ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ / MINORITY EDUCATIONAL POLICY AND MANAGEMENT OF MULTICULTURALITY IN THRACE
ΚωδικόςΕΜΜ4
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΑθανάσιος Αϊδίνης
Γνωστικό ΑντικείμενοΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017684

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ214

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600161359
Τύπος Μαθήματος
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες μέσα από τη διαδικασία του μαθήματος: -Θα αποκτήσουν υπόβαθρο γνώσεων για την κατανόηση της λειτουργίας της μειονοτικής εκπαίδευσης -Θα αντιληφθούν τη σημασία της ιστορίας και των εθνοτικών αντιπαραθέσεων στο συγκεκριμένο πεδίο και θα την αναλύσουν. -Θα αποκτήσουν αίσθηση της ιστορικότητας και του βάθους των προβλημάτων της μειονότικής εκπαίδευσης -Θα καταστούν ικανοίνα αντιμετωπίζουν κριτικά τα ζητήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στα πλαίσια του συγκεκριμένου μαθήματος εξετάζονται οι βασικές παράμετροι που προσδιορίζουν τη διαχείριση της μειονοτικής πολιτικής στη Θράκη και της αντίστοιχης εκπαιδευτικής πολιτικής. Προσεγγίζεται ο ρόλος του κράτους και των άλλων βασικών δρώντων παραγόντων στη διαμόρφωση της σχετικής εκπαιδευτικής πολιτικής. Συζητείται το ζήτημα των μεταρρυθμίσεων και της σχέσης του με το συγκεκριμένο πεδίο καθώς και το θέμα της κοινωνικής δικαιοσύνης. Γίνεται επίσης εκτενής αναφορά σε μειονοτικές εκπαιδευτικές πολιτικές σε όλο τον κόσμο και ειδική μνεία υπάρχει στη μεταρρύθμιση στη μειονοτική εκπαίδευση κατά τη τελευταία εικοσαετία. Τέλος, γίνεται προσέγγιση συγκεκριμένων πρακτικών και προσεγγίσεων για την προώθηση της διαπολιτισμικής προσέγγισης στη Θράκη.
Λέξεις Κλειδιά
Μειονοτική Πολιτική, Μειονοτική Εκπαιδευτική Πολιτική, Διαπολιτιστιμή Εκπαίδευση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση ΡΡ και άλλων ηλεκτρονικών πηγών για την προσέγγιση υλικού με τους φοιτητές e-learning και επικοινωνία με e-mail.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301
Εκπόνηση μελέτης (project)150,5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών361,2
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
H αξιολόγηση των φοιτητριών και των φοιτητών γίνεται με σύστημα διαρκούς ελεγχου με βάση τη συμμετοχή και την κριτική απάντηση σε συγκεκριμένα ερωτήματα, με τη σύνταξη μικρών κειμένων και κυρίως βάσει της εκπόνησης και παρουσίαςσης μιας τελικής εργασίας.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Θ.Δραγώνα/Α.Φραγκουδάκη (2008), Πρόσθεση και όχι αφαίρεση, πολλαπλασιασμός και όχι διαίρεση, Μεταιχμιο, Αθήνα Κ.Τσιούμης (2010), Λεπτές Ισορροπίες, Σταμούλης, Θεσσαλονίκη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Άλκηστις, Λευκη Αγελάδα, Μαύρη Αγελάδα.Θεατρική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Διαπολιτισμικότητα, Τόπος, Αθήνα 2008. Θ.Βακαλιός (επιμ.) (1997), Το πρόβλημα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στη Θράκη, Gutenberg, Αθήνα K.Tsitselikis (2012), Islam in Greece, Martinus Nijhof, London. Σ.Τρουμπέτα (2001), Κατασκευάζοντας Ταυτότητες για τους Μουσουλμάνους της Θράκης:Η περίπτωση των Πομάκων και των Τσιγγάνων, Κριτική, Αθήνα.
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-03-2019