Συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣυστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση / Systematic Review and Meta-analysis
ΚωδικόςΙΜΒ036
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΆρης Λιάκος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013425

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Ερευνητική Μεθοδολογία στην Ιατρική και στις Επιστήμες Υγείας (2021)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής217,5

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Ερευνητική Μεθοδολογία στην Ιατρική και στις Επιστήμες Υγείας (2018-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 25
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής216
Βασικής Ιατρικής ΈρευναςΥποχρεωτικό116
Κλινικής Ιατρικής ΈρευναςΥποχρεωτικό116

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣυστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600166242
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές: • Να διατυπώνουν ξεκάθαρα ερευνητικά ερωτήματα • Να σχεδιάζουν μία στρατηγική συστηματικής αναζήτησης της ιατρικής βιβλιογραφίας για ένα ερευνητικό ερώτημα • Να εξοικειωθούν με τα εργαλεία εξαγωγής των δεδομένων από τις πρωτογενείς μελέτες • Να αξιολογούν την ποιότητα των επιλέξιμων για τη συστηματική ανασκόπηση μελετών • Να προχωρούν σε στατιστική σύνθεση των διαθέσιμων στοιχείων χρησιμοποιώντας κατάλληλα μοντέλα
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή – Τι είναι συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση – Σχεδιασμός πρωτοκόλλου – H οδηγία PRISMA-P Διατύπωση ερευνητικού ερωτήματος (πληθυσμός, παρεμβάσεις, εκβάσεις, είδος επιλέξιμων μελετών) Βασικές αρχές σχεδιασμού στρατηγικής αναζήτησης – Ηλεκτρονικές βιβλιογραφικές βάσεις – Γκρίζα βιβλιογραφία Τεχνικές αναζήτησης στο PubMed Διαδικασία επιλογής μελετών – Εξαγωγή δεδομένων από τις επιλέξιμες μελέτες Στατιστική σύνθεση αποτελεσμάτων – Μοντέλα σταθερών και τυχαίων επιδράσεων – Συστηματικό σφάλμα δημοσίευσης Ετερογένεια – Αναλύσεις υπο-ομάδων – Αναλύσεις ευαισθησίας Πρακτική εφαρμογή σε Covidence και RevMan* Αξιολόγηση ποιότητας επιλέξιμων μελετών – Εργαλεία εκτίμησης κινδύνου συστηματικού σφάλματος Συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση μελετών διαγνωστικής ακρίβειας Ανακοίνωση αποτελεσμάτων συστηματικών ανασκοπήσεων και μετα-αναλύσεων – Η οδηγία PRISMA – Αξιολόγηση της ποιότητας των διαθέσιμων στοιχείων – Το εργαλείο GRADE
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Παρουσιάσεις με εποπτικά μέσα. Χρήση email για ενημέρωση, ανάθεση εργασιών και παράδοση εργασιών, και αποστολή σημειώσεων.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις26
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων78
Φροντιστήριο50
Συγγραφή εργασίας / εργασιών39
Εξετάσεις2
Σύνολο195
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-07-2021