ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ Ι

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΖΗΤΗΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ Ι / TOPICS IN THEORETICAL LINGUISTICS I
ΚωδικόςΘΕΓ808
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600016020

Πρόγραμμα Σπουδών: Γλωσσολογίας

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 12
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Θεωρητική και Εφαρμοσμένη ΓλωσσολογίαΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-10
Ιστορική και Βαλκανική ΓλωσσολογίαΚατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΖΗΤΗΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑΣ Ι
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600162960
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές/τριες - θα έχουν έρθουν σε επαφή με τη Θεωρία της Εννοιακής Μεταφοράς, καθώς και της κριτικής που έχει διατυπωθεί - θα είναι σε θέση να αποτιμήσουν κριτικά τη θεωρία και τη γενικότερη συζήτηση - θα είναι σε θέση να παρουσιάσουν προφορικά ένα θεωρητικό κείμενο - θα είναι σε θέση να συντονίσουν και να οργανώσουν τη σχετική θεωρητική συζήτηση - θα είναι σε θέση να επεξεργαστούν κριτικά και να συγκρίνουν εναλλακτικές θεωρίες
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Παρουσιάζεται η θεωρία της Εννοιακής Μεταφοράς (π.χ. Lakoff & Johnson 1980• Lakoff 1987, 1933) και η συζήτηση σχετικά με τη διεπίδραση της μεταφοράς με τη μετωνυμία, καθώς και μεταγενέστερες κριτικές απόψεις που θέτουν ζητήματα μεθοδολογίας και εστιάζουν στην επικοινωνιακή διάσταση της μεταφοράς και στον ρόλο της γλώσσας.
Λέξεις Κλειδιά
Θεωρία Εννοιακής Μεταφοράς, μετωνυμία, διεπίδραση μεταφοράς-μετωνυμίας, MIPVU, λειτουργίες της μεταφοράς
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια52
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων134
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο186
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Συμμετοχή στο μάθημα (5%), προφορική παρουσίαση (10%), συντονισμός (σε συνεργασία) θεωρητικής συζήτησης (10%), γραπτή εξέταση (75%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Δεν παρέχεται βιβλίο από τον Έυδοξο
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Barcelona, A. επιμ. 2000. Metaphor and Metonymy at the Crossroads. Βερολίνο & Νέα Υόρκη: Mouton de Gruyter. Cienki, A. & C. Műller, επιμ. 2008. Metaphor and Gesture. Amsterdam/Philadelphia: Benjamins. Dirven, R. & R. Pörings, επιμ. 2002. Metaphor and Metonymy in Comparison and Contrast. Βερολίνο & Νέα Υόρκη: Mouton de Gruyter Kövecses, Z.2000. Metaphor and Emotion: Language, Culture, and Body in Human Feeling. Cambridge: Cambridge University Press & Éditions de la maison des sciences de l’homme. Kövecses, Z. 2010. Metaphor: A Practical Introduction. Οξφόρδη: Oxford University Press. Lakoff, G. 1987. Women, Fire and Other Dangerous Things: What Categories Reveal about the Μind. Σικάγο & Λονδίνο: The University of Chicago Press. Lakoff, G. & M. Johnson. 1980. Metaphors We Live by. Σικάγο & Λονδίνο: The University of Chicago Press. Cognitive Semiotics 5 (1-2) Steen, G. J., Dorst, A. G., Hermann, J. B., Kaal, A. A. & T. Krennmayr. 2010. Metaphor in usage. Cognitive Linguistics 21 (4): 765-796
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-02-2020