ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΑ / SEMANTICS
ΚωδικόςΓλ2-341
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007055

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 1
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600161624

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοSchool of Modern Greek
ΌροφοςGroundfloor
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 112 (111)
ΗμερολόγιοTuesday 16:00 to 18:30
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Course description and objectives: The course explores the basic semantic structures in language at the level of words and sentences. Lexical relations, sentence-relations, sense and reference, indexicality, truth-functionality and formal representations of meaning are some of the areas that will be studied. The main objective of the course is to raise an acute awareness that meaning is fundamental in language and communication; the subject matter of the course is at the level at which language makes contact with reality. Learning outcomes • An understanding of the basic issues across subdomains of semantics • Knowledge of the terms used and of the most significant concepts • An appreciation of the variability of semantic problems • Ability to analyse sentences semantically (according to theories taught) • Ability to see the relevance/significance of semantic knowledge to further data at large • Ease to comprehend the various problems involved in the field • Acquisition of a good background for further studies at postgraduate level • Possibly, developing skills at adapting or incorporating semantic analyses into further analyses in other domains of linguistics • Development and consolidation of an almost automatic reflex of semantic motivation in further fields of applied knowledge and practice, most notably in language learning and FLT Students are urged to take this course before taking courses in pragmatics and/or discourse analysis, as knowledge of semantics is fundamental for these other courses. Assessment: Final exam, hand in short exercises. Recommended reading: Eliza Kitis (2012) Semantics. Meaning in Language.Thessaloniki: University Studio Pres. Also 2 e-books available. This course is uploaded at the University’s e-platform https://blackboard.lib.auth.gr/. Students must consult it weekly.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Περιγραφή και στόχοι μαθήματος: Το μάθημα επιδιώκει να εξοικειώσει τους σπουδαστές με τη σημασιακή δομή της γλώσσας στο επίπεδο της λέξης και της πρότασης, αλλά και με τις μεταξύ των σχέσεις. Η σημασία και το νόημα η αναφορά, η δείξη, η αρχή της συνθετικότητας, η λεξική σημασία, αλλά και τυπικές απεικονίσεις των προτάσεων είναι μόνο μερικά από τα θέματα που θα διερευνηθούν στο πλαίσιο της σημασιολογίας. Απώτερος σκοπός είναι να αναπτυχθεί συνειδητή γνώση της πρωταρχικότητας της σημασίας στη γλώσσα και στην επικοινωνία. Η θεματική του μαθήματος βρίσκεται στο μεταίχμιο της γλωσσικής επαφής με την πραγματικότητα. Μαθησιακά Αποτελέσματα • Κατανόηση των βασικών φαινομένων στους υποτομείς της σημασιολογίας • Κατάκτηση της ειδικής ορολογίας και των εννοιών • Σωστή εκτίμηση της ποικιλότητας των σημασιολογικών προβλημάτων/θεμάτων • Ικανότητα να αναλύουν προτάσεις σημασιολογικά (σύμφωνα με τις διδαχθείσες θεωρίες) • Ικανότητα να ανακαλύπτουν τη συνάφεια και σπουδαιότητα της σημασιολογικής θεώρησης για περαιτέρω δεδομένα • Εξοικείωση με την προβληματική στον τομέα της σημασιολογίας • Απόκτηση ικανού υπόβαθρου για περαιτέρω μεταπτυχιακές σπουδές • Πιθανή ανάπτυξη δεξιοτήτων για προσαρμογή και ενσωμάτωση των σημασιολογικών αναλύσεων σε συγγενείς αναλύσεις στον γλωσσολογικό τομέα • Ανάπτυξη και εμπέδωση ενός αυτοματισμού για τη σπουδαιότητα και ανάγκη επικέντρωσης στη σημασία σε περαιτέρω τομείς εφαρμοσμένης έρευνας και πρακτικής, όπως γλωσσική μάθηση και διδασκαλία ξένων γλωσσών Συνιστάται στους/στις φοιτητές/τριες να επιλέξουν αυτό το μάθημα πριν από την Πραγματολογία και την Ανάλυση Λόγου, που προϋποθέτουν γνώση σημασιολογίας Συνιστώμενη βιβλιογραφία: Διανέμεται σύγγραμμα; _____Ναι, και 2 ηλεκτρονικά βιβλία________ Διανέμεται σχετική βιβλιογραφία; ___Ηλεκτρονικά__________ Μέθοδοι αξιολόγησης: __Τελική εξέταση, Ασκήσεις_______ Το μάθημα αυτό είναι αναρτημένο με συνεχή ανανέωση στην η-πλατφόρμα του π/μίου. Οι φοιτήτριες πρέπει να την συμβουλεύονται εβδομαδιαία: https://blackboard.lib.auth.gr/
Λέξεις Κλειδιά
γλώσσα, σημασία, αναφορά, δείξη, λογική, λεξική σημασία, φιλοσοφία γλώσσας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1004
Εργαστηριακή Άσκηση251
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων220,9
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
αναφέρονται στην ιστοσελίδα του μαθήματος
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Eliza Kitis (2012) Semantics. Meaning in Language. University Studio Press.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Chierchia, Gennaro & Sally McConnell-Ginet (1900). Meaning and Grammar: An Introduction to Semantics. Cambridge Mass.: MIT Press. 2. Hurford, James and Heasley Brendan (2007). Semantics: a coursebook (2nd ed.). Cambridge University Press. 3. Levinson, Stephen (2000). Presumptive Meanings: a theory of generalized conversational implicature. Cambridge, Mass. : MIT Press. 4. Lyons, John (1977). Semantics,vol.1. Cambridge University Press. 5. Lyons, John (1977). Semantics,vol.2. Cambridge University Press. 6. Gregory, Howard (2000). Semantics. Routledge.
Τελευταία Επικαιροποίηση
31-01-2020