ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ / AYTOBIOGRAPHICAL WRITINGS
ΚωδικόςΛογ6-366
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017435

Πρόγραμμα Σπουδών: 2018-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 2
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600161648

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 112 (111)
ΗμερολόγιοΤρίτη 13:30 έως 16:00
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές/φοιτήτριες θα α. κατανοήσουν το ιστορικό/πολιτισμικό περιβάλλον των διάφορων αυτοβιογραφικών κειμένων, και πώς τα τελευταία μεταμορφώνουν και αντιστέκονται σε αυτά τα περιβάλλοντα. β. κατανοήσουν πώς το φύλο, η ιδεολογία, η κοινωνική τάξη και η θρησκεία των συγγραφέων διαμορφώνουν τις αυτό-αναπαραστάσεις τους. γ. εξετάσουν τους τρόπους με τους οποίους ο εαυτός παρουσιάζεται και διαμορφώνεται μέσα από διαφορετικές λογοτεχνικές και αφηγηματικές μορφές, θα διερευνήσουν τη σχέση ανάμεσα στην αλήθεια και τη μυθοπλασία, και θα συνειδητοποιήσουν τις εντάσεις που υπάρχουν ανάμεσα στην επινόηση και την αποκάλυψη του εαυτού μέσα σε ένα κείμενο. δ. αποκτήσουν γνώση των βασικών θεωριών αναφορικά με την αυτοβιογραφική γραφή και την «κατασκευή» του εαυτού.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει διάφορες μορφές κειμενικής αυτό-αναπαράστασης (αυτοβιογραφίες, ημερολόγια, επιστολές) από τα τέλη του δέκατου πέμπτου αιώνα ως σήμερα. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί σε αυτοβιογραφικά κείμενα του δέκατου έβδομου αιώνα καθώς ήταν σε αυτή την περίοδο που αυτού του είδους τα κείμενα έγιναν δημοφιλή. Εξετάζουμε τους ιστορικούς, πολιτισμικούς, και ιδεολογικούς λόγους που εξηγούν αυτή την πληθώρα αυτοβιογραφικών κειμένων και προσπαθούμε να κατανοήσουμε τις πολύπλοκες αλληλεπιδράσεις ανάμεσα σε αυτές τις αυτό-αναπαραστάσεις και το περιβάλλον μέσα στο οποίο δημιουργήθηκαν. Ακολουθούμε παρόμοια μέθοδο ερμηνείας στη μελέτη κειμένων από το δέκατο όγδοο, δέκατο ένατο και εικοστό αιώνα, και καταλήγουμε με μία σύντομη ματιά σε σύγχρονες μορφές αυτό-αναπαράστασης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, κλπ.). Οι φοιτητές/φοιτήτριες θα πρέπει επίσης να μελετήσουν επιλεγμένα θεωρητικά κείμενα που σχετίζονται με την «κατασκευή» του εαυτού και την αυτοβιογραφική γραφή. Primary Sources* (from the five volumes of The Norton Anthology of English Literature, 9th edition) Volume A Margery Kempe, pp. 425-426 Julian of Norwich, pp. 414-415, 423-424 Volume B “Writing the Self” pp. 1867-1868 John Foxe, pp. 687-688 Lucy Hutchinson, pp. 1868-1871 Anne Halkett, pp. 1874-1878 D. Waugh, pp. 1878-1880 Margaret Cavendish, 1888-1891 Volume C Samuel Pepys, pp. 2260-2269 Frances Burney, pp. 2992-2997, 3005-3011 Volume D De Quincey, pp. 567-569 William Wordsworth, pp. 356-370, 398-402. Volume E John Stuart Mill, pp. 1115-1122 Harriet Martineau, pp. 1616-1619 Anonymous, pp. 1620-1624 *Περισσότερες πρωτογενείς πηγές θα προστεθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος. Δευτερεύουσα Βιβλιογραφία Επιλεγμένα κριτικά κείμενα θα ανατίθενται για μελέτη κάθε εβδομάδα και θα είναι διαθέσιμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος. Αποτελούν υποχρεωτική βιβλιογραφία και θα σχολιάζονται λεπτομερώς στη διάρκεια του μαθήματος. Οι φοιτητές/φοιτήτριες θα πρέπει να τα έχουν μελετήσει ώστε να μπορούν να τα σχολιάσουν. Η κατανόηση αυτών των κειμένων θα είναι επίσης απαραίτητη για τις τελικές εξετάσεις.
Λέξεις Κλειδιά
Αυτοβιογραφία, ημερολόγιο, εαυτός, αυτοαναπαράσταση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Η μορφή Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινιών που χρησιμοποιεί η διδάσκουσα είναι η ηλεκτρονική τάξη (e-learning) σε συνδυασμό με το διαδίκτυο. Μέσα από την ηλεκτρονική τάξη επιτελούνται, μεταξύ άλλων, οι παρακάτω δραστηριότητες: -ανακοινώσεις σχετικές με το μάθημα (επιπρόσθετη βιβλιογραφία, επισημάνσεις για το επόμενο μάθημα, βοηθητικές σημειώσεις που πιθανώς προστέθηκαν, ορισμός αναπληρωματικού μαθήματος ή πρόσθετου σεμιναρίου, κλπ) -δημιουργία ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης με άρθρα, βιβλία και πρωτότυπες πηγές που θα ήταν δύσκολο για τους φοιτητές να εντοπίσουν και να κατεβάσουν ελεύθερα από ιστότοπους του διαδίκτυου.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις1004
Σεμινάρια100,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100,4
Εκπόνηση μελέτης (project)100,4
Εξετάσεις200,8
Σύνολο1506
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται στη βάση γραπτών εξετάσεων καθώς και προφορικών παρουσιάσεων που περιλαμβάνουν: παρουσιάσεις μέσα στην τάξη πάνω σε κάποια πτυχή του μαθήματος και ένα διαγώνισμα στο τέλος του εξαμήνου με σύνθετες ερωτήσεις που απαιτούν τη συγγραφή δοκιμίων. Διευκρινίζεται ότι η προφορική επίδοση των φοιτητών στην τάξη παίζει διαμορφωτικό ρόλο, ενώ οι παρουσιάσεις στην τάξη, το τελικό διαγώνισμα και η ερευνητική εργασία (αν επιλεγεί) παίζουν και προσδιοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού. Τα κριτήρια αξιολόγησης περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα: -σωστή χρήση της αγγλικής γλώσσας -οργάνωση σκέψης -κατανόηση των ιδεών που εκθέτει το μάθημα -κριτική σκέψη και σύνθεση ιδεών -πρωτοτυπία ιδεών -ώριμη, επιτηδευμένη σκέψη (sophistication of thought) -συνολική κάλυψη της ύλης του μαθήματος -τρόπος επικοινωνίας με το κοινό (ειδ. στην προφορική παρουσίαση)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Compulsory Georges Gusdorf, “Conditions and Limits of Autobiography.” In Autobiography: Essays Theoretical and Critical. Ed. James Olney. Princeton U P, 1980, pp. 28-48. Mary Mason, “The Other Voice: Autobiographies of Women Writers.” In Autobiography: Essays Theoretical and Critical. Ed. James Olney. Princeton U P, 1980, pp. 207-235. Effie Botonaki, “Seventeenth-Century Englishwomen's Spiritual Diaries: Self-Examination, Covenanting, and Account Keeping.” The Sixteenth Century Journal, 30: 1 (Spring, 1999), pp. 3-21. Optional Linda Anderson, Autobiography. London: Routledge, 2001. Read pp.18-27 (on Augustine’s Confessions), and consult the Glossary (pp. 134-141) if you need to. Stefano Calzati and Roberto Simanowski, “Self-narratives on social networks:trans-platform stories and acebook’s metamorphosis into a postmodern semiautomated repository.” Biography 41: 1 (Winter 2018), pp. 24-47. Maria DiBattista and Emily O. Wittman, eds. The Cambridge Companion to Autobiography. Cambridge University Press, 2014. Read Chapter 2 (pp. 23-34), by A. H. Becker, on Augustine’s Confessions, and Chapter 4 (pp. 49-57), by L. D. Kritzman, on Montaigne and autobiography. Paul John Eakin, “Does Autobiography Have a Future?” a/b: Auto/Biography Studies, 32:2 (2017), pp. 271-273. Anne-Marie Millim, “The Victorian Diary: Between the Public and the Private.” Literature Compass (2010): 977–988. Judy Simons, Diaries and journals of literary women from Fanny Burney to Virginia Woolf .” Iowa City, University of Iowa Press, 1990, pp. 169-188. Sidonie Smith and Julia Watson. “The Visual-Verbal-Virtual Contexts of Life Narrative.” Autobiography: A Guide for Interpreting Life Narratives. Minneapolis: U of Minnesota P, 2010, pp. 167-168, 183-191. John Wiltshire, “Early nineteenth-century pathography: the case of Frances Burney.” Literature and History 2: (2 Fall 1993), pp. 9-23.
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-02-2020