Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να είναι σε θέση να διαμορφώσει, να προετοιμάσει και να παρουσιάσει, στις συνθήκες μίας πραγματικής τάξης, τα μαθήματα που ανατίθενται βάσει του νόμου σε Γεωλόγους (ΠΕ0405) στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και σε οποιαδήποτε βαθμίδα και τύπο εκπαίδευσης.
Να είναι σε θέση να προγραμματίζει και να διεξάγει εκπαιδευτικές δραστηριότητες σχετικές με τις γεωεπιστήμες, την περιβαλλοντική εκπαίδευση και τις θετικές επιστήμες, στο πλαίσιο των καθηκόντων του, για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και για οποιαδήποτε βαθμίδα και τύπο εκπαίδευσης.
Να είναι σε θέση να ανταποκριθεί, σε καθημερινή βάση, σε επαγγελματικές δραστηριότητες που αφορούν στον σχεδιασμό, τη διεξαγωγή και την αξιολόγηση της διδακτικής διαδικασίας.
Να εξοικειωθεί με τον μελλοντικό επαγγελματικό του χώρο και το έργο του εκπαιδευτικού
Περιεχόμενο Μαθήματος
• Σκοποί και στόχοι της διδασκαλίας των θετικών επιστημών με έμφαση στα μαθήματα «Γεωλογία-Γεωγραφία», «Γεωλογία-Διαχείριση φυσικών πόρων».
• Σύντομες αρχές για την διαχείριση της τάξης και τον σεβασμό της διαφορετικότητας στην εκπαίδευση.
• Εφαρμογή διδακτικής μεθοδολογίας, σχεδιασμού, οργάνωσης και διεξαγωγής της διδασκαλίας.
• Εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Από τη θεωρία στην πράξη.
• Οδηγίες για την αξιολόγηση του μαθήματος και την αξιολόγηση του μαθητή.
• Πρακτική άσκηση σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Γυμνάσια και Λύκεια). Παρακολούθηση διδασκαλίας από έμπειρους εκπαιδευτικούς – Διδασκαλία μαθήματος (πλήρους ή μικροδιδασκαλίας) υπό την επίβλεψη του καθηγητή της τάξης. Στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης οι φοιτητές θα έχουν την δυνατότητα να συζητήσουν με έμπειρους εκπαιδευτικούς σχετικά με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας διδασκαλίας, την αξιολόγηση του μαθήματος και την αξιολόγηση των μαθητών.
• Συμμετοχή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες του Τμήματος Γεωλογίας για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, τη δια βίου μάθηση, καθώς και των δράσεων εκλαΐκευσης της Επιστήμης της Γεωλογίας.
• Προσκόμιση από τους φοιτητές φακέλου που περιλαμβάνει:
o τις σημειώσεις από τα πρότυπα μαθήματα που παρακολούθησαν,
o το ηλεκτρονικό αρχείο της πρότυπης διδασκαλίας τους (μάθημα ή δύο μικροδιδασκαλίες),
o την αξιολόγηση από τον καθηγητή του σχολείου,
o τις δραστηριότητες του Τμήματος στις οποίες συμμετείχαν
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Φέρμελη Γ., Δερμιτζάκης Μ., 2008, Διδακτική της Γεωλογίας και των Περιβαλλοντικών Επιστημών, Εκδόσεις: ΚΟΡΑΛΙ-ΓΚΕΛΜΠΕΣΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, σελ. 129,
ISBN 978-960-8028-48-7