ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ IX

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ IX / ACTING IX
ΚωδικόςΥΑ0287
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΔαναη Θεοδωριδου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000885

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Δραματολογία-ΠαραστασιολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης745
ΥποκριτικήΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν745
Σκηνογραφία-ΕνδυματολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης745
ΣκηνοθεσίαΕπιλογής Κατεύθυνσης745

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ IX
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία6
Class ID
600163311
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΣ0107 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ (ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ)
  • ΥΑ0279 ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ Ι
  • ΥΑ0280 ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΙΙ
  • ΥΑ0281 ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΙΙΙ
  • ΥΑ0282 ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ IV
  • ΥΑ0283 ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ V
  • ΥΑ0284 ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ VI
  • ΥΑ0285 ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ VII
  • ΥΑ0286 ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ VIII
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές-/τριες θα: -έχουν εξοικειωθεί με τις βασικές αρχές της υποκριτικής διαδικασίας και την έκθεση στο κοινό -έχουν κατανοήσει τη λειτουργία του σκηνικού χώρου και χρόνου και της συμπυκνωμένης σκηνικής δράσης -έχουν προσδιορίσει την καθαρότητα του σκηνικού στόχου -εστιάσει στο σκηνικό παρόν -έχουν κατακτήσει την διαδικασία κατασκευής ενός ρόλου και της αλληλεπίδρασής του με τους άλλους -εξελίξει τις υποκριτικές τους ικανότητες
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ψυχοσωματική προσέγγιση με σκοπό την αφύπνιση του σώματος και του νου. Οι υποψήφιοι ηθοποιοί εκπαιδεύονται σε ένα συγκεκριμένο σύστημα αφαίρεσης των εκφραστικών τους μέσων με ταυτόχρονη συμπύκνωση της ενέργειάς τους. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες Θα εστιάσουν στο να εφαρμόσουν τις βασικές αρχές της εκπαίδευσης μέσα από συγκεκριμένες ασκήσεις που έχουν να κάνουν με α) αυτοπαρατήρηση, β) συγκέντρωση στην λειτουργία της αναπνοής, γ) οικονομία λόγου, δ) εντόπιση και διαχείριση συναισθήματος , ε) έλεγχο του σκηνικoύ ορμέφυτου, δ) αλληλοεπίδραση με τους άλλους συμμετέχοντες στο σκηνικό, «ζωντανό» παρόν.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια180,7
Εργαστηριακή Άσκηση702,8
Άσκηση Πεδίου100,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων60,2
Εκπόνηση μελέτης (project)60,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών60,2
Καλλιτεχνική δημιουργία60,2
Σύνολο1224,9
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
λαμβάνονται υπόψη: οι υποκριτικές ικανότητες, η πειθαρχία, η αντίληψη, η εφευρετικότητα και η φαντασία, η διαθεσιμότητα και η ετοιμότητα, η καθαρότητα των προτεινόμενων σκηνικών δράσεων.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [21939]: Σκηνοθετώντας τον ηθοποιό, Weston Judith Λεπτομέρειες Βιβλίο [12961240]: Ελένη ή ο Κανένας, Ρέα Γαλανάκη Λεπτομέρειες Βιβλίο [42674]: NO ACTING PLEASE, MORRIS ERIC, HOTCHKIS JOAN Λεπτομέρει
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
-Mitchell Katie, The Director’s Craft, Routledge, Λονδίνο 2009. -Oida Yoshi και Lorna Marshall, The Invisible Actor, Methuen, Λονδίνο 1997. -Pavis Patrice (επιμ.), The Intercultural Performance Reader, Routledge, Λονδίνο 1992. -Ζarrilli, P., Fischer-Sorgenfrei, C., McConachie, B. και Williams, G. J. (επιμ.), Theatre Histories: An Introduction, Routledge, Λονδίνο 2010. -Zarrilli Phillip, Psychophysical Acting: an intercultural Approach after Stanislavski, Routledge, Λονδίνο 2008. -Zarrilli Phillip (επιμ.), Acting Reconsidered: Theories and Practices, Routledge Λονδίνο 2002. -Zarrilli Phillip (επιμ.), Asian Martial Arts in Actor Training, Center for South Asian Area Studies 1993.
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-11-2020