Αρχιτεκτονικός σχεδιασμος και τοπίο (ειδ.θέμ.)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑρχιτεκτονικός σχεδιασμος και τοπίο (ειδ.θέμ.) / LD 106_ Architectural design and landscape (sp. top.)
ΚωδικόςΣΤ106
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002748

Πρόγραμμα Σπουδών: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ''ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΠΙΟΥ'' 2019-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 17
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό1110

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑρχιτεκτονικός σχεδιασμος και τοπίο (ειδ.θέμ.)
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία5
Class ID
600162718
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο πλαίσιο του μαθήματος οι φοιτητές θα εκπαιδευτούν στην εκμάθηση βασικών αρχών και συστημάτων οργάνωσης χώρου, επεξεργασία εργαλείων και χειρισμών για την ενιαία οργάνωση κλειστών-στεγασμένων και ανοικτών-υπαίθριων χώρων. Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές μπορούν να χειριστούν τη σύνθεση κτισμένου περιβάλλον και στο φυσικό τοπίο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διαμόρφωση υπαίθριων χώρων σε υπάρχοντα ή προτεινόμενα κτισμένα περιβάλλοντα (αυλή, ακάλυπτος χώρος, πεζόδρομος, πλατεία, κ.α.) α) Συνθετική δουλειά σχεδιαστηρίου σε ομάδες β) Θεωρία-εισηγήσεις, παρουσίαση στοιχείων και παραδειγμάτων. Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός: Η πρόσφατη διεθνής εμπειρία. Το εύρος και τα όρια της αρχιτεκτονικής συνθετικής λογικής: Παραδείγματα. Αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές
Λέξεις Κλειδιά
Aρχιτεκτονικός Σχεδιασμός, Τοπίο, Σχεδιασμός Τοπίου, Αρχιτεκτονική Τοπίου, Σχεδιασμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Εκδρομή, επισκέψεις, έρευνα πεδίου
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση Η/Υ, σύστημα προβολής στις διαλέξεις. Χρήση H/Y - επικοινωνία με φοιτητές/τριες.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις250,8
Εργαστηριακή Άσκηση602
Άσκηση Πεδίου80,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων120,4
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων100,3
Εκπόνηση μελέτης (project)1505
Συγγραφή εργασίας / εργασιών311,0
Εξετάσεις40,1
Σύνολο30010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Παράδοση και παρουσίαση ατομικών και ομαδικών εργασιών αρχιτεκτονικής τοπίου (Projects)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Φατούρος, Δ.Α., Ένα Συντακτικό της Αρχιτεκτονικής Σύνθεσης, Παρατηρητής, Θεσσαλονίκη, 1995. Bacon, E.N., Design of Cities, Thames & Hudson, London, 1974. Scully, V., The Earth, the Temple and the Gods, Yale University Press, New Haven, 1962. Halrin, L., Cities, MIT Press, Boston, 1972. Norberg-Schulz, Genious Loci, Rizzoli, New York, 1980 McHarg, I., Design with Nature, Wiley, New York, 1992 Koudelka, J., Chaos, Phaidon, London, 1999 Bell, Simon, Landscape, Routledge, New York, 1999 Birksted, J., ed., Relating Architecture to Landscape, Spon, New York, 1998.
Τελευταία Επικαιροποίηση
26-06-2023