Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
•Ο φοιτητής να γνωρίσει τους σκοπούς και στόχους της εκπαίδευσης και διδασκαλίας των φυσικών επιστημών και Γεωλογίας με βάση τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης
•O φοιτητής να αναπτύξει δεξιότητες στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη και παρουσίαση ολοκληρωμένου σχεδίου μαθήματος μέσα από ατομικές ή συνεργατικές διεργασίες.
•Ο φοιτητής να αντιμετωπίσει συνθήκες πραγματικής διδασκαλίας με την τοποθέτησή του σε πραγματική τάξη μέσης εκπαίδευσης,
•Ο φοιτητής να οργανώσει και υλοποιήσει διδασκαλία με την εποπτεία και βοήθεια του εκπαιδευτικού.
Περιεχόμενο Μαθήματος
•Ιστορική εξέλιξη της Επιστήμης της Γεωλογίας και η Γεωλογία στην ελληνική εκπαίδευση.
• Σκοποί της Εκπαίδευσης και της Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών και της Γεωλογίας.
•Το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών και το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Γεωλογίας & Γεωγραφίας.
•Εισαγωγή στις Θεωρίες Μάθησης.
•Διδακτικά Εργαλεία - Το πείραμα στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
•Διδακτική Μεθοδολογία της Γεωλογίας - Σχεδιασμός της Διδασκαλίας.
•Αξιολόγηση – Εκπαιδευτική Αξιολόγηση.
•Άτυπες μορφές διδασκαλίας. Τεχνικές διδασκαλίας ενηλίκων -Κατάρτιση - Επιμόρφωση.
•Μικροδιδασκαλία.
Διάρθρωση και ύλη εργαστηρίων/εργαστηριακών-φροντιστηριακών ασκήσεων
•Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δράσεων με βάση Θεωρίες Μάθησης.
•Σχεδιασμός χρήσης Διδακτικών Εργαλείων
•Σχεδιασμός της Διδασκαλίας-Σχέδια μαθήματος
•Σχεδιασμός Αξιολόγησης
•Ασκήσεις Οργάνωσης και Διεξαγωγής της Διδασκαλίας
•Σχεδιασμός-Οργάνωση-Υλοποίηση Μικροδιδασκαλίας
Λέξεις Κλειδιά
Διδασκαλία, Διδακτική, Σχέδιο Μαθήματος, Πρακτική Εφαρμογή
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ματσαγκούρα Γ. Θεωρία της Διδασκαλίας: Η Προσωπική Θεωρία ως Πλαίσιο Στοχαστοκριτικής Ανάλυσης. Αθήνα: Gutenberg, 2000.
Ματσαγκούρα Γ. Στρατηγικές Διδασκαλίας Η Κριτική Σκέψη στη Διδακτική Πράξη. Αθήνα: Gutenberg, 2002.
Ματσαγκούρα Γ. Η Εξέλιξη της Διδακτικής: Επιστημολογική Θεώρηση. Αθήνα: Gutenberg, 1995.
Κοκκοτα Π. Σύγχρονες Προσεγγίσεις στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, Αθήνα 1998