουν γνώση για την ιστορία της μειονοτικής εκπαίδευσης στη Θράκη και άποψη για τη σχέση της με την ελληνική μειονοτική πολιτική, να αναπτύξουν ουσιαστική κατανόηση για τις διαδικασίες που επηρεάζουν τις λειτουργίες της , τις αποφάσεις γι' αυτήν , αλλά και την πορεία της,να αντιληφθούν τα κίνητρα που υπαγορεύουν τις αποφάσεις γι' αυτήν και κριτική προσέγγιση για τη διαχείριση των πολιτικών,εκπαιδευτικών και κοινωνικών προβλημάτων που οι εκπαιδευτικοί έχουν να αντιμετωπίσουν σε έναν τέτοιο χώρο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό επικεντρώνεται στην ιστορία της μειονοτικής εκπαίδευσης από το 1923 ως σήμερα , όπως αυτή διαμορφώθηκε υπό την επίδραση των ελληνοτουρκικών σχέσεων , της ελληνικής εκπαιδευτικής πολιτικής για τις μειονότητες, των εσωτερικών κοινωνικώς εξελίξεων στους κόλπους της μειονότητας της Θράκης και υπό το φως των παιδαγωγικών αντιλήψεων της εποχής.. Στα πλαίσια του μαθήματος προσεγγίζονται τα βασικά προβλήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης ως συστήματος που κινείται μεταξύ δύο εθνικών κινήσεων και δύο εκπαιδευτικών συστημάτων, τα θέματα που προέκυψαν και ο τρόπος αντιμετώπισής τους. Ιδιαίτερη μνεία και ανάλυση πραγματοποιείται στη μεταρρύθμιση στη μειονοτική εκπαίδευση μετά από το 1997, στα χαρακτηριστικά αυτής της προσπάθειας και στα αποτελέσματά της
Λέξεις Κλειδιά
Μειονοτική εκπαίδευση, Ιστορία της Μειονοτικής Εκπαίδευσης, Ελληνική Πολιτική για τις Μειονότητες, Τουρκική Πολιτική για Μειονότητες, Ιστορία της Εκπαίδευσης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση Power Point Χρήση Ε-Learning για το υλικό του μαθήματος Χρήση e-mail για την επικοινωνία με τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Άσκηση Πεδίου200,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων260,9
Συγγραφή εργασίας / εργασιών351,2
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Κριτήρια Ιστορικής, Πολιτικής και Κοινωνικής Ανάλυσης (Γνώση και Κριτική Σκέψη)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κ.Τσιούμης (2010), Λεπτές Ισορροπίες, Εκδ.Αντ.Σταμούλη, Θεσσαλονίκη. Κ.Τσιούμης (2007), Η Μουσουλμανική Μειονότητα 1950-1960, Εκδ.Αντ.Σταμούλη, Θεσσαλονίκη.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Κ.Τσιτσελίκης , Δ.Χριστόπουλος, Το Μειονοτικό ΦΑινόμενο στην Ελλάδα, Κριτική Αθήνα 1997. Βιβλιογραφία Σ.Τρουμπέτα (2001), Κατασκευάζοντας Ταυτότητες για τους Μουσουλμάνους της Θράκης:Η περίπτωση των Πομάκων και των Τσιγγάνων, Κριτική, Αθήνα. Κ.Τσιτσελίκης/Λ.Μπαλτσιώτης (2001), Η μειονοτιική εκπαίδευση της Θράκης, Σάκκουλας, Αθήνα-Κομοτηνή. K.Tsitselikis (2012), Islan in Greece, Leiden-Brill, London. Γ.Μαυρομμάτης (2005), Τα παιδιά της Καλκάντζας,Μεταίχμιο, Αθήνα.
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-03-2020