Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα:
1. έχουν συνδέσει τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει κατά τη διάρκεια των σπουδών τους με τη διδακτική πράξη.
2. είναι σε θέση να παρουσιάσουν διδακτικές ενότητες σε τάξεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
3. έχουν αποκτήσει γνώση για τη φιλοσοφία και τους παιδαγωγικούς στόχους των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών.
4. είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν ψηφιακές τεχνολογίες για τη διδασκαλία των μαθηματικών
5. είναι σε θέση να αξιολογήσουν τη διδασκαλία της μάθησης στην τάξη
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα στοχεύει στην προετοιμασία των φοιτητών/τριών για να συνδέσουν γνώσεις που έχουν αποκτήσει κατά τη διάρκεια των σπουδών τους με τη διδακτική πράξη.
Το μάθημα περιλαμβάνει εβδομαδιαίες τρίωρες συναντήσεις στο πανεπιστήμιο με τον/την υπεύθυνο/η καθηγητή/ήτρια, εβδομαδιαίες επισκέψεις σε επιλεγμένα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (για 20 ώρες το ακαδημαϊκό εξάμηνο) καθώς και παρουσίαση σε μαθητές μίας ή δύο διδακτικών ενοτήτων στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (για 2 ώρες).
Στο Πανεπιστήμιο οι φοιτητές/φοιτήτριες ασχολούνται με περιοχές των μαθηματικών που περιλαμβάνονται στο σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα όπως γεωμετρία, άλγεβρα, συναρτήσεις, τις οποίες αναλύουν τόσο από επιστημολογικής όσο και από διδακτικής πλευράς. Το μάθημα επικεντρώνεται στα εξής θέματα:
1. Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών Μαθηματικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
2. Πρακτικές αξιολόγησης της διδασκαλίας της μάθησης στην τάξη, δημιουργία τεστ και γραπτών διαγωνισμάτων.
3. Χρήση της Ψηφιακής Τεχνολογίας και ελεύθερων λογισμικών για την κατανόηση κυρίως γεωμετρικών εννοιών και επίλυσης γεωμετρικών προβλημάτων.
4. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας της Άλγεβρας.
5. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας της Γεωμετρίας, στοιχειώδεις γεωμετρικές κατασκευές, η χρήση των γεωμετρικών τόπων στην επίλυση γεωμετρικών προβλημάτων και ορισμένα βασικά θεωρήματα της Γεωμετρίας.
6. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας του στοιχειώδους Διαφορικού και Ολοκληρωτικού Λογισμού.
Μπορούν επίσης να καλυφθούν θέματα εφαρμοσμένης Διδακτικής των Μαθηματικών.
Ο μέγιστος αριθμός των εγγεγραμμένων ανά ακαδημαϊκό εξάμηνο δεν μπορεί να ξεπερνά τους 30.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Μαμωνά Ιωάννα & Παπαδόπουλος Ιωάννης (2017) "Επίλυση προβλήματος στα Μαθηματικά. Η πορεία της σκέψης κατά την αναζήτηση της λύσης". Παν. Εκδόσεις Κρήτης, ISBN 978-960-524-483-52.
- Θωμαΐδης Ιωάννης & Πούλος Ανδρέας (2003) "Η Διδακτική της Ευκλείδειας Γεωμετρίας". Εκδόσεις ΖΗΤΗ, Θεσσαλονίκη, ISBN 960-431-605-2.
- "Διδακτική των Μαθηματικών" του Π. Σπύρου