Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές-/τριες θα:
-έχουν εξοικειωθεί με τις βασικές αρχές της υποκριτικής διαδικασίας και την έκθεση στο κοινό
-έχουν κατανοήσει τη λειτουργία του σκηνικού χώρου και χρόνου και της συμπυκνωμένης σκηνικής δράσης
-έχουν προσδιορίσει την καθαρότητα του σκηνικού στόχου
-εστιάσει στο σκηνικό παρόν
-έχουν κατακτήσει την διαδικασία κατασκευής ενός ρόλου και της αλληλεπίδρασής του με τους άλλους
-εξελίξει τις υποκριτικές τους ικανότητες
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ψυχοσωματική προσέγγιση με σκοπό την αφύπνιση του σώματος και του νου.
Οι υποψήφιοι ηθοποιοί εκπαιδεύονται σε ένα συγκεκριμένο σύστημα αφαίρεσης των εκφραστικών τους μέσων με ταυτόχρονη συμπύκνωση της ενέργειάς τους.
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες Θα εστιάσουν στο να εφαρμόσουν τις βασικές αρχές της εκπαίδευσης μέσα από συγκεκριμένες ασκήσεις που έχουν να κάνουν με α) αυτοπαρατήρηση, β) συγκέντρωση στην λειτουργία της αναπνοής, γ) οικονομία λόγου, δ) εντόπιση και διαχείριση συναισθήματος , ε) έλεγχο του σκηνικoύ ορμέφυτου, δ) αλληλοεπίδραση με τους άλλους συμμετέχοντες στο σκηνικό, «ζωντανό» παρόν.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [21939]: Σκηνοθετώντας τον ηθοποιό, Weston Judith Λεπτομέρειες
Βιβλίο [12961240]: Ελένη ή ο Κανένας, Ρέα Γαλανάκη Λεπτομέρειες
Βιβλίο [42674]: NO ACTING PLEASE, MORRIS ERIC, HOTCHKIS JOAN Λεπτομέρει
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-Mitchell Katie, The Director’s Craft, Routledge, Λονδίνο 2009.
-Oida Yoshi και Lorna Marshall, The Invisible Actor, Methuen, Λονδίνο 1997.
-Pavis Patrice (επιμ.), The Intercultural Performance Reader, Routledge, Λονδίνο 1992.
-Ζarrilli, P., Fischer-Sorgenfrei, C., McConachie, B. και Williams, G. J. (επιμ.), Theatre
Histories: An Introduction, Routledge, Λονδίνο 2010.
-Zarrilli Phillip, Psychophysical Acting: an intercultural Approach after Stanislavski,
Routledge, Λονδίνο 2008.
-Zarrilli Phillip (επιμ.), Acting Reconsidered: Theories and Practices, Routledge Λονδίνο
2002.
-Zarrilli Phillip (επιμ.), Asian Martial Arts in Actor Training, Center for South Asian Area
Studies 1993.