Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα:
εξοικειωθούν με τους κανόνες που διέπουν την οπτική οργάνωση του χώρου και, κατ΄επέκταση,του σκηνικού χώρου
μάθουν να αντιμετωπίζουν σχεδιαστικά τους διαφορετικούς θεατρικούς χώρους, ανάλογα με τον τρόπο θέασης τους
εξελίξουν τον τρόπο χειρισμού σύνθετων σκηνογραφικών θεμάτων.
καλύπτουν σχεδιαστικά τις σκηνογραφικές τους προτάσεις.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα εξετάζει τα οπτικά φαινόμενα που επηρεάζουν τη λειτουργία της οπτικής αντίληψης μέσα στον θεατρικό χώρο. Πιο συγκεκριμένα ασχολείται με τα στοιχεία της οπτικής οργάνωσης (σχήμα, χρώμα, υφή, προοπτική), σε σχέση με τα πραγματικά δεδομένα του θεατρικού χώρου και τις σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα στη σκηνογραφία και τον σκηνικό χώρο. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος, εξετάζονται τα είδη θεατρικών χώρων (ανοιχτά-κλειστά, μεγάλα-μικρά θέατρα)και οι κατηγορίες θεάματος που προκύπτουν από αυτά.
Περιγραφή
Μικρές ερευνητικές εργασίες, σχεδιαστικές ασκήσεις και ένα κυρίως σχεδιαστικό θέμα (θέμα εξαμήνου).
Παρουσιάσεις στην τάξη, κατά την πορεία της εργασίας αλλά και με την ολοκλήρωσή της.
Παράδοση ντοσιέ με επιστημονικά κείμενα, σχέδια, μακέτες.
Καθώς το μάθημα έχει εργαστηριακό χαρακτήρα,ιδιαίτερη βαρύτητα στην αξιολόγηση δίνεται στην παρουσία και τη συμμετοχή των φοιτητών/τριών καθ' όλη τη διάρκεια του εξαμήνου
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Πέτρος Μαρτινίδης, Μεσιτείες του Ορατού [10328]
2. Κοντογιώργη Αναστασία, Η σκηνογραφία του ελληνικού θεάτρου 1930-1960, [17300]
3. Χρήστος Π. Αθανασόπουλος, Προβλήματα στις εξελίξεις του σύγχρονου θεάτρου [184843]