Ερευνητική και Συγγραφική Μεθοδολογία

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕρευνητική και Συγγραφική Μεθοδολογία / Research and scientific writing methodology
Κωδικός025Υ
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΔασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600019413

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος (2020-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 119
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό213

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕρευνητική και Συγγραφική Μεθοδολογία
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600165960

Πρόγραμμα Τάξης

Κτίριο
Όροφος-
ΑίθουσαΕξ αποστάσεως (900)
ΗμερολόγιοΤρίτη 09:00 έως 11:00
Κτίριο
Όροφος-
ΑίθουσαΕξ αποστάσεως (900)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 01:00 έως 02:00
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα έχουν αποκτήσει τις εξής ικανότητες, γνώσεις και δεξιότητες: Γνώση των βασικών χαρακτηριστικών των επιστημονικών μεθόδων και των κατηγοριών επιστημονικής έρευνας. Θα είναι σε θέση να προετοιμάζουν και να αναπτύξουν ένα επιστημονικό θέμα. Θα έχουν την ικανότητα να κάνουν βιβλιογραφικής έρευνα, πειράματα και υποθέσεις εργασίας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή, παραδείγματα επιστημονικών ανακαλύψεων. • Η πρόοδος της δασικής έρευνας και η επιστήμη της Δασολογίας. • Τι είναι η Επιστημονική Μέθοδος. • Οι σχέσεις μεταξύ θεωρίας, θεωρητικής και εφαρμοσμένης έρευνας. • Κατηγορίες επιστημονικής έρευνας. • Πως ξεκινά μια έρευνα: από τη επιστημονική ιδέα στο θέμα της πτυχιακής διατριβής. • Πως προετοιμάζεται και πως αναπτύσσεται ένα επιστημονικό θέμα. • Μεθοδολογία βιβλιογραφικής έρευνας. • Πειράματα και υποθέσεις εργασίας. • Συλλογή δεδομένων. • Χρονοδιάγραμμα και διαχείριση χρόνου. • Συγγραφή πτυχιακής διατριβής. • Δομή πτυχιακής διατριβής. • Λογοκλοπή. • Τα μυστικά μιας επιτυχημένης παρουσίασης.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301
Σεμινάρια80,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων401,3
Συγγραφή εργασίας / εργασιών100,3
Εξετάσεις20,1
Σύνολο903
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η επίτευξη των μαθησιακών στόχων θα αξιολογηθεί με βάση την γραπτή εξέταση του μαθήματος στο τέλος του εξαμήνου. Για την εξασφάλιση προβιβάσιμου βαθμού(τουλάχιστον 5) απαιτείται η επίτευξη προβιβάσιμου βαθμού της τελικής εξέτασης που περιλαμβάνειερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής και Εκτεταμένης Απάντησης από την διδαχθείσα ύλη του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
06-06-2020