ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ / Practical Educational Training
ΚωδικόςNGGN 728E
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΓεωλογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Κωστόπουλος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019078

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Γεωλογίας (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής744

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΡΑΚΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600162656
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Στο Πρόγραμμα Πρακτικής Εκπαιδευτικής Άσκησης μπορούν να συμμετέχουν μόνο προπτυχιακοί/ες φοιτητές/τριες του Τμήματος Γεωλογίας, οι οποίοι παρακολουθούν τουλάχιστον το ΣΤ’ τυπικό εξάμηνο, ακολουθούν τον Κύκλο Σπουδών του ΠΠΔΕ και παρακολουθούν ή έχουν παρακολουθήσει το μάθημα της Διδακτικής της Γεωλογίας.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να είναι σε θέση να διαμορφώσει, να προετοιμάσει και να παρουσιάσει, στις συνθήκες μίας πραγματικής τάξης, τα μαθήματα που ανατίθενται βάσει του νόμου σε Γεωλόγους (ΠΕ0405) στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και σε οποιαδήποτε βαθμίδα και τύπο εκπαίδευσης. Να είναι σε θέση να προγραμματίζει και να διεξάγει εκπαιδευτικές δραστηριότητες σχετικές με τις γεωεπιστήμες, την περιβαλλοντική εκπαίδευση και τις θετικές επιστήμες, στο πλαίσιο των καθηκόντων του, για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και για οποιαδήποτε βαθμίδα και τύπο εκπαίδευσης. Να είναι σε θέση να ανταποκριθεί, σε καθημερινή βάση, σε επαγγελματικές δραστηριότητες που αφορούν στον σχεδιασμό, τη διεξαγωγή και την αξιολόγηση της διδακτικής διαδικασίας. Να εξοικειωθεί με τον μελλοντικό επαγγελματικό του χώρο και το έργο του εκπαιδευτικού
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
• Σκοποί και στόχοι της διδασκαλίας των θετικών επιστημών με έμφαση στα μαθήματα «Γεωλογία-Γεωγραφία», «Γεωλογία-Διαχείριση φυσικών πόρων». • Σύντομες αρχές για την διαχείριση της τάξης και τον σεβασμό της διαφορετικότητας στην εκπαίδευση. • Εφαρμογή διδακτικής μεθοδολογίας, σχεδιασμού, οργάνωσης και διεξαγωγής της διδασκαλίας. • Εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Από τη θεωρία στην πράξη. • Οδηγίες για την αξιολόγηση του μαθήματος και την αξιολόγηση του μαθητή. • Πρακτική άσκηση σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνάσια και Λύκεια). Παρακολούθηση διδασκαλίας από έμπειρους εκπαιδευτικούς – Διδασκαλία μαθήματος (πλήρους ή μικροδιδασκαλίας) υπό την επίβλεψη του καθηγητή της τάξης. Στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης οι φοιτητές θα έχουν την δυνατότητα να συζητήσουν με έμπειρους εκπαιδευτικούς σχετικά με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας διδασκαλίας, την αξιολόγηση του μαθήματος και την αξιολόγηση των μαθητών. • Συμμετοχή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες του Τμήματος Γεωλογίας για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, τη δια βίου μάθηση, καθώς και των δράσεων εκλαΐκευσης της Επιστήμης της Γεωλογίας. • Προσκόμιση από τους φοιτητές φακέλου που περιλαμβάνει: o τις σημειώσεις από τα πρότυπα μαθήματα που παρακολούθησαν, o το ηλεκτρονικό αρχείο της πρότυπης διδασκαλίας τους (μάθημα ή δύο μικροδιδασκαλίες), o την αξιολόγηση από τον καθηγητή του σχολείου, o τις δραστηριότητες του Τμήματος στις οποίες συμμετείχαν
Λέξεις Κλειδιά
εκπαίδευση, πρακτική άσκηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
1) Ο διδάσκων επικοινωνεί με τους φοιτητές μέσω elearning και email. 2) Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω ΜΟ.Δ.ΙΠ
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις26
Πρακτική (Τοποθέτηση)24
Οργάνωση Σχδίου/ων Μαθήματος/ων50
Σύνολο100
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ερωτηματολόγιο/Σύστημα αξιολόγησης ΜΟ.ΔΙ.Π
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Φέρμελη Γ., Δερμιτζάκης Μ., 2008, Διδακτική της Γεωλογίας και των Περιβαλλοντικών Επιστημών, Εκδόσεις: ΚΟΡΑΛΙ-ΓΚΕΛΜΠΕΣΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, σελ. 129, ISBN 978-960-8028-48-7
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Σημειώσεις διδάσκοντα αναρτημένες στο elearning
Τελευταία Επικαιροποίηση
11-03-2020