ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΒΙΩΣΙΜΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΒΙΩΣΙΜΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ / T-B-5 Participatory processes for sustainable planning in cities and regions
ΚωδικόςΘ-Β-5
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΜηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016378

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ "ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΑΙ ΑΝΘΕΚΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 15
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικόΕαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΒΙΩΣΙΜΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΥΠΑΙΘΡΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600162476
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- Να κατανοούν τη σημασία των συμμετοχικών διαδικασιών στις ανάπτυξη και το σχεδιασμό του χώρου. - Να κατανοούν τις βασικές θεωρίες χωρικού σχεδιασμού και να τις συσχετίζουν τις συμμετοχικές διαδικασίες - Να γνωρίσουν τις νέες εξελικτικές προσεγγίσεις για την πόλη - Να κατανοούν τη σχέση των συμμετοχικών διαδικασιών με την διαδικασία της μετα-ανάπτυξης, - Να γνωρίσουν τη συμμετοχική έρευνα δράσης για τη δημιουργία οικονομιών της κοινότητας με έμφαση στην ανάπτυξη των κοινών. - Να γνωρίσουν τις συμμετοχικές διαδικασίες που περιλαμβάνουν οι ευρωπαικές πολιτικές
Γενικές Ικανότητες
  • Λήψη αποφάσεων
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η εμβάθυνση σε θέματα συμμετοχικού σχεδιασμού και διαδικασιών για την βιώσιμη ανάπτυξη τόσο της πόλης όσο και της υπαίθρου. Το μάθημα εστιάζει στις διαδικασίες διαμόρφωσης των συμμετοχικών διαδικασιών και το ρόλο τους στο χωρικό σχεδιασμό. Αναλύονται (α) οι βασικές θεωρίες χωρικού σχεδιασμού και παρουσιάζονται διαχρονικά οι συσχετισμοί τους με τις συμμετοχικές διαδικασίες (συστημική θεώρηση, καθολικός και ορθολογικός σχεδιασμός, επικοινωνιακός σχεδιασμός κα), (β) η κρίση ταυτότητας του χωρικού σχεδιασμού και οι νέες εξελικτικές προσεγγίσεις για την πόλη (θεωρίες πολυπλοκότητας και οικο-συστημική προσέγγιση ), (γ) τα νέα αστικά κινήματα και ο χωρικός σχεδιασμός 2.0. Επιπλέον το μάθημα εστιάζει στη σχέση των συμμετοχικών διαδικασιών με την διαδικασία της ανάπτυξης και μετα-ανάπτυξης, σε ζητήματα διακυβέρνησης σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, καθώς και στη συμμετοχική έρευνα δράσης για τη δημιουργία οικονομιών της κοινότητας με έμφαση στην ανάπτυξη των κοινών.
Λέξεις Κλειδιά
συμμετοχικός σχεδιασμός, χωρικός σχεδιασμός, ανάπτυξη των κοινών
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Αρθρα περιοδικών (διεθνή και ελληνικά)
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
elearning, powerpoint
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις30
Εργαστηριακή Άσκηση9
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων20
Συγγραφή εργασίας / εργασιών20
Εξετάσεις2
Σύνολο81
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Εξετάσεις και εργασία με ποσοστά 50% το καθένα
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Bessette, G. (2004). Involving the Community: A Guide to Participatory Development Communication. IDRC. • Cameron, J., & Gibson, K. (2005). Participatory action research in a poststructuralist vein. Geoforum, 36(3), 315–331.Ireland, P., & McKinnon, K. (2013). Strategic localism for an uncertain world: A postdevelopment approach to climate change adaptation. Geoforum, 47, 158–166. • Iveson, K. (2013). Cities within the City: Do‐It‐Yourself Urbanism and the Right to the City. International Journal of Urban and Regional Research, 37(3), 941-956. • Kindon, S., Pain, R., & Kesby, M. (2007). Participatory Action Research Approaches and Methods: Connecting People, Participation and Place. Routledge. • Lydon, M., & Garcia, A. (2015). Of Cities and Citizens: Five Tactical Urbanism Stories. In Tactical Urbanism (pp. 89-170). Island Press/Center for Resource Economics. • Mohan, G. (2007). Participatory Development: From Epistemological Reversals to Active Citizenship. Geography Compass, 1(4), 779–796. • Mohan, G., & Stokke, K. (2000). Participatory development and empowerment: The dangers of localism. Third World Quarterly, 21(2), 247–268. • McKinnon, K. (2007). Postdevelopment, Professionalism, and the Politics of Participation. Annals of the Association of American Geographers, 97(4), 772–785. • Mould, O. (2014). Tactical Urbanism: The New Vernacular of the Creative City. Geography Compass, 8(8), 529-539.
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-11-2020