ΟΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΩΣ ΜΕΣΟ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΜΟΥΣΕΙΟΥ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΟΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΩΣ ΜΕΣΟ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΜΟΥΣΕΙΟΥ / VISUAL ARTS AS A MEANS OF MULTIMODAL READING INSIDE AND OUTSIDE THE MUSEUM
ΚωδικόςΕΜ102
ΣχολήΠαιδαγωγική
ΤμήμαΠαιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΜάρθα Ιωαννίδου
Γνωστικό ΑντικείμενοΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600017670

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής534

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΟΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΩΣ ΜΕΣΟ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΜΟΥΣΕΙΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600167437
Κατηγορία Μαθήματος
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές/ φοιτήτριες θα: • εξοικειωθούν με την έννοια του οπτικού γραμματισμού, με έμφαση στα έργα τέχνης και θα εξασκηθούν στην αναζήτηση και ερμηνεία των χαρακτηριστικών και συμβόλων που οδηγούν στην πολυτροπική ανάγνωση • μάθουν να απολαμβάνουν τα έργα τέχνης όχι μόνον από αισθητική σκοπιά • συνεργαστούν μεταξύ τους και θα πειραματιστούν δημιουργώντας μικρά project με χρήση των ΤΠΕ και στόχο την καθολικότερη διδασκαλία/ ερμηνεία λογοτεχνικών κειμένων, αλλά και ιστορικών γεγονότων μέσα από έργα τέχνης. • κατανοήσουν εμπράκτως τη δύναμη της Τέχνης ως εργαλείο πολυτροπικής ανάγνωσης (των φαινομένων της ζωής, ποικίλων κειμένων, αλλά και γνωστικών αντικειμένων- επιστημονικών πεδίων).
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος, ακολουθώντας τη γνωστή ρήση: «μία εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις», είναι η γνωριμία με την ευρεία έννοια της «εικόνας» και της πολυδιάστατης δύναμης του έργου τέχνης καθώς και η διερεύνηση ποικίλων τρόπων αξιοποίησης των έργων τέχνης -εντός και εκτός μουσείου- στην ανάγνωση και ερμηνεία είτε άλλων γνωστικών αντικείμενων του αναλυτικού προγράμματος είτε των φαινομένων της ζωής. Κύριοι θεματικοί άξονες: • Η τέχνη ως ένα ανοιχτό εικονογραφημένο βιβλίο που αφηγείται διάφορες "ιστορίες" ταυτόχρονα: του δημιουργού, των απεικονιζομένων, της εποχής τους και της εποχής του δημιουργού, του τόπου του, του κόσμου και του πολιτισμού μας. • Οπτικός γραμματισμός • Τέχνη και διδασκαλία της Λογοτεχνίας και της Ιστορίας • Τέχνη και πολυτροπική ανάγνωση
Λέξεις Κλειδιά
Τέχνη, Ιστορία της Τέχνης, Τέχνη και Λογοτεχνία, Τέχνη και Ιστορία, Πολυτροπική ανάγνωση, Οπτικός γραμματισμός
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις662,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων220,7
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων60,2
Εκπόνηση μελέτης (project)60,2
Συγγραφή εργασίας / εργασιών200,7
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εργασία 70% Ανάλυση έργου και project 30%
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
• Kress & Van Leeuven, Η Ανάγνωση των Εικόνων: Η Γραμματική του Οπτικού Σχεδιασμού, 2010, ISBN: 978-960-458-266-2, Εκδόσεις ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ, Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 58637 • Ουμπέρτο Έκο, Η ομορφιά της λίστας,2010, ISBN: 978-960-03-5106-4, εκδότης ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Α. ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ ΑΕΒΕΔΕ. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο 12672375
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αναρτημένη και προσβάσιμη στο ELearning του μαθήματος μαζί και με τα έργα τέχνης
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-09-2019