ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / SPECIFIC LEARNING DISABILITIES IN EDUCATION
ΚωδικόςΠ2108
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλοσοφίας και Παιδαγωγικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΣουζάνα Παντελιάδου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280009263

Πρόγραμμα Σπουδών: ΜΕΡΙΚΗΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ 2011

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-6
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-6
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣΥποχρεωτικό Κατ' Επιλ. ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 21
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-6
ΦιλοσοφίαΥποχρεωτικόΧειμερινό/Εαρινό-6
ΠαιδαγωγικήΥποχρεωτικό Κατ' Επιλ. ΚατεύθυνσηςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕιδικές μαθησιακές δυσκολίες στην εκπαίδευση
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600167614

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 113 (112)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 11:00 έως 13:30
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα μπορούν να κατανοήσουν την συγκρότηση της έννοιας και της κατηγορίας των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών να εξηγήσουν πώς αυτές οι δυσκολίες διαφοροποιούνται από την σχολική αποτυχία. να προσδιορίσουν το περιεχόμενο των δυσκολιών των μαθητών σε διαφορετικά εξελικτικά στάδια και γνωστικές περιοχές να περιγράφουν τις βασικές ενδείξεις των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών να αναγνωρίζουν τις διαφορές μεταξύ των ερμηνευτικών μοντέλων για τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες να αιτιολογήσουν την επιλογή συγκεκριμένων διδακτικών προσεγγίσεων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο πλαίσιο του μαθήματος, οι Μαθησιακές Δυσκολίες προσεγγίζονται από την εκπαιδευτική οπτική, με στόχο την σε βάθος κατανόηση των σχολικών δυσκολιών που προκαλούνται από τα βασικά γνωστικά και κοινωνικο-συναισθηματικά χαρακτηριστικά των μαθητών. Επιπλέον, συζητούνται ζητήματα που αφορούν στην αναγνώριση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στο σχολείο και τη συμμετοχή του/της εκπαιδευτικού στη διαγνωστική διαδικασία. Έμφαση δίνεται στις κατάλληλες προσεγγίσεις για την εκπαίδευση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες καθώς επίσης και στη θεωρητική και εμπειρική τεκμηρίωση κάθε προσέγγισης. Η σε βάθος κατανόηση των μαθησιακών δυσκολιών υποστηρίζεται από τη μελέτη της οπτικής των ίδιων των μαθητών/τριών και των οικογενειών τους. 1 Παρουσίαση του περιεχόμενου και του τρόπου εργασίας στο πλαίσιο του μαθήματος 2 Ιστορική διάσταση της κατηγορίας των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών Ορισμός των Μαθησιακών Δυσκολιών 3 Αιτιολογικοί παράγοντες και θεωρητικά μοντέλα ερμηνείας 4 Γνωστικά χαρακτηριστικά και διαφοροποιήσεις 5 Μεταγνωστικά χαρακτηριστικά και στρατηγικές 6 Κοινωνικο-συναισθηματικά χαρακτηριστικά 7 Η ανίχνευση των μαθησιακών δυσκολιών στο σχολείο Διαγνωστικές προσεγγίσεις και κριτικές 8 Ο ρόλος του εκπαιδευτικού Το μοντέλο της ανταπόκρισης στη διδασκαλία 9 Οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες στο σχολείο 10 Εκπαιδευτική και διδακτική αξιολόγηση στις Μαθησιακές Δυσκολίες 11 Η εμπειρία των Μαθησιακών Δυσκολιών – έφηβοι και οικογένειες 12 Διγλωσσία και ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες 13 Ανακεφαλαίωση και προετοιμασία για εξετάσεις
Λέξεις Κλειδιά
δυσλεξια, μαθησιακές δυσκολίες, ανταπόκριση-στη-διδασκαλία, ανίχνευση, διάγνωση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
χρήση videos,και power point στη διδασκαλία χρήση email και e-class για την επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων21
Εξετάσεις90
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση του μαθήματος γίνεται με γραπτή τελική εξέταση. Τα κριτήρια παρουσιάζονται στην προτελευταία συνάντηση του μαθήματος
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Μαθησιακές Δυσκολίες και Εκπαιδευτική Πράξη (Νέα διευρυμένη έκδοση) Σουζάνα Παντελιάδου Εκδόσεις ΠΕΔΙΟ 2011 Εκπαιδευτική Αξιολόγηση μαθητών με δυσκολίες μάθησης και προσαρμογή Ιωάννης Αγαλιώτης Εκδόσεις ΓΡΗΓΟΡΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ & ΣΙΑ 2011
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Εργαλείο ΑΜΔΕ – Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς Σουζάνα Παντελιάδου & Γεώργιος Σιδερίδης
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-10-2020