ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΙΙ / ACTING II
ΚωδικόςΥΑ0280
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΓλυκερία Κουκουρίκου
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000878

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 7
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Δραματολογία-ΠαραστασιολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης425
ΥποκριτικήΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης425
Σκηνογραφία-ΕνδυματολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης425
ΣκηνοθεσίαΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν425

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία6
Class ID
600163331
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΣ0101 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ
  • ΥΣ0107 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ (ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν καταφέρει: 1. να εξοικειωθούν με τις βασικές αρχές της υποκριτικής διαδικασίας 2. να εκτίθενται ενώπιον του κοινού, 3. να επικοινωνούν με τους άλλους ηθοποιούς επί σκηνής, 4. να αντιλαμβάνονται καλύτερα τον χώρο, τον χρόνο, τον ρυθμό, 5. να απελευθερώνουν δημιουργικά την φαντασία τους, 6. να αντιλαμβάνονται καλύτερα τις απαιτήσεις ενός θεατρικού έργου και να προσδιορίζουν με καθαρότητα τον σκηνικό στόχο τους, τον στόχο της δράσης του προς ερμηνεία προσώπου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποσκοπεί στην εξοικείωση των φοιτητών με τις βασικές αρχές τις υποκριτικής λειτουργίας. Οι φοιτητές θα κληθούν αρχικά –μέσα από ασκήσεις και αυτοσχεδιασμούς– να εξασκήσουν τα τεχνικά εργαλεία τους (συγκέντρωση, επικοινωνία με τους άλλους, συνειδητοποίηση σώματος, αντίληψη χώρου, ετοιμότητα αντίδρασης, απόκριση στον ρυθμό, όξυνση φαντασίας), καθώς και να συνειδητοποιήσουν τον τρόπο συνεργασίας τους με τους άλλους ηθοποιούς-συμφοιτητές τους κατά τη θεατρική πράξη. Επόμενο στάδιο θα είναι η εφαρμογή των γνώσεων αυτών σε συγκεκριμένο θεατρικό κείμενο• θα χρησιμοποιηθούν σκηνές από αρχαίες τραγωδίες (μονόλογοι αγγελιαφόρων), καθώς και διαλογικές σκηνές δύο ατόμων από την Έντα Γκάμπλερ του Ίψεν. Στόχος θα είναι η παρουσίαση όλης αυτής της εργασίας στο τελευταίο μάθημα σε μια ανοιχτή παρουσίαση, όπου οι φοιτητές θα δοκιμαστούν μπροστά σε κοινό. Οι μαθησιακοί στόχοι του μαθήματος είναι: επικοινωνία με τους άλλους ηθοποιούς επί σκηνής, αντίληψη χώρου και χρόνου, απελευθέρωση της φαντασίας, προσδιορισμός και καθαρότητα του σκηνικού στόχου, ερμηνεία ενός θεατρικού προσώπου, έκθεση του ηθοποιού ενώπιον του κοινού.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων140,6
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο783,1
Καλλιτεχνική δημιουργία210,8
Εξετάσεις90,4
Σύνολο1224,9
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [6377]: Η ζωή μου στη τέχνη, Τόμος Β΄, Στανισλάβσκι Κονσταντίν Λεπτομέρειες Βιβλίο [2980]: Το σύστημα Στανισλάβσκι, Σόνια Μουρ Λεπτομέρειες
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-11-2020