ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΣΕΙΡΕΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΧΡΟΝΙΚΕΣ ΣΕΙΡΕΣ / Time Series
Κωδικός0564
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΜαθηματικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΚωστας Λουμπονιας
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40000530

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Μαθηματικών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 127
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογήςΕαρινό-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΧΡΟΝΙΚΕΣ ΣΕΙΡΕΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600166733
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα: - μπορούν να αναγνωρίσουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των χρονοσειρών, π.χ. τάση, περιοδικότητας κτλ - έχουν ολοκληρωμένο θεωρητικό υπόβαθρο όσον αφορά τις βασικές μεθόδους ανάλυσης χρονοσειρών - έχουν γνώση και κριτική κατανόηση των κυρίων ιδιότητων των μοντέλων AR,MA, ARMA και ARIMA - μπορούν να αναλύουν και να προσαρμόζουν δεδομένα χρονοσειρών σε γραμμικά στοχαστικά μοντέλα - έχουν ολοκληρωμένο θεωρητικό υπόβαθρο όσον αφορά τις βασικές μεθόδους πρόβλεψης χρονοσειρών
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Χαρακτηριστικά χρονοσειρών, στάσιμότητα, συνάρτηση αυτοσυσχέτισης, γραμμικά στοχαστικά μοντέλα: AR(p), MA(q),ARMA(p,q), εύρεση της τάξης ενός γραμμικού μοντέλου, τα μη στάσιμα μοντέλα ARIMA(p,d,q), μεθοδολογία των Box & Jenkins, μέθοδοι πρόβλεψης χρονοσειρών.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις802,7
Άσκηση Πεδίου
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων401,3
Εξετάσεις301
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή Τελική Εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Εφαρμοσμένη Στατιστική, Ε. Μπόρα-Σέντα, Π. Μωυσιάδης, Ζήτη, 1990 - Σύγχρονες Μέθοδοι Ανάλυσης Χρονολογικών Σειρών, Σ. Δημέλη, Κριτική, 2013
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-03-2020