Περιβαλλοντική διαχείρηση εκκλησιαστικών μονάδων

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠεριβαλλοντική διαχείρηση εκκλησιαστικών μονάδων / Environmental management of church facilities
ΚωδικόςΘ305
ΣχολήΘεολογική
ΤμήμαΚοινωνικής Θεολογίας και Χριστιανικού Πολιτισμού
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΕλένη Αντωνοπούλου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600012817

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Χριστιανικού Πολιτισμού(2013-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 19
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕλεύθερη ΕπιλογήΕαρινό-4

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠεριβαλλοντική διαχείρηση εκκλησιαστικών μονάδων
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600167411

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοTheology
ΌροφοςFloor 4
ΑίθουσαΝΗΣΙΔΑ (383)
ΗμερολόγιοMonday 19:00 to 21:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, έχοντας αποκτήσει γενική εικόνα για τα περιβαλλοντικά προβλήματα, τις αιτίες τους και τη λύση της βιώσιμης ανάπτυξης, θα είναι σε θέση να: 1. συσχετίζουν τις επιμέρους ενέργειες και λειτουργίες σε επίπεδο εκκλησιαστικής μονάδας (κτιρίου, ελεύθερης έκτασης, δάσους ή καλλιεργειών) με τις επιπτώσεις που αυτές έχουν στο περιβάλλον και να εξηγούν τις επιπτώσεις αυτές στους υπεύθυνους της κάθε μονάδας, 2. εξηγούν πώς η ‘πράσινη’ διαχείριση μιας εκκλησιαστικής μονάδας μπορεί να συμβάλει στη βιωσιμότητα μιας περιοχής, αλλά και πώς η καλή σχέση με το φυσικό περιβάλλον είναι κομμάτι της ορθόδοξης θεολογίας, 3. υπολογίζουν το οικολογικό αποτύπωμα μιας μονάδας και να εξηγούν τον τρόπο με τον οποίο συμβάλλουν τόσο τα μέλη της εκκλησιαστικής μονάδας όσο και οι επισκέπτες στη διαμόρφωση του αποτυπώματος αυτού, 4. επιχειρηματολογούν για την αναγκαιότητα ύπαρξης περιβαλλοντικού σχεδιασμού μιας μονάδας και να αναλύουν τα οφέλη που θα προκύψουν από την εφαρμογή ενός τέτοιου σχεδίου, 5. διατυπώνουν τους στόχους ενός προγράμματος περιβαλλοντικής διαχείρισης και να τους κατατάσσουν με σειρά προτεραιότητας με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, να συντάσσουν χρονοδιάγραμμα εργασιών και προϋπολογισμό έργων, και να συντονίζουν την ομάδα εργασίας που θα αναλάβει την εκπόνηση του σχεδίου 6. προτείνουν λύσεις που θα συνδυάζουν την προστασία του περιβάλλοντος με τη διατήρηση του ιδιαίτερου χαρακτήρα των εκκλησιαστικών μονάδων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειωθούν οι φοιτητές με τις έννοιες της περιβαλλοντικής διαχείρισης, προκειμένου να μπορούν αργότερα να τις εφαρμόσουν, τόσο προς όφελος του περιβάλλοντος όσο και προς οικονομικό όφελος. 1. Σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα. 2. Η ορθόδοξη χριστιανική άποψη. 3. Οφέλη της περιβαλλοντικής διαχείρισης – Αειφορία – Οικολογικό αποτύπωμα. 4. Πρότυπη διαχείριση οργανισμών (περιβαλλοντικά πρότυπα πιστοποίησης). 5. Πρακτικές ενέργειες Ι (καταγραφή αναγκών – στοχοθεσία – προετοιμασία σχεδίου δράσης). 6. Πρακτικές ενέργειες ΙΙ (εφαρμογή σχεδίου δράσης – παρακολούθηση). 7. Πρακτικές ενέργειες ΙΙΙ (ευαισθητοποίηση – παρακολούθηση - ο ρόλος του ιερέα). 8. Παραδείγματα ορθής περιβαλλοντικής διαχείρισης Ι (Άγιον Όρος). 9. Παραδείγματα ορθής περιβαλλοντικής διαχείρισης ΙΙ (ελληνική επικράτεια). 10. Παραδείγματα ορθής περιβαλλοντικής διαχείρισης ΙΙΙ (δράσεις σε παγκόσμιο επίπεδο). 11. Μελέτη περίπτωσης - επιτόπια επίσκεψη (case study). 12. Μελέτη περίπτωσης - συμπεράσματα. 13. Παρουσίαση εργασιών.
Λέξεις Κλειδιά
Περιβαλλοντική διαχείριση, θρησκεία και περιβάλλον, βιώσιμη ανάπτυξη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Άσκηση Πεδίου30,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων271,1
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301,2
Εξετάσεις10,0
Σύνολο1004
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Το μάθημα εξετάζεται με την εκπόνηση εργασίας. Η εργασία αυτή παρουσιάζεται προφορικά κατά τη διάρκεια του τελευταίου μαθήματος του εξαμήνου (100% του τελικού βαθμού). Εναλλακτικά, για όσους δεν επιθυμούν να κάνουν εργασία, η αξιολόγηση γίνεται με προφορική εξέταση κατά τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου, πάνω σε ορισμένη ύλη (100% του τελικού βαθμού).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Σημειώσεις της διδάσκουσας
Τελευταία Επικαιροποίηση
24-08-2021